We zijn uit de naam! Alleen "klein" probleempje!

Discussie in 'Babynamen' gestart door Lucy28, 2 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. debster2009

debster2009 Fanatiek lid

9 nov 2009
    2.144
    0
    0
    NULL
    Maar je gaat haar Lizzie noemen? Of word het een bijnaam voor de eerste jaren? Dat wilde mijn moeder ook, ik heb een andere naam dan mijn roepnaam. Toen ik naar de middelbare school ging, vond mn moeder het leuk om mn naam te veranderen, maar dat wilde ik natuurlijk niet. Ik vind het raar en verwarrend dat mijn officiele naam anders is dan mijn roepnaam. Mijn roepnaam staat nergens geregistreerd, alleen op mn geboortekaartje.
    Ik zou daar dus niet zo snel voor kiezen.

Persoonlijk zou ik Lizzie dan als eerste naam kiezen en de rest erachter.

2. Merryl

Merryl Fanatiek lid

25 jun 2012
    4.368
    192
    63
    Waarom noem je haar geen Lizz of Lizzy dan als he haar die bijnaam wilt geven. Het word wel erg ingewikkelt als ze al die namen krijgt maar haa anders noemt.

3. Lucy28

Lucy28 Lid

9 mei 2012
    41
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn vriend vindt Sarah leuker en staat mooier in combi met haar achternaam. Lizzy is meer mijn dingetje. Een alternatief voor Adriana zou nog Jane kunnen zijn. Wordt bij ons in de familie ook gebruikt als afkorting voor Adriana. Dit hadden we al eerder bedacht, maar vonden het allemaal wel erg engels worden.

Sarah Lizzy Jane

Wel gelijk probleem met initialen weg.

Ik zou dan ook nog Lizzy Sarah Jane aan vriend kunnen voorstellen;)
    of Lizzy Sarah-Jane. Krijgt ze maar twee initialen net als onze andere kindjes.

4. KnuffieQ

KnuffieQ Niet meer actief

Poeh wat een moeilijke keus kan je er helaas niet bij helpen.... succes meid

5. glimworm

glimworm Niet meer actief

ik snap de gedachte erachter maar volgens mij is het dan sla hard met een d

sla hart zou het midden van een krop sla zijn.

ik zou de 2e en 3e naam ook omdraaien. de 2e en 3e naam worden toch alleen bij hele officiele (formele) situaties gebruikt

6. tulip

tulip Niet meer actief

ik ben het hier eigenlijk helemaal mee eens. Zeker omdat adriana een vernoeming is, is het mooi om die als eerste te gebruiken.

Maar ik blijf het wel gek vinden om een bijnaam te gebruiken omdat je die zo mooi vindt.
    Ik heb ook 1 naam gewoon uit mn hoofd gezet omdat mijn man het helemaal niks vind, ja jammer dan. Ik zou altijd een naam kiezen die je ook beiden echt gebruikt.

7. Lucy28

Lucy28 Lid

9 mei 2012
    41
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor jullie reactie's!

We hebben het er nog eens uitgebreid over gehad en hebben nu twee definitieve optie's overgehouden.
    We wachten tot ze geboren is en besluiten dan welke naam het gaat worden.
    Ben wel benieuwd wat jullie uiteindelijk zouden kiezen!

Sarah Lizzy Jane

Lizzie Sarah Adriana

Jane wordt bij ons in de familie ook gebruikt als afgeleide van Adriana.
    De schrijfwijze van Lizzie/Lizzy willen we ook precies zo gebruiken zoals het er staat. Lizzy, omdat deze combi wat meer engels is en Lizzie is weer wat meer Nederlands.

8. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Lizzie vind ik een vreemde schrijfwijze, maar dat is persoonlijk natuurlijk.
    Wel goed dat je nu de volgorde van de namen af laat hangen van de roepnaam van je dochter. Beetje vreemd als je man de kleine Sarah gaat noemen en jij Lizzy / Lizzie ;)

9. Kweenie

Kweenie Fanatiek lid

12 aug 2006
    3.199
    1
    38
    Anders misschien nog Zarah Lizzie Adriana (Z.L.A.)

Of wat ook kan. Sarah Lizzie Riana (S.L.R.)

Mmmm.... wat dacht je van Riana Hart? Lijkt iets op Sarah...of
    Riana Lizzy Hart?

Sara staat op nummer 9 in de top 10 SVB namen trouwens, maar misschien vinden jullie dat minder belangrijk (onze jongensnaam wordt waarschijnlijk ook een top 10 naam).

Lizzy vind ik niet zo geweldige naam voor een volwassen vrouw.

xxx

10. Mauw

Mauw Fanatiek lid

4 sep 2012
    1.626
    0
    0
    Amsterdam
    Lizzie Sarah Adriana, erg leuk! Lizzie hoor je minder vaak dan Sarah.
    Succes!

11. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Als je je dochter zo graag Lizzy noemt, waarom geef je haar dan niet gewoon als eerste naam Lizzy??

Ik vind het geen kinderachtige naam of zo hoor. Ik zou dan gewoon Lizzy Sarah Adriana doen.

Ik ken een volwassen Lizzy en dat is echt een stoer wijf en de naam past helemaal bij haar.

12. norwegian-sky

norwegian-sky Fanatiek lid

7 jun 2009
    1.701
    0
    0
    NULL
    roze wolk
    onze dochter heeft als 2de naam ook lizzie!
    nog steeds blij mee. vind het ook een geweldige naam maar
    voor een volwassen naam had ik zo mijn twijfels.
    nu noem ik me dochter vaak bij haar volledige namen.
    senna lizzie. vooral als ze aan het boeven is hihi

Deel Deze Pagina