We zijn ons kapot geschrokken.. Wie heeft tips??

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Neeltje1986, 24 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. glimworm

glimworm Niet meer actief

kun je de slaapzak niet vastmaken aan het ledikant dmv een lint door de slaapzak te rijgen en aan de ledikantspijlen vastnopen?

2. balleke

balleke Fanatiek lid

21 jan 2009
    1.837
    0
    0
    gevaarlijk beroep
    brabant
    Hier ook snelle. Hij is nu drie maanden en sinds gisteren rolde hij naar zijn zij, dus zal denk ik niet lang duren dat hij naar zijn buik rolt. Gelukkig hebben we nannycare en erosleeper (of iets..) hele fijne gedachten, maar als hij niet precies op dat ding ligt gaat dat ding af en je schrikt je kapot kan ik je zeggen!! maar als je zijn slaapzakje vast doet aan het matras kom je al een heel eind . Dat deden we bij de oudste ook en werkt perfect..:)

3. Neeltje1986

Neeltje1986 Fanatiek lid

29 aug 2009
    3.313
    1
    0
    Onze boef! :)
    Eindhoven
    Me moeder zei dat ook al, van dat slaapzakje vastmaken..

Het is zo'n gedoe zeg.. Ik ben overbezorgd.. Dit komt ook omdat de bevalling totaal niet goed is verlopen en zijn sleutelbeentje gebroken is geweest, hierdoor ben ik erg beschermend.. Een beetje te.. Hij mag van mij gerust op zijn buik slapen, als hij dan fijner slaapt.. Maar ik wil dan wel echt zeker weten dat hij zijn hoofdje op zij draait.. Daar is ie sterk genoeg voor.. Maar wat als ie een keertje te moe ervoor is..

Ik maak mezelf echt helemaal gek.. *zucht*..

(Zo'n belmatje wordt het zeker niet, daar maak ik mezelf nog gekker mee! :D)

4. Barocky

Barocky Actief lid

27 apr 2009
    160
    0
    0
    Wij hebben ook de Aerosleep. Onmogelijk dat een kindje daarmee in ademnood komt! Heb je die al eens overwogen?

5. debq

debq Fanatiek lid

10 mrt 2010
    3.797
    761
    113
    Hier draaide ze iets later, maar hield haar hoofd wel opzij als ze was gedraaid. We hebben een aero sleep matras en daarmee hebben ze (als het allemaal waar is) lucht om door te ademen, het is een honinggraadstructuur waardoor allemaal luchtkussentjes zijn. Als je kindje dan met zijn gezicht naar beneden komt is er niks aan de hand. Als ze een keer ziek zijn en spugen wordt het ook opgenomen en licht je kindje ook droog (hier ook al een paar keer gehad en werkt echt goed).

6. adi

adi Niet meer actief

Ik heb geen idee waar je dit vandaan hebt gehaald, maar:

- aerosleep kun je echt wel wassen! Gewoon op 60 graden, hiermee heb je ook geen allerlei molton zeiltjes e.d. nodig, want hij vangt ook doorlek-vocht op;
    - ze zijn niet gemaakt van polyester, check het aub eerst voordat je het hier neerzet;
    - niemand heeft ooit gezegd dat Aerosleep WIEGENDOOD kan voorkomen. (dat is wat jij de hele tijd roept). Wiegendood is iets anders, dan niet kunnen ademen omdat het kindje op de buik ligt. Die wtee dingen hebben helemaal niks met elkaar te maken. Je vergelijkt appels met peren.

TS: ik zou hem gewoon op zijn buik leggen om te slapen, en dan zijn hoofdje alvast goed neerleggen. En inderdaad een aerosleep matrastop kopen. Ze zijn ook ideaal voor de zomer, baby zweet niet omdat er luchtcirculatie is onder het lichaam

7. adi

adi Niet meer actief

Ik zou je kindje dan niet dwingen om op zijn rug te slapen. je kunt beter op zoek gaan naar een veilige methode om hem op de buik te laten slapen.

Ik zou dan:
    - CB of een kinderarts om tips vragen voor het buikslapen. Er zijn zat babys die alleen maar op de buik slapen, dus ze hebben er ervaring mee;
    - hem alvast op de buik leggen met zijn hoofdje goed;
    - matrosenbedje opmaken zodat hij al bovenin ligt met zijn hoofd tegen het hoofdeinde aan;
    - aerosleep/ alarmdingetje kopen voor je eigen gemoedsrust.

8. debq

debq Fanatiek lid

10 mrt 2010
    3.797
    761
    113
    Aanvulling op het wassen van de aerosleep, kan heel goed op 60 graden hoor, doe het altijd!

9. Bri

Bri Niet meer actief

Moeilijk hoor, en wat ongelooflijk eng om mee te maken! Gelukkig is het goed afgelopen.

