Vakkenkast oF stellingkast?

Discussie in 'De lounge' gestart door goblins, 20 dec 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. goblins

goblins Fanatiek lid

27 okt 2013
    3.591
    3.222
    113
    ministerie van defensie
    Swifterbant
    dames, graag jullie advies.
    Ik ben bezig geweest met bijkeuken welke ook als achterom gebruikt wordt.
    Nu kregen we steeds meer bende daar dus ben ik gaan puinruimen.
    De kasten die we hadden heb ik gesloopt, die waren helemaal verkleurd. Het waren simpele Billy-kasten, drie naast elkaar.
    Nu wilde ik de vriezer daar hebben staan, en ben de muren aan het verven.

Helaas ongelukje gehad dus kan nu even niet verven, maar dat terzijde.

Nu ben ik aan het peinzen, een kallax vakkenkast of twee stellingkasten die haaks staan.
    De stellingkasten zijn namelijk nu in de aanbieding bij de praxis, vandaar dat ik dat me nu afvraag.
    WAt vinden jullie?

Hieronder nu een foto van de plek waar de kasten komen.

69339582-71CC-4DD1-B537-2AC3274ECDDA.jpeg

Een aantal spullen die er nu staan komen in de kast te liggen, dus ja, het is een beetje een zooitje, hahaha

2. momwithcamera

momwithcamera Fanatiek lid

13 mei 2019
    1.934
    2.777
    113
    Vrouw
    Ik ben echt fan van die stellingkasten. Wij hebben ze in de schuur en je kunt er zó veel op kwijt. Ook spullen die een afwijkend formaat hebben. Met die vakkenkasten moeten je spullen ook maar net in zo'n vierkantje passen. En dat spul van Ikea beschadigd snel. Die stellingkasten zijn veel meer 'hufterproof'

3. MinnieMouse94

MinnieMouse94 Niet meer actief

De stellingkasten!

4. goblins

goblins Fanatiek lid

27 okt 2013
    3.591
    3.222
    113
    ministerie van defensie
    Swifterbant
    Hahaha. Het is ook meer het verschil nu tussen mooi of praktisch.
    Omdat iedereen achterom komt, wil het oog ook wat.
    Vandaar jullie mening gevraagd.

5. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.292
    10.263
    113
    Hoe staat het met de vochtigheid? Zijn de Billy kasten uitgezet dan zou ik gaan voor stellingkasten.

Zou dan ook even kijken of je de diepte kwijt kan

6. goblins

goblins Fanatiek lid

27 okt 2013
    3.591
    3.222
    113
    ministerie van defensie
    Swifterbant
    Kasten waren niet uitgezet, stonden er al 30jaar, had ze ook prima kunnen laten staan, maar echt verkleurd waren ze.

7. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

13 dec 2019
    13.006
    14.669
    113
    Vrouw
    Je spullen moeten maar net passen in die vierkanten van de kallaxkasten. Dus daarom zou ik zeggen doe stelling kasten.
    Snap ook dat je het netjes wil hebben. Is dichte kasten niks? Of een gordijn voor de stelling kasten? Kan naast het raam naar dat andere muurtje?

8. Heartofhope

Heartofhope Fanatiek lid

14 mrt 2019
    1.027
    1.224
    113
    Stellingkasten. Ik heb ze zelf ook en iedereen ziet ze bij binnenkomst. Het zal me een worst wezen, het is niet of ik er de hele dag tegenaan kijk.

citroenrasp vindt dit leuk.
  9. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.133
    8.867
    113
    Stellingkast. Bij een Kallax moet het net in de vakken passen inderdaad en er wordt een hoop ‘loze ruimte’ verspild door de brede zijkanten.

Of bv. een Pax kast ivm de deuren ervoor. Dat oogt netter en rustiger natuurlijk.

