Wie helpt mij, hoe mezelf aanbieden?

Discussie in 'De lounge' gestart door Minny, 5 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Minny

Minny Fanatiek lid

26 sep 2007
    4.647
    2
    0
    Binnenkort gaat de basisschool waar onze oudste straks heen gaat verhuizen naar een brede school. Nu lijkt het me geweldig om in zo'n school te werken als administratief medewerker of iets ondersteunends in het lesgeven. Maar ik weet niet of ze er nog mensen voor vragen. Het zou dus om een open sollicitatie gaan.

Wat zou ik hier in kunnen zetten? Ik werk nu als administratief medewerkster op een onderwijs administratiekantoor.

2. muis26

muis26 Fanatiek lid

nou dat je van boerenkool houdt en en dat het hard waait nu?

:D:D:D:D:D

nee geintje, maar ik denk niet dat mensen hier op het forum kunnen vertellen wat jij in jou brief moet zetten. je kent jezelf het beste toch?

ik zou zeggen google even op sollicitatie brieven, zie je zat voorbeelden. :p

3. Minny

Minny Fanatiek lid

26 sep 2007
    4.647
    2
    0
    Hahaha...

Vind brieven gewoon erg moeilijk.

4. sam32

sam32 Bekend lid

14 jul 2010
    701
    0
    0
    NULL
    NULL
    Misschien dat je aan de directeur kunt vragen of ze nog iemand nodig hebben en zo ja, welke stappen je moet ondernemen om voor die functie in aanmerking te komen?

5. muis26

muis26 Fanatiek lid

op google kan je echt veel goeie voorbeelden halen, daar krijg je vaak wel inspiratie van.

en gewoon dicht bij jezelf blijven, geen ingewikkelde woorden als, echter, daarentegen, etc.

succes!

6. VioletRose

VioletRose Niet meer actief

7. Minny

Minny Fanatiek lid

26 sep 2007
    4.647
    2
    0
    Ik kan wel een mailtje naar de basisschool sturen en vragen of ze straks nog extra personeel nodig hebben...
    Heb laatst een heel leuk intakegesprek gehad met die man.

8. sam32

sam32 Bekend lid

14 jul 2010
    701
    0
    0
    NULL
    NULL
    En dan je mooiste rokje aan:D hahahaha;)

9. Minny

Minny Fanatiek lid

26 sep 2007
    4.647
    2
    0

Goed idee!!:D

10. muis26

muis26 Fanatiek lid

ik zou niet mailen, maar langs gaan... jezelf verkopen!

11. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    Wat mijn vriend geleerd heeft bij het UWV is om jezelf goed te promoten.
    In dit geval zoeken ze niemand, maar ik zal ff een voorbeeldje geven (wel andere baan);

U zoekt iemand met een passie voor het verkopen van schoenen? Dan heeft u die nu gevonden.

De reden dat ik op deze vacature reageer is het volgende.
    Ik ben iemand die gek is op schoenen. Het eerste waar ik naar kijk bij mensen is: wat voor schoenen hebben ze aan, past dit bij de mensen en staat de schoen mooi. Wat is er mooier dan mensen motiveren om mooie schoenen te kopen.
    Waarom bij Invito? Dit omdat ik vind dat de standaard bij jullie hoog ligt de schoenen zijn zeer modieus mooi en er is voor ieder wat wils.
    Daarnaast vind ik de winkel er zeer representatief uit zien. Alles staat netjes en overzichtelijk in de winkel waardoor de schoenen mooi uitkomen

Zoals in mijn CV te zien, ligt mijn expertise op een ander vlak maar ik heb een keerpunt in mijn leven bereikt waarop ik iets wil gaan doen wat ik echt leuk vind. Me namelijk bezig houden met mode en dan hoofdzakelijk schoenen.

Graag vraag ik u om contact op te nemen met mij als u net zo overtuigd bent als ik.

Het lijkt overdreven maar zo heeft mijn vriend ook zijn baan gekregen. Dit was bij een verplichte cursus van uwv dus waar je allerlei workshops kreeg van verschillende mensen. Het heeft ook een naam, maar weet dat zo gauw even niet meer.
    Succes!

12. Minny

Minny Fanatiek lid

26 sep 2007
    4.647
    2
    0
    Ja maar ik kan toch niet zo zo'n basisschool binnenlopen en vragen of ze over een tijd personeel nodig zijn? Dat durf ik niet hoor...

13. Minny

Minny Fanatiek lid

26 sep 2007
    4.647
    2
    0
    Ik kan toch gewoon een leuk mailtje sturen naar die school?

14. Minny

Minny Fanatiek lid

26 sep 2007
    4.647
    2
    0
    Klinkt goed!!!

15. Gazy

Gazy Niet meer actief

Personeel voor een school word via de gemeente gevraagd toch via een vacature toch?
    Je kunt ook gewoon vragen waar je eventuele vacatures kunt vinden van de school.

16. Nicoletta

Nicoletta Fanatiek lid

11 jan 2008
    1.520
    0
    0
    Uitvogelen onder welke stichting de school valt. Dan open sollicitatie schrijven.

17. Gazy

Gazy Niet meer actief

Dan zou ik niet directeen sollicitatie mailen, maar dan eerder mailen van goh dit ben ik, de brede school is iets wat mij enorm aanspreekt. Kunt u mij ook vertellen waar ik eventuele vacatures zou kunnen vinden of raad u mij aan een open sollicitatie naar u te zenden?
    ofzoiets

18. Jinne1982

Jinne1982 Fanatiek lid

7 sep 2009
    1.254
    0
    0
    Eindhoven
    Ik weet hoe moeilijk het is om de stap te nemen om er persoonlijk langs te gaan maar je moet het zeker doen!! Een mail komt veel onpersoonlijker over dan gewoon even langs gaan.

En dan ook niet een minirokje aan doen. Gewoon verzorgt er uit zien een mantelpakje is ook overdreven als je wil informeren.

Begin eerst het gesprek over de nieuwe school. Wanneer gaan ze precies verhuizen. Moet er nog veel gebeuren in de nieuwe school etc small talk zeg maar.

Vertel dat het je erg leuk lijkt om daar te werken omdat....

Mochten ze een vacature hebben dan moet je vragen waar je een brief naar toe kan sturen/ naar wie.

De meeste scholen werken met een stichting dus zal je brief daar naar toe moeten maar de directeur mag vaak de keuze maken. Je zult dan meer opvallen als je dan even langs gaat dan dat je een mailtje stuurt. Dit geeft je dus ook meer kans!

ECHT DOEN DUS!!!

19. Minny

Minny Fanatiek lid

26 sep 2007
    4.647
    2
    0
    Ik heb onlangs de bevestiging gekregen van die school over de inschrijving van onze dochter. Ze gaat er in juni naar toe. Maar verder weet ik nog niet hoe het wat.

Kan natuurlijk altijd daarover bellen en dan vragen naar eventuele vacatures...

20. Jinne1982

Jinne1982 Fanatiek lid

7 sep 2009
    1.254
    0
    0
    Eindhoven
    Bellen kan ook. Maar als je langs gaat bij de directeur dan heeft hij meteen een indruk van je gekregen. Maar ik kan me voorstellen hoe eng dat is.

Mocht je een keer hulp nodig hebben bij je brief mag je me gerust pb-en

Deel Deze Pagina