zeurende pijn in onderbuik

Discussie in 'Miskraam' gestart door Nicolletje, 24 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nicolletje

9 dec 2008
    85
    0
    0
    Lieve meiden
    Ik ben 5 weken zwanger enheb nu sinds gister echt menstruatiekrampen. Ik maak me ontzettende zorgen.Kan er helemaal niet meer van genieten nu. ik heb geen bloedverlies maar ga om het half uur kijken of dit nog niet zo is. zijn er meer meiden die dit herkennen? en wijst dit altijd op een dreigende miskraam?
    Liefs

2. mik

mik Bekend lid

13 aug 2008
    528
    0
    0
    hey meis
    lees net je stukje
    ik ben er vorige week achter gekomen dat ik zwanger ben :D
    en heb eigenlijk along 4 a 5 weken last van krampen in mijn onderbuik, wat jij beschrijft als menstruatiepijn.
    ik heb vorige week ook gevraagd aan de verloskundige of dat normaal was, en zij zei dat dit zeker zo was.
    wat je nu voelt is waarschijnlijk je baarmoeder die groter aan het worden is
    zo zij de verloskundige het tegen mij.
    ik probeer me er sindsdien geen zorgen meer te maken
    liefs mik

3. Nicolletje

9 dec 2008
    85
    0
    0
    thanx voor je reactie!als allereerst GEFELICITEEERD meis!spannend he!
    jaa het voelt echt alsof ik ongesteld ga worden. heb ook de vk gebeld en die zei dat het 2 kanten op kon gaan maaar dat ik dan toch wel vrij snel bloed zou gaanv erliezen. gelukkig is dat nog niet zo maaar vind het zooo eng. we wilden het morgen met kerst aan de ouders vertellen, nu weet ik niet zo goed of we dat wel moeten doen...

4. Suzie83

Suzie83 Niet meer actief

Hoihoi, ik zit met precies hetzelfde. Ben nu 5,5 week zwanger en heb sinds gisteravond buikpijn. Idd net alsof je ongesteld moet worden. Heb ook geen bloedverlies maar ga heeel vaak naar het toilet om te controleren of het nog steeds niet zo is. maak me echt zorgen.

Maar nu ik jullie verhalen zo lees zijn de zorgen wel al wat minder. Durf er zo niet meer van te genieten.

Maar jullie verhaal doet me al wat goed!

Veel liefs Suzan

5. mik

mik Bekend lid

13 aug 2008
    528
    0
    0
    hey meiden
    jullie ook beide gefeliciteerd!
    tis gewoon zo, je weet helemaal niet wat er allemaal met je lichaam gebeurt (voor mij is het de 1e keer)
    daarom voel je/ik ok van alles.
    steekjes in mijn buik, die weer weg gaan, steekjes in mijn rechterzij, die ook weer wegtrekken.
    dat ik het soms ook wel erg moeilijk vindt, om positief te blijven, maar ga dat vanaf nu wel doen.
    de verloskundige heeft gezegd dat het er allemaal bij hoort, dan zal het ook wel toch :(:
    ik kan het ook soms moeilijk geloven, heb gister alweer een test gedaan en was gelijk posi :)
    ik denk als ik op 3 feb een echo heb gehad dat het een stukje minder is, als je gezien hebt dat alles ok is met je kindje.
    we moeten vooral positief blijven denken dames, en als je het wil vertellen, gewoon lekker doen :)
    hebben jullie voor de rest nog meer klachten dan alleen de buikpijn?
    ben benieuwd :)
    liefs

6. Nicolletje

9 dec 2008
    85
    0
    0
    wat lief die reacties hier! naja we zitten allemaal in t zelfde schuitje he.
    Ik heb verder de gewoonlijke klachten. ontzettend misselijk sochtends, een enorme opgezette buik beetje emo (daarom maak ik me ook zo druk denk ik ;))
    en enorme vermoeide benen en rug. maar dat hangt een beetje samen met die krampen in mn buik geloof ik. Ik probeer positief te blijven. zolang er geen bloed is is er hoop ( en hoe langer dit wegblijft hoe meer hoop heb ik begrepen)
    Ik moet maandag de vk terugbellen hoe het gaat. ze zei dat als ik dan nog geen bloeding had gehad het zeker groeipijn van de baarmoeder was maar dat ik ter geruststelling evt een echo krijg. nou daar hopen we maar op :D
    voor jullie allemaaal geniet ervan! en hele fijne kerst . volgend jaar hebben we als alles goed gaat kerst met een kindje !

7. mik

mik Bekend lid

13 aug 2008
    528
    0
    0
    nou meis
    laat je even weten hoe het afgelopen is als je maandag moet bellen?
    jij ook hele fijne dagen, en lekker positief blijven!
    kus

8. Vera79

Vera79 Actief lid

23 dec 2008
    118
    0
    0
    Hoi Dames,

Allemaal gefeliciteerd.

