eerste loopschoentjes

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Loveloes, Feb 27, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Loveloes

Loveloes Niet meer actief

Ons dochtertje loopt nu sinds een week of 4. Binnenkort wil ik op zoek naar goede loopschoentjes, waar ze ook buiten op kan lopen.

Krijg van iedereen de tip om niet TE dure schoentjes te kopen, omdat ze er snel uit groeien?

Ik wil graag ook echt lieve meisjesschoentjes. En liever niet van die stoere glitterschoenen. Nog tips voor leuke, goede en niet te dure schoentjes?

2. miss C

miss C VIP lid

Nov 20, 2009
    11,719
    971
    113
    Female
    Het ♡je van Nederland!
    Shoesme!

Zijn niet heel goedkoop maar wel heel goed!

3. Sneeuwvlokjes

Sneeuwvlokjes Fanatiek lid

Mar 12, 2014
    2,131
    1,210
    113
    Ik adviseer ook Shoesme. Echt topschoenen (en ook hip). Vooral voor de eerste stapjes zijn dit hele goede schoenen.
    Ik weet niet wat je budget is maar ik zou écht voor kwaliteit gaan. Zeker voor de eerste stapjes. Zó belangrijk.
    Mijn zoon loopt nu al 4 mnd op shoesme schoenen en ze zijn absoluut nog niet te klein. En (ook niet onbelangrijk) ze slijten zowat niet.

4. Regina88

Regina88 Niet meer actief

Hier ook shoesme. Hele fijne flexibele zool. Niet spotgoedkoop, maar zeker de prijs waard. Hij heeft er ook best een tijdje in gelopen hoor.

5. MamaLe

MamaLe Fanatiek lid

Mar 28, 2015
    1,998
    221
    63
    Hier ook fan van shoesme. Idd niet goedkoop maar vind het wel erg belangrijk dat dl vanaf het begin goede schoenen draagt. Ze moet er haar hele leven mee doen. De 1e schoentjes zijn 3 maanden meegegaan en op haar 2e paar loopt ze nu bijna 4 maanden en deze passen nog en zien er nog super mooi uit.
    Ga verder naar een goede zaak om je te laten adviseren wij gaan als we in de stad zijn regelmatig even naar de kinderen schoenenwinkel om dl haar voeten op te laten meten.

6. mamavan2moppies

mamavan2moppies Actief lid

Feb 15, 2016
    193
    80
    28
    haarlem
    Shoesme is inderdaad top. Ook ik adviseer je naar een kinderschoenenwinkel te gaan. Personeel daar kan je helpen met de juiste maat en zien of je kind goed loopt op het door jou gekozen exemplaar.

7. Noelle85

Noelle85 Fanatiek lid

Jul 8, 2013
    1,793
    493
    83
    Onze eerste loopschoentjes komen bij Van Haren vandaan, Bobbies geloof ik. Hier werden ook keurig zijn voeten gemeten en goed naar de pasvorm gekeken. En hij loopt er al een maand of 4 heerlijk op, helaas is het nu toch echt tijd voor andere schoenen. Enige waar ze versleten zijn is op de neuzen, omdat meneer nog wel eens de neiging heeft om lekker te kruipen over de grond. Maar goed, daar is geen enkele schoen tegen bestand natuurlijk ;) Oh en ik had ze toen in de sale en ze waren een euro of 30 toen geloof ik.

Verder als tip: kijk goed naar de sluiting van de schoenen. Hier werden namelijk schoenen met alleen ritsen of veters makkelijk uitgetrokken en die bleven ook niet goed zitten. Dus wij hebben gekozen voor een wat hoger model, met rits én veters, zodat hij ze niet makkelijk uit kon krijgen.

8. Humtum

Humtum Fanatiek lid

Nov 9, 2013
    1,046
    30
    48
    Noord Brabant
    Hier ook shoesme. Idd prijzig maar waren na 3 mnd nogsteeds netjes en goed ondanks er mee kruipen (want ja dat doen ze ook nog steeds), klimmen, klauteren, in zand en water stappen.

2e keer weer voor shoesme gekozen want ja...ze doen in t begin idd 3/4 mnd met een paar. En die zien er nu na 3 mnd weer supergoed uit ondanks dat ze echt heel veel gedragen worden.

Hadden van de Sint (opa/oma) paar goedkopere sloffen gekregen. Hij trapte de hiel supersnel plat en na 2 weken waren de neuzen kaal en de zool niet meer flexibel. Dus ja...das ook zonde van t geld.

En voor de voetontwikkeling is een goede schoen must.
    Mijn schoonzusje heeft trouwens bardossa als merk. Ook supermerk, weet niet of die betaalbaarder zijn?

