We zijn ons kapot geschrokken.. Wie heeft tips??

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Neeltje1986, 24 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Verkoperspraatje denk ik...Een Aerosleepmatras is duurder dan een gewoon matras! Dus daar verdient de Prenatal weer wat meer aan dan dat ze jou een goedkoper matras zouden verkopen.......

Wij zijn naar Babydump geweest. Daar vertelde de verkoopster juist heel wat anders! Je kunt die Aerosleepmatjes op een gewoon matras gebruiken.

2. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    vrienden van ons hebben een aerosleepmatras gekocht maar dat is ook gewoon een los dekje en een schuimrubbermatras..

3. juenco

juenco Fanatiek lid

14 nov 2008
    2.364
    0
    0
    beleidsmedewerker
    Die aerosleepmatrasjes zijn helemaal niet zo veilig hoor:

vele winkels prijzen de aerosleep hoog aan. deze zou veiliger zijn omdat je kindje kan blijven ademen als het op de buik slaapt. Zij beweren dat dit alles onderzocht is, echter dit is niet het geval. kraamburo's en stichting Wiegendood zegt: 1 baby's slapen niet op de buik 2 als een baby op het matrasje spuugt nestelen schimmels zich in het matras wat de nodige risico's met zich meebrengt. de aerosleep kun je nl niet wassen. 3 uitgeademde adem is geen schone adem, een volwassen mens kan dit aan, maar dit is bij een baby nog nooit getest. 4 wat de winkels beweren klopt niet. de testen waar de winkels over praten zijn nooit uitgevoerd. de veiligheid van de aerosleep is niet vastgesteld. En dus is het niet bekend of de aerosleep het risico op wiegendood verminderd 5 de winkels willen de aerosleep graag verkopen omdat deze duurder is dan een standaard matras. 6 stichting wiegendood is absoluut tegen de aerosleep 7 ruim 90% van alle kraamburo's raden de aerosleep af. stichting wiegendood zegt: De AeroSleep is een strak over de matras gespannen overtrek van polyester met een honingraatstructuur, volgens de productinformatie bedoeld om de kans op allergieën en astma te verminderen en huidirritaties te beteugelen. De (Belgische) fabrikant wijst op de luchtdoorlaatbaarheid en de warmteregulerende werking en stelt dat er onder het lichaam ventilatie ontstaat, waardoor vochtige warmte wordt af- en verse lucht aangevoerd en schimmelvorming in de matras wordt voorkomen. Beoordeling: In de huidige productinformatie wordt geen rechtstreekse relatie gelegd met wiegendoodrisico, maar in winkels gebeurt dat wel. Dat roept bij professionals en consumenten vragen op over de veiligheid. De fabrikant heeft de luchtdoorlaatbaarheid getest met volwassen proefpersonen en vond aanwijzingen dat rebreathing (herinademen van uitgeademde lucht) zich bij gebruik van een AeroSleep minder voordoet. De vraag echter of het product ook van invloed is op de mate van rebreathing bij baby's is daarmee niet beantwoord. Het ademvolume van een baby komt nu eenmaal niet overeen met dat van een volwassene. Bovendien wordt de relatie tussen rebreathing en wiegendood wel vermoed, maar is niet duidelijk hoe zij verloopt.

4. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.229
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Of het nou bewezen is of het werkt of niet, een baby kan erdoorheen wel ademen. Vies is het niet omdat je het gewoon kan wassen, de matjes dan, het matras zelf weet ik niet.

En wat betreft dat baby's niet op de buik zouden mogen slapen, soms willen ze dat nou eenmaal graag en soms is het medisch gezien ook verantwoorder. Lisa kon alleen nog maar slapen op haar buik, dan is de keuze snel gemaakt.

5. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    de aerosleep kan gewoon op 60 graden worden gewassen ;)

ik weet dat het geen "beveiliging" is tegen wiegedood, ze weten nog steeds niet wat wiegedood precies is en daarom kun je er ook niks tegen doen..

ik vind het zelf een prettiger idee dat als ze een keer met haar neus in het matras ligt, ze wel gewoon kan ademen. Dit komt overigens niet vaak voor, ons meisje kan haar hoofdje goed draaien. We hebben er (inmiddels) vertrouwen in dat ze het zelf oplost..

