Stokke xplory ervaringen gezocht!

Discussion in 'De babyuitzet' started by Momma, Aug 18, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Momma

Momma Actief lid

May 9, 2013
    348
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi dames ,
    Wij krijgen volgend jaar ons eerste kindje en zijn nieuw natuurlijk in de wereld van kinderwagens. Er is 1 kinderwagen waar vriendlief en ik samen gek op zijn is de stokke xplory. Maar we zijn op zoek naar ervaringen van mensen die deze al langer hebben gebruikt.
    Mijn vragen :

hoe lang hebben jullie het gebruikt?

Is het praktisch en licht in gebruik?

Wij hebben geen grote auto kan het wel makkelijk ingeklapt worden en in de kofferbak passen?

Hoe zijn de banden? Ik hoor wisselende reacties erop?!

En wat vinden jullie er in het algemeen van?

Alvast bedankt dames die hier tijd voor nemen!!

2. Boommm

Boommm Niet meer actief

Niet helemaal de ervaring die je zoekt. Maar wij hebben er een proefrondje meegelopen. Wilde weten of hij bijzonder lekker liep, omdat ik het echt geen mooie wagen vind (sorry!) maar er toch zoveel mensen mee zag lopen.
    Voor ons viel hij af vanwege de banden. Zit totaal geen vering in. Dus met het lopen op de klinkers (wat je vaak in de stad hebt) schokte hij gigantisch. Ook is het totaal geen wagen voor op de hei/in het bos, wat wij wel belangrijk vonden met een hondje. Wij zijn uiteindelijk hoor de bugaboo gegaan.

Misschien dat jij ook een proefrondje kunt rijden?. Vaak kun je de kinderwagen dan ook in je auto proberen, om te kijken of het past!

3. frums

frums Bekend lid

Sep 25, 2011
    642
    287
    63
    Ik heb m, vind m heerlijk lopen. Maar ik kom dan ook niet met mn wagen in t bos of de hei en heb ook geen auto waar hij dagelijks in mee hoeft. Want hij is verschrikkelijk lomp, ingeklapt. Hij is namelijk ontzettend lang (van wielen tot handvat) als je m inklapt en de meeste auto's zijn nou eenmaal niet breed genoeg om m overdwars in te kunnen leggen. ..
    Mn moeder heeft een fiat panda, daar past ie niet in..en onze oude Peugeot 207 ging het echt net, maar dan kon dan vrijwel niets meer bij achterin . .. (althans, met het zitje. ..met de wagenbak lukte het ook niet..die moest op de achterbank)
    Ga gewoon eens naar een grote baby winkel, vaak mag je wel even passen of t in je auto kan...

4. Blie

Blie Actief lid

Jun 24, 2014
    281
    0
    0
    Ik heb een Opel Corsa (3deurs) en daar past ie in de achterbak hoor. En een Corsa is maar een kleine auto :)
    Verder nog geen ervaring aangezien ik nog moet bevallen. Wij hebben m tweedehands gekocht en die mensen woonden landelijk en hebben er ook prima mee in het bos gelopen.
    Maarja, ik heb van te voren de zoekfunctie hier gebruikt en in ieder topic komt hetzelfde naar voren. Mensen die m niet fijn of mooi vinden en voor een bugaboo gaan, en mensen die m super vinden ;)
    Zelf vind ik de bugaboo niks en steeds als ik er iemand mee zie lopen en ze zowat op de grond zie zitten om hun kind aan te kijken/wat aan te geven ben ik toch nu al blij met de Stokke terwijl er hordes mensen zweren bij bugaboo.
    Al hoop ik toch veel de draagzak te gaan gebruiken en niet alleen kinderwagen! :)

Succes met de keuze. Oh en zeker naar de Babydump of iets gaan zodat je verschillende wagens kunt proberen. Daar waren wij er al snel uit dat we voor de Stokke wilden gaan.

5. MH1113

MH1113 Bekend lid

Jun 8, 2009
    774
    0
    0
    Wij hadden het oude model bij onze zoon.

