we zitten er doorheen, waarom drinkt ze niet genoeg?

Discussie in 'Prematuur' gestart door tipp42hgg, 14 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tipp42hgg

    tipp42hgg VIP lid

    23 okt 2007
    14.269
    33
    48
    Omgeving Alkmaar
    Hallo allemaal,

    Mijn dochtertje is met 35+2 geboren, en nadat ze 2 weken in de couveuse aan een infuus en een hart/ademhaling/saturatiemonitor gelegen heeft, ligt ze nu in een wiegje.

    Ze ligt inmiddels bijna 3 weken in het ziekenhuis en voorlopig is er nog geen zicht op wanneer ze naar huis mag. Ze moet daarvoor eerst 8x60 ml wegwerken (uit de fles, of de borst, of een combi en niks meer door haar sonde) Maar dat gebeurd dus niet. Ze valt zo snel weer in slaap, dat ze misschien 30 ml wegkrijgt. Heel soms is ze zo wakker dat ze wel haar fles leegdrinkt.

    Mijn man en ik worden er inmiddels zo wanhopig van... Ik weet ook wel dat we het niet kunnen forceren, en dat ieder kind zijn eigen tempo heeft, maar toch. Als er toch een manier was om haar wakker genoeg te houden tot ze die fles leegheeft...

    Ik moest even mijn verhaal kwijt...
     
  2. Malaika

    Malaika Fanatiek lid

    27 aug 2006
    1.359
    0
    36
    Limburg
    Tja, vervelend is het zeker, maar die kleintjes krijgen tot ze ongeveer 40 weken zijn (dus rond de uitgerekende datum) de tijd om goed te gaan drinken. Vaak zie je dan dat ineens het knopje omgaat en ze goed gaan drinken. Wat natuurlijk in een ziekenhuis heel vervelend is dat de kindjes zich moeten aanpassen aan de verzorgings en voedingstijden, terwijl je thuis meer naar je kindje kijkt. Wanneer is het goed wakker en wanneer juist heel moe.
    Het komt echt wel goed, maar geduld is zeker een eigenschap die goed onder druk komt te staan tijdens een ziekenhuis periode. Sterkte!
     
  3. tipp42hgg

    tipp42hgg VIP lid

    23 okt 2007
    14.269
    33
    48
    Omgeving Alkmaar
    dank je. Geduld inderdaad ver te zoeken op het moment...

    We proberen maar een beetje tegen de verdrukking in positief te blijven, nog max. 15 dagen (29-11 was ik uitgerekend)...
     
  4. knor

    knor Fanatiek lid

    4 mrt 2007
    2.392
    0
    0
    Groningen
    Frustrerend is dat he ...
    Bij ons 2 weken voor uitgerekende datum naar huis omdat hij toen wel genoeg dronk (geboren met 31 weken en 6 dagen)
    Ze zeggen dat je uit moet gaan van de uitgerekende datum.
    Sterkte...
     
  5. tipp42hgg

    tipp42hgg VIP lid

    23 okt 2007
    14.269
    33
    48
    Omgeving Alkmaar
    daar probeer ik ook maar aan te denken. Maar meestal denk ik er helaas "wanneer dan?" achteraan... :(
     
  6. MaryWoods

    MaryWoods Fanatiek lid

    2 mei 2007
    2.637
    2
    0
    wat rot is dat he? Je zou het liefst die melk in dat mondje kijken, maar ja forceren gaat idd niet.... In een keer kan het ook heel snel gaan hoor! dat ze het binnen een paar dagen ineens onder de knie heeft! Komt echt!
     
  7. knor

    knor Fanatiek lid

    4 mrt 2007
    2.392
    0
    0
    Groningen
    Wij waren op het laatst ook helemaal gefocust op het drinken.
    Hij dronk eerst uit de borst dan moesten we hem voor en na tijd wegen. Dan dachten we soms dat hij heel goed had gedronken en dan had ie maar 20 cc ofzo op. Soms geloofden we de weegschaal niet en dan ging hij er nog een keer op. Wij zijn toen overgegaan op fles en dat dronk hij wel leeg.
    Zo in 1 keer komt er de dag dat alles wel opgedronken wordt maar wanneer kan niemand je vertellen.
     
  8. tipp42hgg

    tipp42hgg VIP lid

    23 okt 2007
    14.269
    33
    48
    Omgeving Alkmaar
    dank je mary, ik put maar hoop uit jullie lieve woorden... Straks weer naar haar toe. Ik hoop dat het drinken lukt, maar bovenal proberen te genieten...
     