Mijn kinderen slapen ook op hun buik vanaf het moment dat ze zichzelf konden omdraaien (2,5 maand ongeveer). Ik legde ze altijd op de rug, maar zij draaiden dus om. Gelukkig nooit zoals jullie zoontje; ze draaiden blijkbaar niet hun gezichtje in het matras.

Ik heb uit Australië een zgn Safe Sleeper gekregen; een slaapzak met een soort stoffen riem waarmee je ze vast kunt leggen. Ik heb 'm zelf nooit gebruikt omdat ik vastleggen geen goed idee vond (en bovendien niet nodig omdat ze nooit met gezicht in de matras gingen liggen), maar kan me voorstellen dat jij het zou overwegen.
    Nadeel is wel dat het ding nogal dik en warm is, en bovendien niet van katoen maar een kunststofvezel. Niet geschikt voor deze tijd van het jaar dus. Anders had ik 'm met alle plezier aan je afgestaan om uit te proberen.

Sorry, heb geen echte tips dus. Veel oefenen met de nekspieren, misschien.

10. sukkie

sukkie Fanatiek lid

8 mrt 2008
    1.166
    1
    0
    Onze dochter kroop ook met twee maanden omhoog met slaapzak. Wij doen hier de slaapzak onder de matras, slaapzak is 110cm lang. Maar weet niet of ik dat wel zou durven als hij ook draait....

11. Neeltje1986

Neeltje1986 Fanatiek lid

29 aug 2009
    3.313
    1
    0
    Onze boef! :)
    Eindhoven
    Vandaag heeft de kleine boef zijn apk bij het CB. We gaan het er daar ook over hebben.

We hebben hem de afgelopen dagen/nachten extra in de gaten gehouden. Overdag draait hij meer op zijn buikje, maar wel netjes met zijn hoofdje naar de zijkant. 's Nachts blijft hij netjes liggen..

Ik wil hem niet verbieden op zijn buik te liggen, ook wil ik hem liever niet fixeren. Dus hopelijk hebben ze bij het CB tips over hoe ik hem het beste neer kan leggen..

Allemaal ontzettend bedankt voor alle tips !!

12. Sensa

Sensa Bekend lid

22 mei 2009
    591
    0
    0
    Pedagogischmedewerker
    Apeldoorn
    Ik lees de tip: om de slaapzak onder het matras te doen.. Ik wil je niet laten schrikken, maar als de kleine dan gaat draaien kunnen zijn/haar beentjes afknellen zelfs zo erg dat ze kunnen afsterven! NOOIT doen dus! Verder succes met Mick! Een zijlig kussen misschien een idee? Of kan hij daar ook al de kracht voor op brengen om eruit te rollen?

13. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    dat is zeker schrikken ja! (geen reacties gelezen) heb wel een tip, van mn stiefmoeder geleerd. vroeger hadden ze van die slaapzakken met touwtjes eraan. deze gaat om het matras+lattenbodem heen. zo kunnen ze niet draaien of uit bed klimmen op latere leeftijd

14. CherryAyden

CherryAyden Niet meer actief

Onze zoon draait ook in zijn slaap. Laatst vonden we hem onder de dekens, met zijn beentje door de spijlen en helemaal omgedraaid. Ik schrok me ook rot! Hoewel ik vastleggen ook niet heel prettig vind hebben we toch een Safe T Sleep aangeschaft omdat ik nog liever heb dat hij blijft liggen. Hij kan zijn armen en benen bewegen en en hij kan ook op zijn zij liggen maar omdraaien en verschuiven gaat niet meer. Wat een verademing! Hij slaapt veel beter en ik hoef niet meer bang te zijn dat hij onder de dekens eindigt.

15. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.144
    8.876
    113
    Hier ook een buikslaper... Na wat 'research' hebben wij destijds een aerosleep aangeschaft. Biedt geen garantie, maar wordt in tegenstelling tot veel andere dingen ook niet afgeraden door bv. de Stichting Wiegendood. En ik vind het ook erg prettig dat je hem goed kunt wassen, in tegenstelling tot een gewoon matras, erg fijn bij spugen en doorlekkende luiers. Hij ligt hier nog steeds op haar matras.

16. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    *ff offtopic* alvast gefeliciteerd met je kleine meid :D

17. MG2011

MG2011 Fanatiek lid

22 nov 2010
    1.115
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn dochtertje rolt ook al van rug naar buik nu.
    Ik bakerde haar altijd in, maar omdat ze nu kan rollen, doe ik dat niet meer. Ik heb een aerosleep.

18. MG2011

MG2011 Fanatiek lid

22 nov 2010
    1.115
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dat is toch juist hartstikke gevaarlijk! Volgens mij mag dat tegenwoordig ook niet meer, het wordt iig sterk afgeraden.

19. s1986

s1986 Niet meer actief

Ik heb niet alle reacties gelezen. Maar snap dat je je kapot ben geschrokken je was net optijd denk ik.... Een aerosleep is misschien een idee?

Deel Deze Pagina