Warmteregulering is zeker wel beter, ons meisje heeft het niet meer zo heel warm in bed, terwijl ze dat voorheen wel had. Sinds we de aerosleep hebben (twee weken) slaapt ze een stuk rustiger en beter..

maar dit topic gaat niet over de aerosleep in eerste instantie :p

6. Neeltje1986

Neeltje1986 Fanatiek lid

29 aug 2009
    3.313
    1
    0
    Onze boef! :)
    Eindhoven
    Het topic is niet bedoelt om te ruziën over wat werkt en wat niet..

De een voelt zich fijner bij een aerosleep, de ander niet.. Wij wilde graag tips over wat er allemaal te vinden is, zodat we uit kunnen vogelen wat bij ons en Mick past..

Dus nog meer tips zijn welkom! ;)

7. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    ruziemaken doen we zoiezo niet :D succes met het vinden van een oplossing!

8. Neeltje1986

Neeltje1986 Fanatiek lid

29 aug 2009
    3.313
    1
    0
    Eindhoven
    Nee gelukkig niet ;)
    Maar bedoelde meer te zeggen dat wat voor iemand werkt, dat niet perse voor een ander werkt ;)

We zijn nog hard aan het nadenken! Jeetje wat moeilijk zeg.. Er zijn zoveel verschillende dingen te verzinnen en te verkrijgen! :$

9. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant

dat klopt, je moet doen waar je jezelf prettig bij voelt!

10. regi

regi Fanatiek lid

23 jul 2007
    1.671
    0
    0
    ik denk dat het er ook omgaat waar het kindje zich prettig bij voelt en vooral lekker kan slapen.
    bij een aerosleep kan het kindje dan misschien wel ademen op z`n buik maar net wat ts zegt hij ligt dan nog steeds klem met z`n armpje/beentje. over het vastleggen van een kindje zijn de meningen over verdeeld, er word ook niet beweerd een kind vast te leggen tot een jaar of 2 maar voor het moment zou het een oplossing kunnen zijn. dat is het bij ons iig wel, onze dochter ging haar hele bed door met slaapzak en dekentje wat strak ingestopt zat, met als gevolg dat het brullen was omdat ze of met haar hoofdje dubbel lag of iid ook een armpje tussen de spijlen op haar buik lag maar niet zelf terug kon draaien, na aanschaf van de snooze slaapt ze heerlijk rustig zonder protest of wat dan ook, ik neem aan dat als een kindje het niet prettig vind het ook wel protest geeft. over dat het niet goed zou zijn voor de ontwikkeling (word nu niet gezegd maar voordat) vind ik ver gezocht overdag liggen kindjes genoeg te spelen op hun rug buik etc. kortom ik denk dat je moet doen wat je denkt dat bij je kindje en bij jou past.

11. Marjannn

Marjannn Bekend lid

31 dec 2008
    500
    0
    0
    (Sport)masseur
    Hier ook een zeer tevreden Aerosleepgebruiker. Mijn dochtertje sliep als baby ook liever op de buik. Dat vond ik eerst ook doodeng, maar na het kopen van de aerosleep kon ik rustig slapen. Wij hebben het dekje ook gewoon over een normaal matras. Werkt perfect. Uiteraard heb ik het zelf ook uitgeprobeerd en je kunt inderdaad gewoon doorademen als je gezicht in het matras ligt. Ik vind het een superding!

12. Lola1982

Lola1982 VIP lid

16 jul 2007
    18.000
    1.841
    113
    Dat is schrikken zeg!

Mijn dochter is een buikslaper ook toen ze zo klein was als jouw zoontje. Ik had een aerosleep. Niet dat het iets garandeerd maar voor mijn eigen geruststelling.
    Je kan de matjes die je op je matras legt gewoon wassen.

13. jewe

jewe VIP lid

16 feb 2009
    9.544
    0
    0
    verkoopster baby artikelen
    noord brabant
    ...