9. mavi derya

mavi derya Fanatiek lid

Dec 4, 2011
    3,414
    0
    36
    Female
    zuid holland
    Je hebt ook van oxxy eerste loopschoenen daar zitten ook leuke tussen

10. sneeuwklokje22

sneeuwklokje22 Niet meer actief

Hier ook shoesme. Zeer flexibel ! Vond dit de beste schoentjes die ik gepast heb. 2 de schoentjes ook shoesme en nu weer winkelen voor de 3 de schoentjes :)

11. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

May 18, 2013
    13,093
    12,062
    113
    Shoesme of bunnies, er is nu nog wel wat uiterverkoop (bijv bij ziengs) als je geluk hebt kan je nu voordelig slagen!

12. Pluisjee

Pluisjee Fanatiek lid

Mar 15, 2012
    4,592
    20
    38
    Female
    Noord Holland
    Shoesme inderdaad !! Zoontje loopt hier nu een maand of 4 op en ze zien er echt nog super netjes uit (wat ik niet had verwacht).
    En ze passen nog goed... Zo belangrijk eerste goede schoentjes ! Sowieso vind ik schoenen erg belangrijk en daar bezuinig ik niet op.

Ik had een paar gekocht in de winkel en een week later begint de sale en vond ik dezelfde schoenen maar in een andere kleur voor 50% korting op internet gelijk besteld want hij loopt er zo goed op en nu kon ik afwisselen. En volgens mij is er ook sale dus ik zou gewoon gaan kijken en passen.

13. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

Dec 27, 2011
    9,182
    10,731
    113
    Het belangrijkste is dat ze heel licht zijn en soepel, zonder moeite moet je de zool kunnen dubbelvouwen. Dochter had elefanten als eerste schoenen, zoon had geox. De eerste zijn altijd rond 35-40 euro voor lage schoentjes, de geox had ik via de outlet voor ook iets van 30 euro.

Qua sluiting zou ik altijd klittenband kiezen voor die kleintjes. Ritsjes kan je te weinig persoonlijk afstellen en veters zijn gedoe, zeker bij wat hogere schoentjes. Als eerste schoentjes zou ik als het weer het toelaat voor lage schoentjes kiezen, zo min mogelijk belemmering in het bewegen.

14. Loveloes

Loveloes Niet meer actief

Super bedankt voor alle tips! Ik ga op zoek. Bedankt ook voor de tips over sluitingen!

15. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

Jan 9, 2013
    9,521
    3,739
    113
    Hier ook schoentjes van shoesme. Zijn inderdaad niet goedkoop, maar juist als ze pas net lopen zijn flexibele schoentjes zo belangrijk!
    Hier kunnen de 1e schoentjes trouwens ook nog prima een ronde mee en hij heeft ze toch wel 4 maanden gedragen denk ik.

16. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

Jan 9, 2013
    9,521
    3,739
    113
    Hier trouwens juist gekozen voor schoenen met veters, maar wel lage schoenen anders kwam hij er moeilijk in.
    Klitteband trok hij hier in de wagen of auto gelijk los en dan gooide hij z'n schoenen uit, niet heel praktisch dus. ;)

17. Celika

Celika Fanatiek lid

Jul 15, 2013
    1,893
    381
    83
    Female
    Dicht bij de zee
    Wij hadden baby orange en bunnies als eerste schoentjes.
    Shoesme heeft ook goede schoentjes met flexibele zool.
    Kosten allemaal zo rond de €70,- en er is nu ook sale.
    Wat ik je wel wil mee geven is dat als je haar voetjes laat opmeten zorg er dan voor dat ze staat en niet in de wagen zit.
    Dat werdt hier dus gedaan bij 1 winkel en bij de andere moest hij staan waardoor het 1 maat scheelde.

18. RoIn

RoIn VIP lid

Feb 3, 2014
    5,918
    595
    113
    Female
    Onze eerste zijn Bunnies. Ze liep er heel makkelijk op weg.
    Flexibele zool, stevige hiel, soepel leer en genoeg steun doordat het een wat hoger schoentje is (Tot op de enkel).
    Helaas zitten ze nu echt strak. En nu heb ik Shoesme besteld.
    Ondanks de uitverkoop is er niet veel (goedkope) keus heb ik gemerkt, toch vinden we het juist nu, in deze fase van leren lopen heel belangrijk.

19. Lovemykids4

Lovemykids4 Niet meer actief

Juist wanneer ze net lopen schieten ze enorm hard Door de maatjes heen.
    Mijn meisje liep met precies 8 mnd los.
    Ze had toen maat 21.
    2 weken later kreeg ik haar niet meer in haar schoentjes.
    Ik naar de schoenen winkel gegaan zat ze al in maat 23 :(
    Nu 14 mnd oud en maat 25 is al te strak :(
    Gaat ze naar de maat 26.
    Hoop dat ze nu even alle groeispurt heeft gehad met haar groei en ze nu even langzaam aan gaat doen.

Dus koop niet te veel in 1 maat en laat doe voeten vooral in het begin elke maand goed opmeten.

20. Nemo2

Nemo2 Niet meer actief

26:$
    Mijn dochter van 7.5 jaar heeft 29 haha!

Share This Page