We zitten met het handen in het haar....4 jarige kleuter!

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door oogappel, 22 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

@babel: ik vind bedtijd daar nou niet direct het meest geschikte moment voor :D

2. Babel44

Babel44 Niet meer actief

Bedtijd, huh? Nee hoor, daar vindt het boek het ook geen geschikt moment voor hoor ;) Nee, je bespreekt het probleem natuurlijk op een rustig moment, als je kind goed aanspreekbaar is. Ze weet op deze leeftijd zelf natuurlijk ook 's ochtends of 's middags nog wel dat ze 's avonds steeds niet wil gaan slapen.

Details weet ik verder niet precies meer hoor, echt het boek maar eens belijken, heb het al een tijdje terug gelezen.

3. oogappel

oogappel Bekend lid

26 jul 2007
    842
    1
    0
    Heb het boek besteld hoor.....;) ik zit morgen bij de brievenbus!

Ik wil ook te snel hoor dat besef ik me ook heel erg goed (ongeduldig typje)

4. Babel44

Babel44 Niet meer actief

Hoop dat je er wat aan hebt! Al is het niet voor deze situatie dan misschien nog wel ergens anders voor, vond het een hele prettige manier van praten met je kind en probeer het ook al zvm toe te passen - al is ons spookie nog klein.

5. oogappel

oogappel Bekend lid

26 jul 2007
    842
    1
    0
    Vanavond weer hetzelfde hoor pfpfpfpfp we hebben weer precies hetzelfde gedaan als anders!

Ze is onwijs moe, maar zegt dat ze niet kan slapen....ze wil naar beneden, ze vindt het te licht....alle smoezen komen voorbij en ondertussen lijken haar oogjes steeds roder te worden van vermoeidheid.

Na 40 minuten heen en weer lopen (om haar terug te leggen in bed), huilen, krijsen is ze eindelijk in slaap gevallen.

Ze vroeg voor het allemaal (weer) begon, mama heb ik morgen een korte of een lange dag op school Een lange dag schatje net zoals je vriendinnetjes....toen kreeg ze al een pruillip en toen ik vertelde dat juf jiska er was begon ze te huilen.....
    Wat moet ik hier nou mee....gaat dit over!

Jeetjuh wat voel ik me onzeker!

6. Stroopie

Stroopie Fanatiek lid

11 jun 2009
    3.158
    11
    38
    Onze dochter heeft dat ook weleens, niet in slaap kunnen komen. Ze mag dan altijd nog even een boekje lezen/ plaatjes kijken en dan doet ze zelf het licht uit en gaat dan rustig slapen. Ik weet dan dat ze binnen 10 minuten slaapt en als ik dat niet doet, ook gerust een uur met d'r bezig ben.

7. Charlie007

Charlie007 Niet meer actief

Ik denk dat het dan toch een beetje veel is voor haar, of dat ze het niet zo naar haar zin heeft. Heeft ook met wennen te maken natuurlijk maar ik zou misschien even aan de juffen vragen hoe ze het doet op school.

C.

8. Mikki77

Mikki77 VIP lid

17 nov 2007
    5.698
    0
    36
    Noord-Holland
    Misschien toch even tijdelijk halve dagen naar school laten gaan...?

9. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Hm zou ze in bed blijven als ze een boekje mee mocht in bed?
    Gewoon 1 boekje laten uitzoeken en dat meenemen in bed.
    Maar, dan niet meer eruit etc.
    Het is een beetje chantage.. Maar evengoed.

En ik zou eens voorzichtig vissen wat ze zoal doet op school en wat ze er van vind.
    En ook juf eens polsen hoe het gaat op school.
    En als ze het enkel met die ene juf heeft... Kan het ook nog zijn dat ze die gewoon niet zo aardig vind natuurlijk.
    (hier ook met de lio... Nouja wij vinden dr niet zo best.. Maar Anne kan er ook niks mee blijkt inmiddels.. Ze staat 1 dag per week alleen voor de klas... En dat is qua humeur ook altijd drama na school)

10. sneeuwpop

sneeuwpop Fanatiek lid

11 feb 2010
    2.273
    0
    0
    is je dochter ook beloningsgevoelig?
    zo,ja een beloning erop toepassen

Deel Deze Pagina