Zwanger op vakantie naar turkije

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Faithh, 11 apr 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Faithh

Faithh Lid

10 apr 2017
    27
    5
    3
    NULL
    NULL
    Hi
    Ik ben zwanger en binnenkort gaan we op vakantie naar Turkije. Hebben jullie misschien tips en tricks van wat ik wel en niet mag?
    ik ben tegen die tijd ruim 8 weken zwanger.

2. Boommm

Boommm Niet meer actief

Gewoon alles wat je normaal ook zou doen?

3. Lizzy1985

Lizzy1985 Actief lid

28 mei 2015
    328
    97
    28
    Vrouw
    Hetgeen je in Nederland niet zou doen, daar ook niet doen.

Maar daarnaast alleen eten waarvan je het vertrouwd, dus alleen restaurant wat er netjes uit ziet, en altijd goed controleren of het eten goed gaar is, en als je twijfelt niet eten.
    Ik ben zelf naar Cuba geweest toen ik 18-19 weken zwanger was. Heb toen ook ervoor gezorgd dat ik zelf zoute crackers en liga's mee heb genomen. Dan heb je altijd iets wat je kan eten.

Tenslotte, vooral genieten!!! Ik vond het bijvoorbeeld heeeeerlijk om zwanger te gaan zwemmen.

4. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.667
    5.701
    113
    Ik zou vooral kijken naar het eten. Is het goed doorbakken, ziet het er schoon uit in het restaurant. Verder niet te veel in de zon.

5. Monic

Monic Bekend lid

27 mrt 2012
    751
    2
    18
    Opletten.. daar mag je geen water uit de kraan drinken bijvoorbeeld. Opletten voor wat je eet. Of het goed gebakken is en al, maar dat doe je hier in NL ook wel. Salades gewassen? Kun je gewoon vragen.

Verder lekker genieten :)

6. Faithh

Faithh Lid

10 apr 2017
    27
    5
    3
    NULL
    NULL
    Thnx voor je reactie. Dat is een goeie die Crackers. Ik heb ze echt nodig tegen m'n misselijkheid. Het is een all inclusieve resort. Misschien mail ik ze nog even om na te vragen hoe het zit met de kazen etc.

7. Faithh

Faithh Lid

10 apr 2017
    27
    5
    3
    NULL
    NULL
    Dat van de zo'n wist ik niet. Is dat schadelijk voor de baby?

8. Faithh

Faithh Lid

10 apr 2017
    27
    5
    3
    NULL
    NULL
    Ja klopt inderdaad. Ben sowieso voorzichtig met vlees in het "warmere " buitenland.
    Thnx voor je reactie <3

9. Lizzy1985

Lizzy1985 Actief lid

28 mei 2015
    328
    97
    28
    Vrouw
    De zon moet je met name voor opletten in verband met een zwangerschapsmasker. Dat zijn pigmentvlekken die sneller ontstaan als je zwanger bent.

Bij een all-inclusive heb je ook vaak live-cooking. Je kan dan goed zien hoe het vlees er voor het bakken uit zag en je weet dan zeker dat het niet al lange tijd ligt. Ook het eten waarvan je ziet dat het populair is kan je goed voor kiezen.

10. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    - pas op met eten
    - zoek adressen op van bijv arts in de buurt
    - tel nr v je vk meenemen
    - geen kraanwater
    - medicatie evt
    - pas op met de zon

11. Lisa1987

Lisa1987 Fanatiek lid

11 sep 2013
    1.845
    183
    63
    Vrouw
    En let erop dat de sla e.d. dus ook gewassen is met kraanwater. Ze zullen er geen flessen water voor gebruiken.

Uit de zon blijven ivm pigment vlekken, dat is dus vooral voor jezelf. Ik had hier bijvoorbeeld helemaal geen last van dus zat gewoon in de zon.

12. Roos32

Roos32 Bekend lid

2 jun 2013
    923
    137
    43
    Vrouw
    Ik geloof dat Turkije ook nog steeds voorkomt in de lijst met landen waar het Zika virus heerst, dus jezelf goed beschermen tegen muggen (kleding, klamboe etc.).

Maaaaarrrrrrrr vooral, lekker genieten van je vakantie!

13. Lizzy1985

Lizzy1985 Actief lid

28 mei 2015
    328
    97
    28
    Vrouw
    Nee, Turkije is niet een land waar Zika heerst of heeft geheerst. Op deze site kan je zien waar Zika (heeft) geheerst:
    Current Zika transmission

Dus op je vakantie in Turkije hoef je niet bang te zijn voor Zika.

Ik zou zelf namelijk NOOIT op vakantie gaan als ik zwanger was naar een land waar Zika (heeft) geheerst. Dat is een van de redenen dat wij zelf dit jaar niet naar de Kaapverdische eilanden gaan.

14. Roos32

Roos32 Bekend lid

2 jun 2013
    923
    137
    43
    Vrouw
    Er zijn onlangs muggen aangetroffen in Turkije die het Zika virus dragen en daarmee is het een land met medium risk geworden. Weet alleen niet meer waar ik het gelezen heb. Mijn verloskundige gaf overigens hetzelfde aan.

15. Lisa1987

Lisa1987 Fanatiek lid

11 sep 2013
    1.845
    183
    63
    Vrouw
    Wordt er niet de Turks- en Caicoseilandengroep bedoelt?
    Als het Zika virus nu ook al in Turkije is, wordt het langzaam wel wat eng. Daar is een soortgelijk klimaat als wat hier kan zijn in de zomer dus dan kan het ook makkelijk deze kant op komen.

16. Lizzy1985

Lizzy1985 Actief lid

28 mei 2015
    328
    97
    28
    Vrouw
    Heel vreemd dan dat ik daar helemaal niks van terug kan vinden, en ook de officiele bronnen (zoals RIVM) geven aan dat daar geen Zika is gevonden.
    Wat ik wel kan vinden is dat er wel Zika is op de Turks- en Caicoseilanden. Maar dat zijn eilandjes bij de antillen, en hebben (behalve dus een beetje de naam) niets met Turkije te maken.

17. Roos32

Roos32 Bekend lid

2 jun 2013
    923
    137
    43
    Vrouw
    Nee ik bedoel niet die eilanden. Die liggen inderdaad bij de Antillen (beetje uit de weg haha). Ik heb zo'n Amerikaanse zwangerschapsapp waar ik het onlangs heb gelezen. Vorige week of zo. Het ging er om dat ze een paar muggen daar hadden gevonden die het droegen, maar er zijn verder nog geen gevallen bekend. Misschien omdat het zo vers is, is het nog nergens opgenomen? Ik maak me er trouwens niet zo druk om hoor. Je hoort er bijna niets meer over. De kans op besmetting is weliswaar aanwezig, maar de kans dat er met je baby is gebeurt is relatief klein. Maar goed, de kans dat het Europa zou bereiken was natuurlijk wel aanwezig.

18. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

4 dec 2012
    10.846
    4.213
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    In principe hetzelfde als wat je normaal ook doet tijdens een zwangerschap in Nederland en een vakantie in Turkije.
    Oppassen met eten, geen kraanwater drinken en nu even oppassen met de zon ivm een zwangerschapsmasker.

Deel Deze Pagina