14. Chilleke

Chilleke VIP lid

21 jan 2010
    10.869
    1
    36
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Brabant
    Lastig hè?! Vind ook wat al iemand zei, dat je voor buikslapen zo bang word gemaakt. Mijn manneke slaapt veel beter op buik dan rug. Ik heb Gijs heel lang in zo deltasleep zijslaper gehad, ideaal. Naar toen Gijs er uit kroop, aerosleep aangeschaft en zijn gang laten gaan. Ik lof het liefste ook op mijn buik en ik zou gek worden als iemand mij belemmerd daar in ( wat Gijs de laatste weken van mijn zwangerschap wel deed :p)
    Dus ik adviseer ook een aerosleep. Ik zou persoonlijk nooit aan matje met beveiliging ofzo beginnen. Daar maak je je zelf alleen maar panisch mee! En je hoort vaak dat ding afgaat bij veel draaien. Je gaat er volgens mij ook op liggen slapen en vergeet dan je instinct. Zelfde reden heb ik bewust geen babyfoon met camera. Maar goed...
    Wiegendood is gewoon vreselijk maar buikslapen is niet de oorzaak van wiegendood, eerder te warm gekleed.

Succes!!!

15. Daan78

Daan78 VIP lid

25 jun 2008
    8.202
    1
    0
    Apeldoorn
    Meid, je vroeg nog om meer tips. Is het niet een idee om het bed als een matrozenbedje te maken. Dan ligt je kindje al lekker bovenin. Heb je dus al niet het probleem van het naar boven schuiven. Wellicht voelt hij zich dan geborgener en draait hij niet zo veel.

Google maar even op matrozenbedje.

16. jewe

jewe VIP lid

16 feb 2009
    9.544
    0
    0
    verkoopster baby artikelen
    noord brabant
    Dat zou idd ook wel eens een goeie tip kunnen zijn. Vaak is het ledikantje voor zo'n kleintjes gevoel veel te groot en worden ze rustiger als hun omgeving ook kleiner is.

17. Neeltje1986

Neeltje1986 Fanatiek lid

29 aug 2009
    3.313
    1
    0
    Eindhoven
    Dat matrozenbedje zou wel eens wat kunnen zijn !!
    Hij schuift idd erg vaak naar boven. Maar 'voorkomt' dit ook het buik liggen??

We merken ook dat onze Mick veel beter slaapt op zijn zij/buik.. Maar ik ben panisch dat er dan iets gebeurd.. Ik lag vroeger (en nu nog) ook altijd op mijn buik..

Kleine kindjes, kleine zorgen zeggen ze dan.. ;)

18. Daan78

Daan78 VIP lid

25 jun 2008
    8.202
    1
    0
    Apeldoorn
    Ik weet niet of het het op de buik rollen tegen gaat. Ik dacht, misschien is hij dan minder onrustig en blijft hij dan wel liggen.

Mijn dochtertje wil altijd met haar hoofdje tegen het hoofdeinde aanliggen. Dat geeft haar een rustig gevoel. Dat deed ze zelf hoor, ik legde haar natuurlijk niet zelf tegen het hoofdeinde aan. Dus nu ligt ze op haar buik tegen de rand aan. Doet ze al vanaf 8 mnd of zo. Jouw kindje is natuurlijk een stuk jonger, maar het is het proberen waard. Desnoods tijdens een slaapje overdag proberen, dat lijkt me fijner voor jezelf.

19. fokje

fokje Fanatiek lid

14 mei 2007
    3.313
    0
    0
    verzorgende
    friesland
    wij hebben de safe t sleep wij vinden dit ideaal!!!!!!
    als baby gebruikten we hem helemaal en toen hij wat ouder werd (na ongeveer 6 maanden denk ik) gebruikten we alleen om de middel
    sinds vorige week maandag niet meer gebruikt ivm operatie aan de bijde lieskanten (liesbreuk) en hij blijft keurig onder zijn dekentjes liggen

20. Aurin

Aurin VIP lid

10 okt 2008
    8.337
    0
    36
    pedagogisch medewerker kinderopvang & Kraamverzorg
    naast denhaag
    Mijn zoontje was ook een vlotte, maar sliep sowieso alleen maar op zijn buik.

Hier dus ook een aerosleep matras gekocht.
    In principe hebben kindjes het reflex om hun hoofd te verleggen als ze geen lucht krijgen, mits ze sterk genoeg zijn.
    Lijkt me dat je zoontje wel sterk genoeg is aangezien hij zelf ook draait.

ik zou hem niet vastleggen, maar gewoon een aerosleep matras kopen

Deel Deze Pagina