Toch even benieuwd naar ervaringen. Wie weet heeft iemand toch een tip. Maand geleden, vlak voor onze vakantie, nog snel wat bikini’s voor mezelf en dochters besteld bij Decathlon. Pakket ontvangen. Helaas waren er maar 2 die in de smaak vielen, dus retour opdracht aangemaakt, retour bon uitgeprint en pakket afgeleverd bij Post NL punt. Verzend bewijs bewaard. Na een paar dagen zag ik dat bij de geretourneerde artikelen de prijs van het aankoop bedrag naar 0 ging. Dus verzend bewijs weg gegooid. Achteraf blijkt dat Decathlon de prijs van het artikel aanpast zodra je een retour opdracht geeft. Heb dat nog nooit zo gezien maar goed, dat terzijde. 2 weken later kreeg ik de rekening van Afterpay. Nog steeds het gehele aankoop bedrag. Maar goed, ik dacht, wellicht duurt het bijwerken wat langer ivm drukte. Nu kreeg ik wederom een rekening + extra administratie kosten. Dus ik dacht, ik ga eens even bellen met Decathlon. Wat blijkt. Zij hebben het pakket nooit ontvangen. Post NL kan niks voor me betekenen, want hoewel ze kunnen zien wie allemaal op de desbetreffende dag een pakket heeft gestuurd naar Decathlon (zo rond de 50 pakketten), het is te veel werk om mijn pakket in het systeem op te zoeken. Het pakket ligt ook niet nog op het Post NL inlever punt. Oftewel. Helaas pindakaas. Ik mag nu de rekening van 120 euro betalen, terwijl ik maar 25 euro heb uitgegeven. Ik baal hier echt enorm van, vanwege het geld maar ook omdat het toch te bizar voor woorden is dat ik alles netjes heb gedaan zoals het moet (ook niet de eerste keer dat ik een pakket heb verstuurd natuurlijk). Maar toch ben ik verantwoordelijk
Volgens mij is het, in dit geval voor jou helaas, zo dat de verzender verantwoordelijk is tot de ontvanger het pakket in goede orde heeft ontvangen. Jij moet dan kunnen aantonen dat het echt is aangekomen (dmv die code, geloof ik). Ik heb het eens andersom gehad, met een pakketje van Zalando. Dat was tig huizen verderop bezorgd, maar die mensen beweerden van niet. Toen was Zalando verantwoordelijk en kreeg ik netjes mijn geld terug (maanden later dook het pakketje alsnog op en heb ik het weer netjes geretourneerd). Maar klote is het wel.
Ja ik heb ook even gegoogled, en zelfs met de code is het een probleem als je het pakket niet verzekerd hebt. Maar ja, wie doet dat nou bij het retourneren naar een webwinkel.. Als ik zelf iets moet versturen doe ik dat wel uiteraard. Ik baal er zo van.
Heb je niet toevallig je telefoonnummer/emailadres ingevuld? Dan heb je het verzendbewijs ook daarop!
Je kan denk ik naar het postnl punt gaan. Daar kunnen ze de dag nog in de papieren naar boven halen en dan zien welke tijd een pakketje voor de decathlon is aangenomen. Als het niet een al te groot postpunt is dan kunnen ze je daar wel mee helpen. Snap dat het voor de klantenservice van postNL een hoop gedoe is om alles uit te zoeken. Verder maak ik altijd een foto van het verzendbewijs met mn telefoon. Dan heb ik hem altijd nog.
Ja ik ben al langs geweest maar ook daar zeggen ze me niet te kunnen helpen. Oftewel. Zoek het zelf maar uit, iedereen wijst naar elkaar. Die foto dat ga ik inderdaad vanaf nu ook doen. Want dit wil ik echt niet meer.