Hallo! Ik ben op zoek naar de mama's die ook in 2014 bevallen zijn van hun prematuurtje, hoe het met jullie gaat en met de 'grote' kleintjes!
Hoi! Hier een zoontje gekregen op 15 september 2014 met 30+5 weken. Hij doet het hardstikke goed, echt een kanjer. Morgen mag ik weer aan het werk 😢, maar hoort er natuurlijk bij. Hoe is het bij jullie?
Wat leuk! Mijn zoontje is 18 mei geboren, ook met 30+5 weken! Gelukkig, blij om te horen! Spannend hoor, weer werken succes. Hier gaat het goed, begint een grote vent te worden al 7.1 kilo!
Ons zoontje is van 30-3-2014. Hij is met 33.5 geboren. Gaat erg goed met hem, loopt voor op zijn ontwikkeling.
Mijn dochter is van 4 juli, geboren met 34+4. Het gaat ontzettend goed met haar. Wel een zeer heftig eerste half jaar gehad met haar, maar dat kwam niet door de vroeggeboorte. Inmiddels in kalmere vaarwateren beland en kunnen we adem halen.
Mijn zoontje is 13 sept 2014 geboren na een zwangerschap van 36 wkn, hij was pre-dysmatuur lag 7 wkn in het ziekenhuis met zwangerschapsvergiftiging. Het gaat goed met hem, groeit als kool.
Ons meisje is geboren op 1 november met 33.1. Ze was 44cm en woog 1975. Ze deed het eigenlijk vanaf dat 1 goed. Wel veel dalingen gehad maar ook altijd zelf hersteld. Wat wegen jullie wondertjes nu?
Hier een prematuurtje van 17 september. Hij was 6 weken te vroeg, maar na 8 dagen al thuis. Hij woog bij geboorte 2235gr. Nu 4 1/2 maand later bijna 8 kilo Onze dochter, die op tijd geboren is, woog op 11 maanden bijna 8 kilo, haha. We hebben nu dus een dikkie dik in huis. Hebben jullie voor de bijvoeding de gecorrigeerde of ongecorrigeerde leeftijd aangehouden?
Mijn zoontje is nog net van 2014. Hij is geboren op 23 December 2014 met 33+1. Hij woog toen 2000 gram precies. Hij heeft nog niet eens 3 weken in het ziekenhuis gelegen en weegt nu al 3,2 kilo.
hier met 6 mnd on gecorrigeerd begonnen. dat was met 4,5 Mnd gecorrigeerd. toen kon hij goed zitten en hebben we rapley gedaan.
Ik bent op 15 september bevallen met 34.6. Ze woog bij de geboorte 2575 gram en was 44cm. Twee weken geleden was ze 4900 gram en 55 cm, ze groeit mooi in haar eigen lijntje. Gaat erg goed eigenlijk nu!
onze kleine man is 30 september geboren met 32.4 hij was nog geen 45 cm en woog 2295. hij heeft een hele slechte start gehad doordat hij bijna geen longrijpers had gekregen hij kon niet zelfstandig ademen en na 3 dagen kreeg hij een klaplong hij is ,6 dagen met een drain en trilbeademing in een roesje gehouden en toen hij wakker werd hadden we opeens een hele anderen baby!! ook had hij een cyste en veel flaring maar dat was op de controle echo niet meer te zien gelukkig. vrijdag te horen gekregen dat hij niet meer na de KA of fysio hoef hij ontwikkel zijn eigen zoals het hoort al krijgen we geen gerantie voor later. hij is nu 66 cm en 7.6 kilo.
