Hallo, Voor dat jullie het op de hormonen gooien, de hormonen zijn eruit. Ik ben bijna 8 weken geleden bevallen van onze zoon. Mijn vriend is enigskind, en mijn vriend is alles voor zijn moeder. Dat is helemaal te begrijpen, mijn eigen zoon is ook alles voor me. Sinds dat ik bevallen ben lijkt het of dat ze een beetje de baas wilt spelen soms.... gisteren waren m'n schoonmoeder en haar vriendin hier(die vriendin haar zoon heeft bij mij vriend op school gezeten) en ze kwamen binnen en die vriendin van m'n schoonmoeder ging bij de box staan(wat ik niet erg vond) maar toen hoorde ik m'n schoonmoeder zeggen tegen d'r je mag hem pakken hoor! (ik was koffie zetten in de keuken) en ik had echt zoiets: pardon? Het is ONS kind!!!!! Even later ging die huilen m'n zoontje. Zei m'n schoonmoeder vanaf hoe laat is ie al wakker? Dus m'n vriend antwoordde erop. Zei ze: oke, dan gaat ie straks lekker naar bed toe. Ik zei gelijk: nee hoor, hij blijf gewoon hier beneden. Lekker in de box, en om 4 uur moet ie zijn flesje. Zeg ze: oke, dan daarna kan die lekker naar bed. Zei ik weer: nee hoor, 7 uur mag tie naar bed. Hij gaat nu toch nog niet slapen. Waar bemoeit ze zich mee??!!! Mijn eigen ouders zijn helemaal niet zo. Die zeggen maar 1 ding: het is jullie kindje, jullie opvoeding en als je vragen heb dan horen we het wel. Ze heeft ook al een paar keer gezegd dat ze moeder gevoelens voor me heeft, nou sorry maar ik heb het totaal NIET naar haar. Ze is voor de rest op zich wel aardig, maar veder dan dat NIET. Toen we uit het ziekenhuis kwamen van de bevalling zei ze tegen me savonds rond 7 uur of zo: jij gaat over een paar minuten naar bed en de kleine ook! Toen zei ik ook al gelijk: nee hoor, nog niet. De kleine wel straks! Zei ze: jawel, want je hebt het nodig.. Ze had eens moeten weten tot hoelang ik die avond ben opgebleven hihi... Ze heeft altijd in een winkel schoon gemaakt en ze wil dat we een foto van onze zoon afdrukken en dan aan die mensen geven voor in die winkel. Ja dag!! M'n kind is geen showmodel!! Ze bekijk het maar lekker. En heb dat ook al tegen m'n vriend gezegd dat dat NIET gebeurd. Ik zeg: ik zou niet weten wat hun met onze zoon op foto moeten doen. Ik ken die mensen niet, het is geen familie of zo. En ten 2e m'n schoonmoeder komt er nu niet meer, of nauwelijks. Voor de bevalling had ik al een klein beetje irritatie naar m'n schoonmoeder, maar het begint steeds meer te worden. Alleen laat ik dat niet aan m'n vriend merken.
Ik weet natuurlijk niet op welke toon ze het zegt, maar als ik het zo lees dan lijkt mij meer of ze op haar manier voor jou en je zoontje aan het zorgen is. Het lijkt mij niet of ze het doet om je express te irriteren of pesten.
Misschien is het ook niet irriteren of te pesten. Maar ik kan daar niet tegen. Ben 23, en geen 12 meer. Heb dat ook netjes dat tegen haar gezegd. En soms word ik daar gewoon MOE van...
De foto in de winkel begrijp ik wel dat je dat niet wilt. Maar voor de rest zie ik niet wat het probleem is hoor. Ze probeert gewoon te helpen en zoals hierboven al gezegd is voor jullie te zorgen.
Ik zie ook het probleem niet.. ik vind het juist lief van haar. Na een bevalling ben je normaal gesproken ook wel moe, dus zo gek vind ik het niet dat ze dat zei. En een kind hoort mijn inziens ook niet de hele dag in de box, maar idd ook in zijn bedje..