10. momwithcamera

momwithcamera Fanatiek lid

13 mei 2019
    1.934
    2.777
    113
    Vrouw
    In die stellingkasten kun je ook gewoon bakken of kisten zetten waar je alle losse dingen in doet. Oogt het ook minder rommelig. Maarja het is ook maar een bijkeuken, mensen zullen ej daar niet op afrekenen ;)

11. Luna86

Luna86 VIP lid

11 jan 2009
    14.792
    9.310
    113
    Gelderland
    Ik zou gaan voor dichte kasten dus aan mijn antwoord heb je misschien niet veel. Met dichte kasten oogt het veel netter en opgeruimder en kijk je niet telkens naar alle rommel. Een stelling kast is een goede tweede optie maar dan wel met allemaal dezelfde dichte bakken :p

owly, Driessen21 en Jessi79 vinden dit leuk.
  12. Jessi79

Jessi79 Fanatiek lid

4 jan 2012
    4.815
    2.674
    113
    Geen van beide, ik zou voor de Ikea Ivar stellingkast gaan. De Kallax is niet zo hoog, dat is zonde van de ruimte. Wij krijgen binnenkort de Ikea Ivar kast in de bijkeuken, deels met metalen deurtjes ervoor en bakken voor oud papier eronder. Zoiets:
    https://pin.it/4t735l4ztgmcv5

Die Gamma stellingkast hebben wij in de garage, maar dat is altijd een zooi. In de bijkeuken wil ik het dichter hebben met een paar deurtjes en dichte bakken, dat staat al veel netter.

13. Driessen21

Driessen21 Fanatiek lid

13 jan 2012
    1.021
    284
    83
    Vrouw
    Ik zou altijd voor dichte kasten gaan voor de bijkeuken. Wij zijn er nu ook mee bezig en denken nu aan pas kasten zodat je ze zelf in kunt delen. Die stellingkasten hebben wij in de schuur en garage en oogt snel rommelig en hier kan ik echt niet tegen. Succes!

14. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.630
    5.656
    113
    Ik zou voor een dichte kast gaan, dat staat zo netjes. Dus als ik dan uit deze keuzes moest kiezen werd het een vakkenkast met bijbehorende deurtjes

15. goblins

goblins Fanatiek lid

27 okt 2013
    3.591
    3.222
    113
    ministerie van defensie
    Swifterbant
    #15 goblins, 21 dec 2019
    Laatst bewerkt: 21 dec 2019
    De iVar is heel mooi..... wauw.
    Helaas mogen de kasten niet dieper zijn dan 40cm ivm een stomme plank dit op de grond vast zit. Die verwijderen is niet grappig dus helaas. De 30cm vind ik niet diep genoeg gezien wat er op moet komen. En hij is te breed. Ik heb maar 1mtr30.
    Maar de ivar is echt mooi! Bedankt voor deze mooie aanvulling.
    Als de schuur een keer vernieuwd is gaat deze erin komen!!

16. goblins

goblins Fanatiek lid

27 okt 2013
    3.591
    3.222
    113
    ministerie van defensie
    Swifterbant
    Mijn man kwam met het idee voor planken zonder steun.
    Althans, hij wilde de planken met die metalen plankdrager maar ik niet. Hahahaha.
    Dus planken zonder plankdragers.
    Dan kan de grond vrij blijven voor de wasmanden.
    En hoe minder plank hoe minder troep.
    Dus 3planken van 130cm op 1.00, 1.40 en 1.80 mrt.
    Kan de stofzuiger er ook staan.

Bedankt voor jullie waardevolle ideeen, de kallax was met jullie input sowieso af gevallen, al wilde ik hem supergraag.
    Ik ben echt fan van de kallax.

Maar dankzij jullie ben ik wel verder gaan denken, out of the box.
    Bedankt!

17. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Hier hebben we gewoon planken die met steunen in zo'n horizontale steun zitten. Daar kan je veel meer op kwijt dan in een stelling kast. Met een stelling kast kwam ik hier alsnog in de knoop met de zijkanten van de kast. Bepaalde Bakken pasten er niet tussen.
    Nu planken en tot net onder het plavond. Benut zo de hele ruimte. Voordeel, je kan de hoogte van planken simpel veranderen en nieuwe planken toevoegen.
    Hele voorraad staat er, bakken met de schoonmaakspullen, speelgoed enz.
    Onder de planken een hogere vrije ruimte voor grote bakken speelgoed, kratten met flessen, stofzuiger enz.

18. AvdY

AvdY Niet meer actief

Wij hebben in onze bijkeuken de goedkoopste keukenkasten van de IKEA geplaatst. Relatief mooie en goedkope optie, met gesloten deuren zodat je niet tegen de spullen aan zit te kijken.
    Als die niet passen zou ik voor de stelling kasten gaan, veel praktischer dan kallax kasten in zo'n ruimte.

Deel Deze Pagina