Bij de geboorte was mijn dochter 2750gr en de lengte konden ze niet meten, omdat ze nog steeds dubbel gevouwen was (in stuit bevallen). Na een paar dagen probeerde ik het een beetje te schatten met een meetlint (van haar hoofd naar haar billen, en dan van haar billen naar haar hiel, en dan bij elkaar optellen ). Ik kwam uit op zo'n 47-48cm. Een maand geleden was ze zo'n 68cm en woog ze 7,3kg. Ze heeft nu duidelijk een groeispurt, dus ze zal nu vast over de 70cm zijn en boven de 7,5kg Mijn weeen begonnen al bij 33 weken en ik heb toen longrijpers gehad. Toen ze geboren werd kon ze meteen al uitstekend ademhalen. Ze heeft een week lang wel een paar dipjes per dag in haar saturatie gehad, maar herstelde altijd zelf binnen een paar seconden. Verder een aantal dagen onder de lamp geweest, maar verder kon ze alles zelf. Na een weekje mocht ze uit de couveuse en in een wiegje. Na 11 dagen was ze thuis, met precies 36+0. Opzich had ze al een half weekje eerder naar huis gekund, maar dat mocht niet van het ziekenhuis ivm de 36 weken grens Gelukkig kon ik mijn gehele kraamtijd (behalve de eerste 2 dagen) 24/7 bij haar zijn op een privekamer, en gingen we uiteindelijk ook samen naar huis. Daardoor is de borstvoeding heel goed gelukt Ze kon zelfs al vanaf dag 1 een beetje bij mij drinken. Een paar dagen een sonde gehad, maar die mocht er al snel uit, omdat ze haar flesjes praktisch altijd leegdronk. En vanaf dag 10 kon ze alle voedingen helemaal uit de borst drinken en hoefde ze geen flesjes meer. Rond de uitgerekende datum nog een keer terug geweest bij de kinderarts voor controle. Maar ze deed het zo goed (we hoefde toen al niet eens meer te corrigeren voor de vroeggeboorte, zo goed ging het), dat we niet meer terug hoefde te komen. Helaas een maand later alsnog terug gekomen ivm verborgen reflux en een vermoedelijke schedelafwijking (daar begon de ellende voor ons). Rond de 4 a 5 maanden de befaamde borstvoeding-4-maandendip gehad in gewicht. Ze boog behoorlijk af met de gewichtscurve en het CB en kinderarts wilde dat we al met bijvoeding begonnen. Alsof die 2 happen wortel een verschil zouden maken... Lekker genegeerd en een maand later zat ze alweer boven haar lijntje. Is dus helemaal vanzelf goedgekomen. Wij zijn met precies 6 maanden ongecorrigeerd met Rapley begonnen (dus eigenlijk was ze nog maar ruim 4,5 maand). Als het aan haar had gelegen waren we al met 5,5 maand ongecor. begonnen, maar dat was mij echt te gek. Vanaf het eerste moment bijvoeding gaat het als een speer, geen enkel probleem. Jemig, Maantje93, wat heftig zeg!
mommyowl wat fijn dat de bv zo goed lukte hier ging het super slecht productie kwam meteen op gang maar kakte rond de3 weken helemaal in.. hebben ook pas na 7 dagen echt gebuideld heel slecht dus begonnen. het leek of mijn lichaam niet wist dat de baby er wel was als je snapt wat ik bedoel. en ik maar kolfe en kolfe tot er niks meer uit kwam wij zijn gewoon met 4 maanden moeten beginnen met hapjes ivm obsipatie en onstilbaren honger sinds de hapjes slaapt hij ook pas door.
Ach wat naar zeg! Een hele vervelende start dus! Hier konden we vanaf dag 1 al urenlang buidelen gelukkig. En ze heeft zelfs nog 10min op mijn buik gelegen na de bevalling. Doordat de bevalling natuurlijk was hebben we beiden een superstart gehad. Het was nog even kantjeboord, want de stuitbevalling was lastig en niet zonder gevaar. Maar op het nippertje gered, was echt een kwestie van minuten aan het eind dat we een noodkeizersnede hebben weten te vermijden.
ik heb veel fotos van de spoedkz de verpleegkundigen heeft die gemaakt voor hun was het ook heel spannend ik was onder volledige narcose en tpch mocht mij man er bij zijn ze waren bang dat ik of ons ventje het niet zouden reden.
In speptember geboren met 36 weken (randprematuur) maar 1600 gram, 3 weken in ziekenhuis gelegen. Nu weegt ze 4900 gram. Vrolijke dame hier, gaat goed!
Hier bevallen in april 2014 met 32+6 weken van een jongetje. Hij had een ernstige groeiachterstand. Hij woog 1265 gram en was 36 cm. Gelukkig maar heel even cpap en daarna zonder. Nog wel anderhalve week gedipt met zijn saturatie maar herstelde zelf telkens. Na 4 weken en 5 dagen mochten we naar huis. Toen woog hij 2040 gram en was 42 cm. Inmiddels is hij 10 maanden ongecorrigeerd en dus 8 maanden gecorrigeerd en weegt 9245 gram en is 72 cm Mega inhaalspurt gemaakt <3 Hij was te vroeg omdat ik weeen had, PE en op de verloskamer ook nog HELLP kreeg en onze zoon dipte op het CTG. Toen met een keizersnee gehaald..