De pijn in de buik kan ook bandenpijn zijn. Ofwel het uitrekken van spieren omdat ze plaats moeten maken.

Ik heb dat i het begin ook erg gehad en nu nog steeds af en toe. Betekent gewoon dat je weer groter wordt hihi....

Zelf verloor ik er zelfs wel ook bleod bij en dat was waarschijnlijk innestelen dus ook dat wil niets zeggen.

Kan me wel weer helemaal voortstellen hoe jullie je voelen. Ik was er ook heel onzeker door maar zoals je kunt zien, gaat het bij de goede kant op dus blijf hopen en geniet van de feestdagen...

Groetjes Vera

9. Trees

Trees Niet meer actief

De buikpijn is meestal juist een goed teken. De baarmoeder rekt uit en het vruchtje graaft zich verder in het baarmoederslijmvlies. Dat laatste gaat gepaard met een soort menstuatie-achtige krampen en soms licht bloedverlies.

Bij een miskraam verlies je heel veel bloed met hele heftige krampen/ weeen. Pas als dat gebeurt moet je je zorgen maken en zelfs dan is het nog niet zeker of het mis is. Jullie lichaam verandert heel erg en pijntjes horen erbij. Van harte gefeliciteerd met jullie zwangerschappen :D

10. Nicolletje

9 dec 2008
    85
    0
    0
    Jullie hebben me echt wat gerustgesteld. weet je het is toch afwachten. ga t toch morgen gewoon vertellen aan mn ouders(als ik geen bloeding heb tenminste), had me er zo op verheugd.
    thanx meiden jullie zijn lief!

11. Trees

Trees Niet meer actief

Even ter extra geruststelling. Tijdens mijn miskramen met 5 en 6 weken had ik nauwelijks buikpijn voordat de miskraam doorzette. Volgens de gyn kwam dat omdat het niet goed was ingenesteld en daardoor geen innestelingskrampen. Weinig buikpijn was bij mij juist foute boel. Lekker gaan vertellen en ook al gaat het toch mis (daar gaan we natuurlijk niet vanuit) is het ook fijn als je dat met je ouders kan delen. Een fijne kerst en zwangerschap gewenst!

12. mik

mik Bekend lid

13 aug 2008
    528
    0
    0
    heb nog wel een vraagje
    heb nu sinds gister steken in mijn rechterzij en lies, wat zou dat dan zijn?
    ik moet er wel bij zeggen dat ik gister wel yoga heb gedaan en gezwommen heb.
    moet ik nu contact opnemen met de verloskundige?
    hopelijk hoor ik wat van je terug
    xxx

13. mik

mik Bekend lid

13 aug 2008
    528
    0
    0
    succes met vertellen
    laat je nog weten hoe ze reageerde?
    ben ik wel benieuwd naar.
    xxx

14. Nicolletje

9 dec 2008
    85
    0
    0
    Zooo ik ben alweer wakker. ben onwijs vroeg naar bed gegaan met de hoop dat de krampen vandaag over zouden zijn. En ze zijn over :D ben enorm blij en hoop dat ik nu wat meer kan genieten!
    Fijne kerst voor jullie allemaal!
    Liefs

15. Trees

Trees Niet meer actief

beginnende bandenpijn waarschijnlijk :D

16. mik

mik Bekend lid

13 aug 2008
    528
    0
    0
    hey goed zo
    bij mij is het ook al wat minder voel et nog een beetje
    heb vandaag erg veel last van misselijkheid
    misschien dat we ergens anders een topic kunnen starten met dit clubje mensen zou wel leuk zijn denk je ook niet?

17. mik

mik Bekend lid

13 aug 2008
    528
    0
    0
    bedankt voor je antwoord
    tis vandaag al wel wat minder
    volgens mij hoort het er gewoon allemaal bij :D
    fijne dag vandaag

18. Nicolletje

9 dec 2008
    85
    0
    0
    fijn dat je je ook al wat beter voelt. en ze zeggen, hoe misselijker hoe beter toch? hahah.jaaaa leuk idee.kunnen we mekaar een beetje volgen :D ben alleen niet zo bekend hoe en waar ik dat moet plaatsen jij?
    xx

19. mik

mik Bekend lid

13 aug 2008
    528
    0
    0
    hey meis
    heb net een nieuwe club aangemaakt.
    je gaat naar clubs, en dan het onderwerp zwanger!
    kijk maar of je et kan vinden.
    heb een berichtje voor je achter gelaten.
    andere meiden zijn natuurlijk ook welkom!
    xxx

20. mik

mik Bekend lid

13 aug 2008
    528
    0
    0
    je moet eerst de lounge aanklikken voordat je bij clubs komt :) :D

Deel Deze Pagina