Zoontje is nu drie jaar en m'n hormoonhuishouding is niet zoals het was als voor de zwangerschap, fijn als je er met 8 weken vanaf denkt te zijn natuurlijk maar is niet echt aannemelijk hoor Dat van die foto snap ik ook wel maar verder, probeer het anders te horen en anders ene oor in andere oor uit...en er misschien wel met je man over hebben maar maak het niet groter maken dan dat het is.
Niet alles gelezen maaruh... Gedraag je dan ook niet als een opstandige puber van 12! Jeeejtje arme mens probeert alleen een beetje voor jullie te zorgen. ...
Ik sluit me bij de rest aan. Ennuh ik was na een jaar pas weer een beetje de oude. Ze lijkt het goed te bedoelen, laat je niet zo opfokken. Ik herken het wel hoor het gevoel van het is mijn kind, waar bemoei je je mee gevoel. Maar over het algemeen bedoelen mensen het alleen maar goed. Dat van die foto is indd een beetje raar maar voor de rest...
Dat vandiefot begrijp ik. Verder lees ik iemand die voor je wilt zorgen. Klinkt erg lief! Zou het zeker aarderen ipv me eraan te irriteren.
Heel simpel, of je negeert het of je zegt duidelijk maar netjes, bedankt dat je je zorgen over ons maakt maar je moet leren dat wij nu de ouders zijn en niet jij.wij bepalen hoe we ons zoontje opvoeden en we vragen welk om advies als we dat nodig hebben. En over de foto. Zeer duidelijk aangegeven dat je niet wil dat jan en alleman een foto van jullie zoon hebben.
Even afgezien van wat iedereen hier zegt en wat ik daar mogelijk van zou kunnen vinden; jij stoort je er aan en vind het een probleem. Dan vind ik dat je er het beste iets van kunt zeggen. Op het moment dat ze het weer doet kun je gewoon zeggen: hee schoonmoeder, niet om het één of ander; ik bedoel het niet rot, maar kunnen we even het ouderlijk gezag laten bij de ouders? Het is mijn kind en ik bepaal hoe ik daarmee om ga. Je mag een suggestie doen, je mag vragen stellen, maar de eindbeslissing ligt bij mij, klaar. Dan geef je duidelijk een grens aan en kom je voor jezelf op. En nee, ik vind het ook nog wel meevallen; ze komt niet over als een terror-schoonmoeder, eerder als een trotse schoonmoeder. Jij komt wel over als iemand die haar grenzen niet goed kan aangeven. Misschien kun je daar aan werken? Wanneer je zonder ruzie je grenzen neer kunt leggen, heb je daar sowieso de rest van je leven profijt van.
Ik begrijp beide kanten. ik voelde me ook gewoon goed na de bevalling. Kon gewoon alles en anderen willen je betuttelen brrrr. Lief bedoelt maar ik was niet ziek of moe of whatever. Ik had de eerste maanden iets van het is mijn kind! Van mij en mijn vriend en van niemand anders! pas vanaf een maand of 4 zag ik in dat het niet alleen mijn kind is maar van de hele familie en dat ik het probleem was. Wat een rust kreeg ik toen ik denk dat jij in die fase zit van mijn kind Gewoon rustig aangeven hoe je het wil. Zoontje hier sliep overdag ook gewoon in de box. Heerlijk. Van die foto begrijp ik helemaal. Zou ik ook niet willen! Verder denk ik dat je het moet proberen los te laten. Ze bedoelt het goed
Let it go is wat bij mij opkomt. Mijn schoonmoeder zou juist gaan zitten en verwachten dat ik thee voor haar zet. Die foto is wel iets waar ik ook een punt van zou maken.
mbt de hormonen. Je bent echt nog wel hormonaal. 9 maanden op, 9 maanden af! Verder...ze wil voor jullie zorgen. Lief toch