hoe was je groenten/fruit goed schoon?

Discussie in 'De lounge' gestart door Metire, 11 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Metire

Metire Niet meer actief

Misschien een gekke vraag, maar hoe meer ik lees/zie over besmetting met wormen, vieze beesten etc. via eten hoe meer ik me afvraag hoe je in godsnaam die appels (enz) goed schoon moet maken?? :p ik spoel ze af, maar lijkt me niet dat ze dan echt schoon zijn.. hoe doen jullie dat?

2. mam1991

mam1991 VIP lid

17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    Uhmm fruit maak in niet schoon als het van de markt of uit de winkel komt ;)

Groente doe ik altijd even onder de kraan om eventueel zand etc eraf te spoelen.

3. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Wij wassen alles even goed onder een stromende kraan en proberen veel biologisch te kopen.

4. Talvi

Talvi Niet meer actief

Je kunt je fruit en groente eerst wassen, dan schillen en in stukjes snijden en dan nog een keer wassen? Zo doe ik het vaak het appels, aardbeien,komkommer enz.

5. JolienS

JolienS Actief lid

30 aug 2013
    318
    0
    0
    Uhm... tja, ik maak mij niet zo druk om de beestjes op groente en fruit.
    Wel om de bestrijdingsmiddelen!!!

Vooral fruit was ik heel goed onder de kraan als ik het niet biologisch gekocht heb.

6. pregzilla

pregzilla Actief lid

30 aug 2013
    117
    0
    0
    where the heart is
    Ik spoel het even goed af onder de stromende kraan en that's it.

7. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.479
    113
    De beestjes eruit krijgen bij onze eigen geteelde groente doe ik door het in zoutwater te leggen, dan komen ze gewoon boven drijven.

Groente die koop spoel ik gewoon even goed onder de kraan.

8. Metire

Metire Niet meer actief

Oh dat is een handige tip! We krijgen nog wel eens wat uit de moestuin van onze buren en ben echt heel vies van beestjes :p

9. Koon

Koon Niet meer actief

Bestrijdingsmiddelen kan je er niet afwassen, dat trekt helemaal in het product.

10. angel229

angel229 Niet meer actief

Gewoon ff afwassen onder de kraan. Maar vaak (als ik het zelf op eet) doe ik zelfs dat niet.

11. JolienS

JolienS Actief lid

30 aug 2013
    318
    0
    0

Ja, I know... Lastig dit!
    Schillen is dan ook beter, maar dat kan weer niet met alle soorten groente en fruit. En dan gaan er veel vitamine verloren...

Daarom houd ik zoveel mogelijk in de gate welke biologische groente/fruit, waar in de aanbieding is. Alhoewel ik merk dat er telkens minder prijsverschil komt tussen bespoten en biologische producten :)

12. Kundera

Kundera Actief lid

14 aug 2013
    485
    328
    63
    Je kan ze in baking soda (niet schoonmaak soda kopen, hé) wassen. Een beetje baking soda in het water oplossen en je fruit je groenten hierin wassen en goed met schoon water naspoelen. Baking soda kan je vaak bij toko kopen of online.

Deel Deze Pagina