Iui of KI volledig van verzekering vrouw of ook man?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Pearll, 9 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pearll

Pearll Fanatiek lid

1 nov 2012
    1.302
    1
    0
    noord-holland
    Hoi meiden!
    Misschien een niet dagelijkse vraag maar zit ook in een "vreemde" situatie. Mijn man werkt in het buitenland en mag daarom geen nederlandse verzekering. Hij heeft een buitenlandse verzekering. Ik heb wel een nederlandse verzekering. Op dit moment zijn wij in t buitenland in behandeling en zal volgende maand onze eerste iui plaatsvinden. Hoe zit het met de iui behandeling of ki behandeling in Nederland? Wordt deze enkel bij de vrouw afgeschreven of wordt er ook een deel bij de mannen verzekering afgeschreven?

2. panter1984

panter1984 Actief lid

6 nov 2012
    175
    2
    16
    Bij ons werd vermeld dat de behandelingen alleen van mijn verzekering werd afgeschreven (vrouw). Ik weet niet als het per ziekenhuis verschilt.

Mijn vriend heeft zaadonderzoek, bloedonderzoek en bewerking van zaad voor iui en ICSI gehad. Dit is allemaal onder mijn verzekering gevallen en daardoor is het eigen risico van mijn vriend ook nog intact.

Maar beste is om het na te vragen bij het ziekenhuis waar je onder behandeling gaat komen. Wij zijn onder behandeling bij Scheper ziekenhuis + UMCG groningen.

3. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.468
    4.920
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Met uitzondering van semen-onderzoek ed. voorafgaande aan een behandeling is verder altijd alles voor rekening van de vrouw. Dus opwerken zaad, insemineren ed. is allemaal voor de vrouw.
    Je kunt dus alles via je nederlandse verzekering declareren. Enige 'probleem' dat je zou kunnen krijgen is dat een nederlandse verzekering bij een behandeling in het buitenland tot een bepaald maximum bedrag vergoed (dat is in ieder geval bij IVf zo). Het zou dus mogelijk zo kunnen zijn dat je een deel zelf moet betalen, als jullie ziekenhuis meer rekent dan het maximum dat in nederland wordt vergoed.

4. panter1984

panter1984 Actief lid

6 nov 2012
    175
    2
    16
    @merah Met uitzondering van semen-onderzoek ed. voorafgaande aan een behandeling is verder altijd alles voor rekening van de vrouw. Dus opwerken zaad, insemineren ed. is allemaal voor de vrouw. >>>> Dit is niet helemaal juist bij ons was ook het vooronderzoek ed ook op mijn (vrouw) verzekering gezet. Vooronderzoek was wel aangevraagd door fertiliteitsarts en niet via de huisarts.

Deel Deze Pagina