Nogmaals, duokoop vraagje!!

Discussie in 'De lounge' gestart door ch11, 3 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ch11

ch11 Bekend lid

19 apr 2011
    928
    0
    0
    Studie recherche
    We zijn echt druk bezig, met allerlei huizen bekijken en opspeuren op internet.. leuke bezigheid!

Nu had ik laatst onze hypotheker al eens gevraagd wat duokoop was enz.
    Hij had het uitgelegd, maar zelf was hij er niet zo'n voorstander van!

Nu kom ik weer een mooi huis tegen, met duo .. ligt met duokoop onder onze lening .. maaaar
    Nu heb ik de brochure aangevraagd en net binnen gekregen..

Er staat, de grond kost dan 284 euro in de maand extra, maar 1/3 of 1/2 krijg je maandelijks terug van de belasting.. afhankelijk van de belasting.

Dus als je een huis koopt DUO van 152.430 euro .. ik ben er dan nog steeds niet uit wat dan ongeveer je maandelijkse kosten zouden zijn!!

Lastig gedoe allemaal ....
    Stel dat je dan ... stel hé! 550 euro aan maandelijkse kosten hebt, komt de 284 euro er nog bij - de belastingteruggave ..

Geen idee hoeveel dan 1/3 of 1/2 zou zijn.. :):)

2. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    De hypotheker kan daar een berekening van maken. Dan weet je het zeker wat het je gaat kosten

3. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.234
    6.094
    113
    Nou 284/3= 95 euro krijg je terug, dus 190 dan zo ongeveer.
    +550 is 740 pm.

Maar ik heb het laten berekenen bij de hypotheker, ook of ik de hypotheek rond zou kunnen krijgen, is ook wel handig.

4. Monique1985

Monique1985 Fanatiek lid

7 okt 2013
    1.472
    113
    63
    Almere
    Wij hadden ook een huis op het oog met duo maar onze financieel adviseur zij dat wij dat echt niet moesten doen.. Het gaat namelijk jaarlijks om hoog.. Waardoor je elke jaar een hogere hypotheek lasten gaat krijgen.. Daarbij is het uiteindelijk goedkoper om het er bij te kopen.. Ze verdienen er echt aan.. Het huis is dan wel goedkoper maar uiteindelijk ben je duurder uit .. Dus eigenlijk moet je het niet doen.. Dan werd ons verteld en hebben wij het ook niet gedaan..

5. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.234
    6.094
    113
    Dat is inderdaad zo (al gaat dat met een paar euro per jaar, de huur gaat ook jaarlijks omhoog ;)), maar als je het niet kan kopen en met duo koop wel, is het wel te overwegen.

Ik heb het dus wel gedaan, maar het alternatief was 8 jaar wachten op een sociale huurwoning, of nog meer geld kwijt zijn voor een particuliere huurwoning. En beide in een veel mindere buurt.
    Oh, zodra het voor mij wel kan, koop ik het erbij. En ja dan kost dat me een stuk meer dan dat ik het in 1 keer gedaan had.
    Maar dan heb ik wel over 30 jaar een huis wat afbetaald is, en niet 30 jaar huur 'weggegooid'.

Deel Deze Pagina