Ik denk ook dat je zal moeten kiezen om of te accepteren dat je haar een fles moet geven totdat zij daar zelf "klaar" mee is of om er resoluut mee te stoppen. Persoonlijk denk ik wel dat het gewenning is want dit doet me heel veel aan mijn nichtje denken. Die meldde zich met anderhalf ook nog steeds en mijn broer en schoonzus waren echt kapot. Op een gegeven moment ging het gewoon niet meer en hebben ze de beslissing gemaakt om haar te laten huilen. Mijn nichtje heeft best een koppig en fel karakter dus die eerste nacht waren ze drie uur in de weer en de tweede nacht ook nog wel anderhalf uur. De derde nacht heeft ze zich niet meer gemeld en vanaf toen nooit meer wakker geweest. Sterkte met wat je ook beslist want makkelijk is het zeker niet!
Ik heb mijn oudste dochter op een gegeven moment gewoon laten huilen Was toen ook helemaal doodop. Ze mankeerde niks en die voeding/aandacht hebben ze op die leeftijd snachts niet meer nodig. Heeft een paar nachten geduurd en steeds korter. Ze was toen 8 maanden en is daarna nooit meer 1 nacht wakker geweest.
Oké... Ik zou abrupt met die fles stoppen. Niet meer geven. Hier heeft het 2 weken geduurd (nachtvoeding stoppen). Heel veel huilen boos etc. Maar wij hebben haar getroost, na 2 weken was het over. Soms is het even doorzetten. Maar goed. Zo zou ik het doen.
Is het nog een idee om haar oortjes na te laten kijken? Onze dochter heeft, nadat ze tot een maand of 10 een tamelijk goede slaper was, ook maandenlang meerdere malen per nacht gedronken (sterk verdund diksap, dat was het enige wat ze wilde), ze was ook echt niet anders rustig te krijgen. Pas na een maand kwamen we erachter dat ze een fikse oorontsteking had , die werd helaas chronisch, maar nadat ze buisjes gekregen heeft, was 3 nachten later de nachtelijke onrust incl het drinken ook over! En overdag merkten we dus niets aan haar, ik dacht eerst ook echt dat het gewenning was. Niet dus. Ze heeft al die tijd haar oorpijn weg willen drinken. Dit hoeft voor jouw kindje natuurlijk helemaal niet zo te zijn, maar mocht je binnenkort eens bij een arts zitten, dan kun je het wellicht even na laten kijken.
Wat als je 2 x fruit geeft fruit vult meer als koekjes en koekje gewoon ergens tussendoor tis een idee. Een vreemd vraagje maar hoe zit je met de tandjes ?? Hier heel veel gebroken nachten ( meteen ook klaar wakker, snachts wel 2 x 170 bv fles) tot ze bijna alles had ( alleen de laatste 4 kiesjes moet ze nog) en ze sliep door !! Dus misschien een achterliggende rede voor snachts wakker worden?
Hier tot ongeveer 22 maanden een nachtvoeding gegeven. En dan 180/6. We hadden van alles geprobeerd, niks hielp. Op een gegeven moment geaccepteerd dat hij 's nachts kwam. En ineens was het niet meer nodig .
Op haar 10 zal ze echt zelf geen fles meer willen 's nachts. Kan je de fles niet wat groter maken - zodat het beperkt blijft tot 1 fles - en geven vlak voor jullie zelf gaan slapen? Of ze al klaar zetten, zodat jullie alleen maar uit bed moeten komen om ze haar te geven en iedereen na 10 minuten weer slaapt?