zo vreselijk druk

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door mora27, 22 dec 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mora27

mora27 VIP lid

25 nov 2009
    6.381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    Ik heb 2 kleine kindjes waar 16 maand verschil tussen zit en soms dan ben ik echt helemaal op savonds.. mijn oudste dochter begint dan ook erg met uitdagen en vervelende dingen doen op een moment wanneer ik het echt even niet kan hebben.. ze gaat dan maar door en door en wordt strontvervelend.. ik voel me dan ontzettend geirriteerd en moet dan echt tot 10 tellen, soms ben ik het echt zo zat om dan op zo'n moment steeds maar weer te moeten corrigeren dat ik dan weleens een iets hardere stem opzet ik voel me daar zo schuldig om bah.. ik vindt het best moeilijk om met dit soort gedrag om te gaan.. verder is ze echt een schat van een meid en doen we ook veel leuke dingen samen alleen sinds de geboorte van mijn jongste van nu maand oud heb ik zo weinig tijd daarvoor.. moet het huishouden erbij doen, de boodschappen en voordat je wegbent met 2 kleintjes heb je de nodige sters momenten al wel weer gehad, dan kom je terug van de winkel en dan moet ik alweer koken... ik vindt het zo rot ik wil zo graag meer tijd voor ze hebben... ik voel me echt een hele slechte moeder de laatste dagen...:( ik hou zoveel van mn meisjes en doe alles wat ik kan maar soms dan weet ik het even niet meer pfff..

hoe doen jullie dat toch?

2. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Ik heb niet 2 kindjes dicht op elkaar maar ik heb een tweeling van bijna 15 maanden oud. Het is natuurlijk ook even wennen nu voor je omdat de jongste nu net een maand oud is. Je ritme is nu ook weer ineens anders. En voor je dochter is het natuurlijk ook wennen, ineens nog een kindje erbij. Ze moet mama ineens delen met iemand anders, terwijl zij eerst alle aandacht kreeg. Vermoedelijk is ze je daarom ook aan het uit testen. Opzich niet vreemd gedrag vind ik. Weet niet of je oudste ook nog slaapt overdag? Misschien kun je proberen om beide kindjes op het zelfde tijdstip even naar bed te doen voor een slaapje. Zodat jij even tijd voor jezelf hebt.

En weet niet of je een man/vriend hebt. Maar als dat zo is dan is het misschien ook makkelijk dat hij bijvoorbeeld uit zijn werk eens de boodschappen doet of een keer kookt. Zodat jij of tijd voor jezelf hebt of tijd voor je meisjes.

Wij doen dat ook zo, ene keer kook ik en dan is mijn man bezig met de jongens en de andere dag is het weer andersom. Ze slapen beide tussen de middag. Dus ik vlieg ik als een gek door het huis heen om op te ruimen en daarna heb ik nog even tijd voor mezelf.

Succes. Hopelijk voel je je snel beter en zit je in een goed ritme met alles.

3. mora27

mora27 VIP lid

25 nov 2009
    6.381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis

sorry ik heb een typ fout gemaakt, mijn jongste is nu 5 maand oud...
    ze gaan smiddags rond 12 uur allebei tegelijk even slapen.. dan doe ik gauw de was en kan ik zelf even douchen en vaak zijn ze daarna wakker...
    het gekke is dat ze toen onze jongste net was geboren helemaal niet zulk gedrag vertoonde.. is echt iets van de laatste dagen..

Mijn man werkt heel veel, hij heeft een eigen zaak en is daarnaast ook nog eens case manager van randgroep jongeren dus is erg veel weg en savonds ook best vaak tot 22.00 ofzo.. het meeste komt dan ook op mij neer. vindt dat op zich echt geen probleem ik werk zelf niet dus heb wel alle tijd maar soms wordt het me gewoon even teveel en vraag ik me af wat ik dan niet goed doe en of meer moeders dit hebben? jij hebt een tweeling van 15 maand wat leuk!!

maar even terug op dat vervelende gedrag, wat zou jij dan doen?
    ik heb ook aleens geprobeerd om haar in de box te laten spelen als ik mn andere dochterlief de fles geef maar dan blijft ze maar schreeuwen en dat vindt ik dan ook zo zielig..
    soms krijg ik echt zo'n enorm schuldgevoel hierdoor lijkt wel alsof ik het dan niet goed doe ofzo..

4. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Je doet niks verkeerd hoor en je moet je ook absoluut niet schuldig voelen. Het is natuurlijk niet niks om het grotendeels helemaal alleen te doen. Denk dat ik het dan nog makkelijker heb met een tweeling. Zij zitten helemaal in het zelfde ritme en hebben elkaar om mee te spelen.

Is het niet een optie om je kinderen 1 dag of 1 middag per week naar het kdv te brengen, ook al ben je thuis. Jij kunt die dag of middag even lekker bijtanken en even iets anders zijn dan mama. Weet zeker dat zoiets je goed doet. Snap heel goed dat het je soms teveel word. Ik was laatst ook 3 dagen thuis, man was aan het werk. En die 3 dagen dat ik vrij was waren precies het zelfde verlopen.... Het zijn dan maar 3 dagen maar dat was me ook gewoon teveel. Vind dat niks aan. Daarom is een middag of een dagje voor jezelf echt niet verkeerd hoor.

Dat gedrag van je dochter zou ik echt helemaal nergeren.... (dacht eerst dat ze misschien moest wennen maar je andere dochter is ook 5 maanden). Ze moet toch leren dat als je dochter de fles krijgt dat zij even geduld moet hebben. Kun je haar niet afleiden met bijv een leuke tekenfilm tijdens het voeden? Maar dat opstandige gedrag zou ik echt nergeren anders blijft ze dit doen. 1 van onze mannen kan ook zo vreselijk drammen. Nou hij dramt maar lekker een eind weg maar hij krijgt dan echt geen aandacht. Hij weet dat nu en sinds een tijdje gaat het eigenlijk heel goed.

5. mora27

mora27 VIP lid

25 nov 2009
    6.381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis

doet me wel goed je berichtje..
    ik zat eraan te denken om haar alvast aan te melden bij een peuterspeelzaal.. ze wordt eind april 2 jaar..
    ze kunnen nu nog niet met elkaar spelen en dat maakt het wel wat lastiger inderdaad.. zoals jij een tweeling hebt is het veel leuker voor ze natuurlijk dan hebben ze wat aan elkaar... daar moeten mijn meiden nog even op wachten.

ik heb al vanalles geprobeerd, tekenfilmpje opzetten, in de box laten spelen, in de speelhoek zetten, liedjes draaien en meezingen terwijlo ik de fles geef. laten drammen.. niks werkt eigenlijk... ze doet het ook niet altijd maar de laatste dagen dus wel!! ze is niet ziek ofzo en heeft naar mijn weten ook nergens last van. en het rare isw dat als mijn man thuis is dat ze het dan niet doet en hij zegt dan aah ik snap er niks van ze is zo lief... ja ze is ook een lieve meid maar af en toe in die momenten dat je vanalles tegelijk moet doen dan kan ze heel vervelend worden maar dat maakt hij dan niet mee... haha

ik zal het eens proberen om het opstandige gedrag te negeren, maar dan zal ze echt in de box moeten anders kan ik er nog achteraan met mn dochter in de armen en de fles in de hand haha...
    ik denk dat ik het zelf allemaal nog moet uitvinden zo met 2 kleintjes.. meestal gaat het allemaal prima en geniet ik volop van ze maar je hebt van die dagen dat je t ffe niet meer weet he pfff...

dankje voor je tips!!!

6. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Dat ken ik hoor als mijn man thuis komt zijn het ook ineens 2 hele lieve kereltjes. Maar als papa er soms niet is nou dan heb ik mijn handen af en toe vol hoor haha.

Misschien zit je dochter niet helemaal lekker in haar vel, en is dit even een fase. En ze is natuurlijk ook nu op een leeftijd dat ze je echt gaat uit testen. En dan is het natuurlijk erg leuk om dat te gaan doen als jij met je andere dochter bezig bent.

Hopelijk houd dat gedrag van je dochter snel op en kun je weer lekker genieten.

Enne nogmaals echt niet schuldig voelen hoor. Denk dat iedere moeder dat wel heeft dat alles niet even lekker loopt. Vaak betrek je dat op jezelf maar het is toch vaak alles even bij elkaar.

Deel Deze Pagina