Zwanger & rijbewijs halen

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Bilie, 18 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bilie

Bilie Actief lid

9 mrt 2012
    223
    0
    0
    Hoi dames, kan het nog niet geloven, maar ben dus werkelijk (pril) zwanger van ons tweede :) Nu was de "afspraak" bij vriendlief dat we pas voor een 2de gingen als ik mijn rijbewijs had, maar hij is toch gezwicht :D Maarja ik zou nu toch wel graag snel mijn rijbewijs hebben en zou via een rijschool gaan voor lessen.

Nog dames die tijdens de zwangerschap leerden rijden? Wat zijn jullie ervaringen? Veel stress, problemen met de bolle buik, etc? Want tegen dat ik examen zou kunnen doen (moet 6 maanden voorlopig hebben) zou ik de 7 maandjes al gepasseerd zijn...

Liefs

2. Sammelskee

Sammelskee Bekend lid

16 jan 2013
    543
    1
    18
    Roosendaal
    Vriendin van mij was al aan het rijlessen toen ze zwanger werd en heeft rijexamen gehad toen ze 20 weken was. Volgens mij ging dat allemaal prima :)
    Gefeliciteerd met je zwangerschap en rijles ze ;)

3. AnnieF

AnnieF Actief lid

7 sep 2011
    237
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb ook rijlessen gevolgd terwijl ik zwanger was!
    Ging prima. Nergens last van gehad. Nu scheelt het wel dat ik een hele makkelijke zwangerschap had toen. Weinig misselijk geweest bijv. Bij de 2e zwangerschap had het niet goed gekomen, want toen was ik 6 maanden misselijk!
    Ik begon met rijlessen toen ik 1 maand zwanger was, en ik reed af met 28 weken geloof ik.
    Ook geen last gehad v/d gordel, maar dat kwam ook omdat ik bij de 1e mijn buik nog niet snel groeide, in tegenstelling tot de 2e. Dus dat is bij jou natuurlijk allemaal afwachten...

Ik zou er gewoon voor gaan meid!! Als het niet gaat, kun je het altijd nog op de lange baan schuiven, maar ik denk als je net een kleintje hebt, je er veel minder tijd voor hebt en je minder fit bent dan nu met die slapeloze nachten enzo!
    Zou toch fijn zijn als je het voor die tijd hebt?!
    Ik zou het zo weer doen!

4. mosa

mosa Actief lid

14 sep 2013
    305
    220
    43
    allereerst gefeliciteerd met je zwangerschap!

ik heb ook gelest tijdens mijn zwangerschap! En 3x examen gedaan. 16juli opnieuw op. Was gezakt.
    maar het is hoe je zelf met stress om gaat.

ik had echt wel de zenuwen met examen, heb faalangst.
    ik vond het ook niet echt fijn zitten met een buik van 28 weken! En moet opnieuw op als ik 34 weken ben!
    maaar zoals ik al vertelde als je goed omgaat met stress moet het goed komen.
    scheelt ook wel dat je nog niet heel ver bent en je buik NOG niet in de weg zit !

succes met auto rijden

5. ThinkPink1201

ThinkPink1201 Bekend lid

19 mei 2013
    750
    1
    0
    Fotografie
    Zelzate
    ik zou er voor gaan! :)

6. Corina1985

Corina1985 Fanatiek lid

29 mei 2011
    1.239
    0
    36
    Van alles!
    Oude Pekela (Gr)
    Gefeliciteerd met jullie zwangerschap.

Tuurlijk kan dat, ik heb mijn rijbewijs gehaald met 35 weken met her examen.
    Heb er 5 maanden overgedaan en had 1 les pw.
    Succes en veel rij plezier.

7. Bilie

Bilie Actief lid

9 mrt 2012
    223
    0
    0
    Dankjewel :) ben maar een kleintje dus buik groeide snel de eerste keer en verwacht dit nu ook wel.. Maar inderdaad, als ik het nu niet doe, eens 2 kindjes in huis zal het helemaal te druk worden! Ik ben wel een emotioneel wrak (zoals de meeste waarschijnlijk) tijdens m'n zwangerschap, dus vooral de instructeur zal veel geduld moeten hebben vrees ik :)

8. annelie566

annelie566 Niet meer actief

Ik heb ook zwanger lessen gevolgd. Wist het net een paar dagen toen ik de eerste les had en was 32 weken zwanger toen ik examen deed. Nergens last van gehad. Ik moest alleen tijdens het examen heel nodig plassen haha

9. cathymoon

cathymoon Actief lid

7 apr 2014
    201
    0
    0
    NULL
    NULL
    Rara opmerking misschien maar waarom doe je niet een boostcursus.... dan ben je, hopelijk, niet zo lang nodig en nog aardig in 'vorm' als je examen moet doen....

(ik heb trouwens makkelijk l* hoor, heb er zelf bijna 1 jaar overgedaan, was wel incl. een ongeluk tijdens rijles en 2 x afrijden)

10. toetie

toetie Fanatiek lid

14 dec 2010
    2.310
    7
    38
    noord brabant
    ik moet eigenlijk ook nog ik wil 4-6 uur in de week gaan lessen maar ben bang dat het echt teveel word iemand ervaring mee in dit termijn nog?

11. godblessed

godblessed Bekend lid

11 mei 2014
    741
    0
    0
    studeren
    Gelderland
    Wat een leuk topic ik wil dat ook zwanger van mijn 2e hoop dat het mij lukt leuk te zien dat er meer dames zijn die dat willen en ervoor gaan dat motiveerd mij weer

12. lootje80

lootje80 Niet meer actief

Ik heb gewoon zo'n anwb speodcursus gedaan en had het papiertje in 10 dagen.... Kan je dus ook doen, heb je geen buikproblemen oid :D

13. Twixie

Twixie Bekend lid

7 okt 2013
    848
    2
    18
    NULL
    Rotterdam
    Je moet bij zo'n cursus wel het geld er 1 keer voor hebben. Ik had dat dus niet.
    Met 34 weken heb ij het gehaald en had echt een toeter! Als je een beetje in een nieuwere auto lest, heb je vaak de kans datje het stuur kan verstellen. Dit scheelt echt een hoop!

Geniet van je zwangerschap en ga ervoor!! :D

Deel Deze Pagina