Hebben hem toen onze zoon 2.5 jaar was verkocht omdat het nieuwe model al een tijdje uit was, en we anders er helemaal niks meer voor konden krijgen.

In gebruik vond ik hem heel ideaal! Makkelijk met 1 hand helemaal rond te sturen.
    En liepen overal met hem, op het strand, kiezelsteentjes, in het bos, nooit problemen mee gehad.

Mijn schoonmoeder had een kleine renault clio en daar pastte hij makkelijk in en dan had je nog ruimte voor tassen!

Het enige nadeel wat wij er van vonden was dat als je kindje van je af zit en in slaap valt, je kind en stoel op moet pakken en moet omdraaien omdat je het stoeltje niet plat kan doen vanwege die stang die erachter zit.

Je moet hem inderdaad mooi vinden, wij vonden hem heel mooi, want houden niet van die grote lompe kinderwagens. En kreeg altijd veel leuke reacties op de kinderwagen!

Maar het nieuwe model vind ik niet mooi, niet zo strak als het model dat wij hadden en daarom zijn we nu voor een Joolz gegaan.

6. Esje13

Esje13 Fanatiek lid

Mar 4, 2013
    1,574
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb hierboven in kleur gereageerd.

7. Esje13

Esje13 Fanatiek lid

Mar 4, 2013
    1,574
    0
    0
    NULL
    NULL
    Klopt inderdaad. Op een beetje onregelmatige ondergrond schokte hij heel erg.

8. Crol

Crol Actief lid

Aug 17, 2013
    335
    106
    43
    Hoi dames ,
    Wij krijgen volgend jaar ons eerste kindje en zijn nieuw natuurlijk in de wereld van kinderwagens. Er is 1 kinderwagen waar vriendlief en ik samen gek op zijn is de stokke xplory. Maar we zijn op zoek naar ervaringen van mensen die deze al langer hebben gebruikt.
    Mijn vragen :

hoe lang hebben jullie het gebruikt?

3 maanden

Is het praktisch en licht in gebruik?

voor in de stad wel, wendbaar, makkelijk met 1 hand te besturen, licht

Wij hebben geen grote auto kan het wel makkelijk ingeklapt worden en in de kofferbak passen?

inklappen moet je ff oefenen maar als je het door hebt is het niet zo moeilijk. Wel blijft hij erg lang. Bij ons past hij net (hyundai coupe)

Hoe zijn de banden? Ik hoor wisselende reacties erop?!

op gelijke vloer geen problemen maar kan snel schommelen in bv het bos. Het is echt een stadswagen

En wat vinden jullie er in het algemeen van?

ik ben er erg blij mee, gebruik hem voor het wandelen of boodschappen doen, gaat weinig mee in de auto of naar het bos. Gebruik wel het stoeltje in ligstand omdat mijn kleine de bak verschrikkelijk vindt

Alvast bedankt dames die hier tijd voor nemen!!

.

9. Amy1983

Amy1983 Niet meer actief

Het nieuwe model?? Bedoel je dan niet de Stokke Crusi? Die is idd lomper dan de Xplory. Maar de Xplory v4 is net zo mooi als de V3 en mooier dan de V2 :)

10. Amy1983

Amy1983 Niet meer actief

Wij hebben de kinderwagen dik twee jaar gebruikt, maar onze zoon wil er echt niet meer in. Hij is al zo'n grote vent :)
    We zijn er heel erg tevreden mee! We zijn wel echt stadsmensen, hebben uiteraard ook weleens in het bos, sneeuw of strand gelopen met de Xplory, maar dat liep vrij zwaar. De wagen heeft een hele kleine draaicirkel, ideaal in winkels. En hij is lekker smal (ik heb regelmatig meegemaakt dat een vriendin ergens niet tussendoor paste met de wagen en ik wel met de Xplory).
    Daarnaast vinden wij het een heel mooi design en dat past ook echt bij ons. Voor onze tweede gaan we dezelfde wagen weer gebruiken.

