Hey meiden, Ik had zondagochtend via Marktplaats een deal gesloten met een mevrouw en zei vroeg of ik het die middag gelijk op wou sturen. Heb haar terug gemaild dat ik het pas verstuur als ik het geld ontvangen had. Maandag stond het geld op mijn rek. En is mijn man naar de supermarkt gegaan waar ze geen dozen meer hadden was rond 19:30 dus ik zei dat ik dinsdag ochtend wel zou gaan. Wegens mijn miskraam gister niet in staat geweest om het op te sturen en nu krijg ik niet een mail dat ze aangifte tegen mij heeft gedaan Ben me helemaal wild geschrokken en wat moet ik doen?? Ik ga zolang er een aangifte tegen mij loopt niet zonder bewijsstukken het geld terug storten lijkt me?
Ach joh, stuur het gewoon vandaag of vraag of ze dr geld terug moet. De politie doet hier echt niet al wat mee. edit. heel veel sterkte trouwens.
Gewoon het spul nog opsturen en verder geen woorden aan vuil maken. Volgens mij doet de politie daar niet eens iets aan. Sterkte met je miskraam.
officieel hoort ze dit pas te doen na een week omdat de post ook vertraging kan hebben. Denk echt niet dat ze aangifte heeft gedaan en wat wilt de politie hier dan mee doen denk je? En sterkte meid!
Ik denk niet dat er al een aangifte tegen je gedaan is hoor. Zo'n politieagent gaat echt niet binnen 2 dagen daarin mee, die zegt zeker wel dat die mevrouw/meneer nog een paar dagen moet afwachten. Voor het zelfde geld is post.nl een dag later. Als ik jou was zou ik me er niet teveel zorgen over maken . (Trouwens, ik denk dat je echt wel hard kan maken dat je er 1 dag ff geen aandacht voor had omdat je wel wat belangrijkers aan je hoofd had, mocht er een aangifte zijn). Off topic: Sterkte!
Zou inderdaad zo snel mogelijk het geld opsturen. Mijn zusje had eens geld ontvangen van dekjes [ paard] maar ivm omstandigheden niet snel genoeg opgestuurd. Politie stond toch mooi op de stoep. Sterkte!
Ik zou er wel iets mee doen: of alsnog opsturen of vragen of ze d'r geld terug wilt. Persoonlijk zou ik haar geld teruggeven. Met zo iemand zou ik geen zaken willen doen. Heel veel sterkte!
Kan me niet voorstellen dat daar een aangifte voor opgenomen is daarnaast heeft marktplaats een eigen protocol dus daar worden geen aangiftes überhaupt van opgenomen. Als je wil pb me de link dan kan ik het bekijken maar durf nu al voor 100% te zeggen dat het een bullshit verhaal is.
Misschien heeft ze wel aangifte gedaan, maar de politie doet hier echt nog niets mee hoor. Je hebt de mevrouw toch uitgelegd dat er wat tussengekomen is? Dus dat is bewijs waarom het pakketje wat later komt, zou mij er niet zo druk over maken hoor.
ws. heeft ze via het oplichtings meldpunt aangifte gedaan (via de politie site) ik kan je vertellen de politie doet er geen zak mee. heb daar zelf aangifte gedaan voor oplichting via MP, met nog vele anderen tegen dezelfde persoon maar er zijn kennelijk belangrijkere zaken dan oplichting. Ik zou gewoon het geld terugstorten en haar niks sturen, als ze zo weinig geduld heeft.
Uhm denk dat je niet weet hoe aangiftes opgenomen worden maar in dit geval moet die mevr langskomen omdat er gegevens bekend zijn en dan wordt er alsnog gezegd dat daar geen aangifte van opgenomen wordt: 1: marktplaats heeft eigen protocol 2: na 2 dagen kan er nog geen sprake zijn van oplichting 3: zie eerste 2
Nee hoor marktplaats heeft een eigen werkwijze, verzamelt alle gegevens van de oplichter eerst en werkt dan volgens eigen protocol. Niet zo snel oordelen!!!!!!!!!
Daar doet de politie echt niks mee hoor gewoon opsturen vandaag, zou het wel via pakketpost doen. En de volgende keer gelijk opsturen als je zegt dat te doen, ik zou deze mevrouw mailen, dat je het betreurt dat het op deze manier moet, dat je het verzonden hebt. En verder geen woorden aan vuil maken
Maar WAARVAN heeft ze dan aangifte gedaan? Dat ze het pakket dat ze zondag heeft besteld, op woensdag nog niet heeft ontvangen? Joh, dat gebeurt toch zo vaak als je iets via mp koopt (dat er een paar dagen overheen gaan). En jij hebt haar ondertussen zelfs nog netjes gemaild dat het iets langer gaat duren. Wat een vreemde actie. Joh, de politie lacht haar vierkant uit en gaat daar echt niets mee doen. Je hebt toch niets strafbaars gedaan?
Inderdaad, geld terugsturen, met een mailtje terug met "door persoonlijke omstandigheden heb ik niet kunnen voldoen aan onze deal, dus bij deze het geld terug". Als het om veel gaat zou ik zelfs een spoedoverboeking overwegen (kost je 4,50 extra). Ben je er lekker snel vanaf. Wat een raar mens trouwens dat ze dit zo doet, beetje overdreven. Of ging het echt om veel geld?