  9. tipp42hgg

    tipp42hgg VIP lid

    23 okt 2007
    14.269
    33
    48
    Omgeving Alkmaar
    ja dat borstvoedingsverhaal klinkt erg bekend. Ik had vanmiddag ook het gevoel dat ze goed gedronken had, was het maar 5 cc. Zo frustrerend... :(
     
  10. mj24

    mj24 Fanatiek lid

    7 jun 2006
    4.321
    0
    0
    Amsterdam
    hai hoe gaat het nu met drinken? ze gaat idd in een keer echt drinken. moet wel zeggen dat ik het geduld niet had en verschillende spenen ben uit gaan proberen. kietelen onder het voetje als ze in slaap valt. en bv rechtstreeks had ik niet eens meer het geduld voor dus ben afgekolfd blijven geven.
    uiteindelijk was er bij ons een wegwerppremature speen die echt wonderen verichten. heb er de eerste weken thuis ook nog de fles door gegeven. succes en sterkte met geduld hebben.. nog even meid
     
  11. sonya one love

    sonya one love Niet meer actief

    mijn dochter geboren bij 28 weken had het op het laatst ook mooeite met het drinken.
    we kochten de 123 speen.
    1 is de kleinste stand met drinken en 3 de grootste.
    werd bij ons echt een succes..
    verder inderdaad goed wakker maken ect..je weet het wel
    en geduld....erg moelijk want je wilt ze mee naar huis !
    herken het gevoel erg goed..voelde me machteloos.
    maar inderdaad de uitgerekende datuk in je hoofd houden..
    zet hem op he meid...de weg naar huis word elke dag een stukje korter!
     
  12. tipp42hgg

    tipp42hgg VIP lid

    23 okt 2007
    14.269
    33
    48
    Omgeving Alkmaar
    thanks meiden.... Ik heb veel aan jullie verhalen en lieve woorden gehad. Ze drinkt inmiddels alles zelf, haar sonde is eruit en ze zit nu op 7 voedingen. Hoogstwaarschijnlijk mag ze al voor het weekend naar huis... Gelukkig! :D
     
  13. erannick

    erannick Fanatiek lid

    4 okt 2006
    1.356
    0
    0
    Melissant
    Eva is geborenmet 35 weken en iedere keer lukte het haar ook niet totdat ze met 37 weken de sonde eruit had getrokken ,heb zlef het idee dat ze het soms wel makkelijk vondt om zo haar voeding te krijgen, hij was eruit en is nooit meer terug gegaan ineens had ze het door
     
  14. knor

    knor Fanatiek lid

    4 mrt 2007
    2.392
    0
    0
    Groningen
    Gewelidig dat ze bijna naar huis mag... Geniet ervan.
     
  15. tipp42hgg

    tipp42hgg VIP lid

    23 okt 2007
    14.269
    33
    48
    Omgeving Alkmaar
    dat idee had ik inderdaad ook... Wel makkelijk zo'n slangetje tot in mijn maag :( Van het weekend heeft ze hem er eruit getrokken en ineens gaat het een stuk beter...
     
  16. baby blue

    baby blue Fanatiek lid

    24 jun 2008
    1.163
    0
    0
    Groningen
    Hi... ons ventje is met 35 weken geboren, heeft net als Christine in de couveuse gelegen en aan een monitor. Op een gegeven moment ging het stukken vooruit, alleen het drinken... Ook hij kreeg niet genoeg naar binnen om mee naar huis te mogen en dat is zeker frustrerend...

    Het ziekenhuis adviseerde ons de Dodie 123, de laatste 3 dagen heb ik een fles geleend van het ZH en ik moet zeggen dat het wel de ideale fles was voor hem. Dus zelf ook de flessen aangeschaft voor thuis. Ik weet dus niet welke fles jullie hebben voor de kleine meid, maar misschien kun je het proberen.

    Sterkte! Ik hoop dat ze inderdaad voor het weekend met jullie mee mag :D Eenmaal thuis zal de rust er zijn en dan zal het drinken vast nog beter gaan.
     
  17. Joni80

    Joni80 Actief lid

    29 aug 2008
    160
    0
    0
    Deventer
    Bij ons adviseerde ze ook een dodi123 en hij drinkt er nog steeds uit. Volgens mij vinden kindjes het idd wel makkelijk een sonde. Bij ons was het zo dat hij erg ging spugen als het resterende door de sonde ging. Maar hij groeide wel goed. Op een gegeven moment hadden we afgesproken dat dat dus niet meer gedaan werd en toen ging het stukken beter.

    Ik hoop dat je kindje het weekend mee mag. Ik zal voor je duimen
     
  18. baby blue

    baby blue Fanatiek lid

    24 jun 2008
    1.163
    0
    0
    Groningen
    En is ze van het weekend naar huis gekomen?
     

Deel Deze Pagina