11. MiMully

MiMully Fanatiek lid

Jan 18, 2013
    2,405
    5
    38
    Female
    Kwaliteitsmanager
    Noorden van het land
    I love Stokke!
    Maar hier zijn we wel voor de crusi gegaan.
    Mooi hoge wagen en stuurt lekker licht.
    Het onderstel is ook niet heel groot of lomp en makkelijk in te klappen, maar ja, dat vroeg je niet, haha.

12. Mus

Mus Bekend lid

Sep 13, 2008
    870
    11
    18
    Female
    Arnhem
    Ik had tweedehands een Xplory. Vond hem supermooi.. alleen paste het KRAP in mijn Polo uit 2010. Om het te laten passen moest ik de reiswiegclip elke keer van het frame halen. Dat leek mij geen goed idee, het zal toch een keertje afbreken misschien? En dat krappe inpakken zal me ook een keertje tegen gaan staan. Vandaar weer verkocht en toch voor iets anders gegaan. Verder vond ik het wel een stevig karretje om mee te lopen (alleen nog geen buitenervaring ermee gehad (baby nog onderweg!).. Als het in je auto past, zou ik hem nemen ;)

13. MH1113

MH1113 Bekend lid

Jun 8, 2009
    774
    0
    0
    Nee wij hadden ook de Xplory, maar voor deze was er een andere.

Dit is de 'nieuwe': Stokke Xplory V4 Black Melange Compleet 2014 (combiwagens) | BESLIST.nl | € 949,00 bij Babyhuiscasita.nl

En deze hadden wij ( aangezien onze zoon inmiddels al 4 jaar is, geloof dat de nieuwe in 2012 uit kwam, die hier boven dus ):
    Stokke Xplory Stroller Reviews & Ratings

Maar dan een andere kleur.

14. Momma

Momma Actief lid

May 9, 2013
    348
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja klopt ik bedoelde met nieuwe de crusi! Vind ik namelijk zelf qua model niet mooi. Vandaar voor xplory willen we nu gaan! Ik zag dat iemand hem maar 3 mnd heeft gebruikt klopt dit!??

15. SDonya

SDonya Niet meer actief

Wij hebben ook de v4 gekocht! Ik zit alleen nog te wachten tot we hem mogen gebruiken..😁

Hij blijft wel echt lang met inklappen, qua lengte past het net en de reiswieg past er niet meer bij in onze kofferbak. Het zitje moet er zometeen wel nog makkelijk bij passen zeggen ze bij babypark.. ( audi A3 limousine)

16. MH1113

MH1113 Bekend lid

Jun 8, 2009
    774
    0
    0
    Ik weet niet hoe groot jullie kofferbak is, maar in mijn schoonmoeder haar kleine renault clio wilde hij gewoon helemaal in, en was er zelfs nog ruimte over! :p
    En dat was echt een kleine auto!

17. SDonya

SDonya Niet meer actief

Ik zal wel een keer een foto maken ervan :p wij halen trouwens niet een hoedenplank eruit ofzo, dat scheelt wel qua ruimte

18. Crol

Crol Actief lid

Aug 17, 2013
    335
    106
    43
    Srry dat was ik, had de vraag verkeerd gelezen. Dacht dat er stond, hoe lang gebruik je hem al.
    Maar heb hem nu 3 maanden in gebruik en gebruik hem nog steeds. Ben ik voorlopig ook nog van plan

19. MH1113

MH1113 Bekend lid

Jun 8, 2009
    774
    0
    0
    Nee bij mijn schoonmoeder zat de hoedenplank er ook nog gewoon in hoor. En ging zonder moeite dicht! :)

20. SDonya

SDonya Niet meer actief

Ben dan echt heel erg benieuwd hoe je dat erin krijgt zonder een hoedenplank eruit te halen? De medewerkers bij babypark hebben voor ons de kinderwagen toen getest in de auto en zeiden tegen ons dat we de reiswieg echt niet meer erbij kwijt konden. Qua lengte paste het echt net erin. Naast de wagen hebben we dan nog wel ruimte in de kofferbak voor bijvoorbeeld het zitje van de wagen voor als ze ouder is.

Share This Page