dreumes elke nacht huilend staand wakker

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door cizmo, 24 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. cizmo

cizmo Fanatiek lid

26 jun 2012
    1.898
    4
    38
    mijn zoontje van nu 15 maanden sliep vanaf dat hij 3 maanden was door. Toen hij 11 maanden was werd hij opeens elke nacht wakker en gaat staan huilen in zijn bedje. Als wij hem dan zonder lamp aan te doen of iets te zeggen terug leggen gaat hij zonder kik verder slapen. We worden er alleen wel gek van om er echt elke nacht 1 tot 3 keer uit te moeten.

Iemand tips of ervaring?

2. Kiwi25

Kiwi25 Niet meer actief

Ervaring, maar mijn kind gaat echt niet meteen weer slapen als ik haar neerleg! Moet soms 10x achter elkaar lopen midden in de nacht, en ben dan zo een uur slaap kwijt. Ook 's avonds in slaap vallen duurt soms 3 uur lang heen en weer lopen.

Dus ja, eigenlijk vind ik persoonlijk 1 tot 3 keer per nacht alleen 1x heen en weer lopen nog meevallen. Wel vervelend als je eerst 'verwend' was met een kind dat de hele nacht doorsliep. Maar het zal nog wel even zo blijven dat ze met fasen (tandjes, ziekten, sprongetje) wakker worden s nachts. Dus ja, ik denk dat je er weinig aan kunt doen, hoort bij kleine kinderen.

3. Vie87

Vie87 Fanatiek lid

17 sep 2012
    2.802
    1.646
    113
    Eens met kiwi! Ik wil wel ruilen haha. Niet het antwoord waar je op wacht. Dat snap ik!
    Ik denk dat je heel blij mag zijn dat hij gelijk verder slaapt en dat het maar maximaal 3 keer gebeurt.
    Ik denk dat het vanzelf over moet gaan!

4. Esje13

Esje13 Fanatiek lid

4 mrt 2013
    1.574
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heeft hij dan misschien eng gedroomd? Misschien een nachtlampje? Ik heb geen ervaring, maar denk even hardop mee.

5. 2jees

2jees Niet meer actief

Ja hier is dat ook zo maar nooit anders geweest :( Eerst zittend en nu staand. Ja wat is het, geen idee. Hier gaat ze soms gewoon slapen maar dan wordt ze een uur later weer wakker dus ik eigenlijk altijd nog een flesje (amandel)melk uit gemak. Soms gaat ze dan door soms komt ze nog een keer. Het went ;)

6. cizmo

cizmo Fanatiek lid

26 jun 2012
    1.898
    4
    38
    Ik vind het voor hem ook vervelend als hij verdrietig is en ik niet weet wat er is. Maar als het erbij hoort, is dat zo. ach over een paar maanden is doorslapen sowieso een droom i.p.v. werkelijkheid. Het is alleen zo raar dat het zomaar over is met het doorslapen.

7. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    3x per nacht hihi ruilen? ;))
    Hier is het soms 5x per nacht maar meestaal is het 20-35x per nacht (gelukkig meeste rond uur of 23.00-00.30 dus echt elke 3 min opstasn huilen. Daarna nog tig keer wakker per nacht.
    We lopen gewoon met dichte ogen half slapen erheen: speen, knuffel, neerleggen, instoppen, wegwezen.
    Kennen niets anders want minimale hoeveelheid wakker zijn was 3 per nacht en dat kan ik op een hand tellen...

Aan de hand van haarzelf en wat ha en cb arts weten zeggen ze dat het aan haar ligt persoonlijk super eigenwijze aap is het.
    Dus zo overdag en dat slaappatroon dus ook.

Tips niet dus, wel ervaring. Maar als ik zo hoor is tijdelijk misschien want hij sliep wel eerder door dus na tijdje komt het vast terug

8. sydneys

sydneys Niet meer actief

Geen ervaring mee maar zoals esje13 zegt gebruiken jullie een nachtlampje? Dat helpt vaak goed.
    Ook is rond de 14/15 maanden weer een sprong

9. Sandana

Sandana VIP lid

9 jan 2012
    5.682
    5
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Raar dat het doorslapen ineens over is? Ik vind het niet raar, je kind begrijpt steeds meer van de wereld wat angstig kan zijn. De sprongetjes zeg maar. Plus hij kan gaan dromen om dingen te verwerken.

Huilt hij trouwens echt overstuur of jengelt hij meer? in dat tweede geval kun je kijken wat je kind doet als je niet komt. Of hij zichzelf weer in slaap krijgt. Maar als het echt huilen is, dan zou ik gaan, gaat vanzelf weer over.

10. Alex1982

Alex1982 Bekend lid

18 jan 2011
    607
    0
    0
    Ik werk in de jeugdzorg!
    in het o zo mooie zuiden van het land!
    Waarschijnlijk krijg ik op-en aanmerkingen over. Maar hier ook ff gehad en ik ben uiteindelijk gestopt met terug lopen en heb meneer laten doen. De eerste keer nov wel gekeken vanwege kans op poepbroek, niks aan de hand? Terug in bed en daarna heb ik hem laten doen. Gevolg een hele boze dreumes, twee dgn later sliep meneer weer door. Maar goed, zo is onze aanpak en hier werkt het prima.

En nee, als er echt iets is laat ik hem niet huilen en ga er naar toe.

11. Zwangeremiep

15 mei 2012
    94
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zal denk ik toch een periode zijn,

Mijn kleine grote dondersteen sliep ook al vanaf zijn geboorte goed maaaar.. :) (nu 21 maand) kwam in de peuter puberteit, helaas ging hij niet alleen in zijn bedje staan, maar rende/liet zich vallen / hoofd bonken en stormde als een bezetene zijn kamer door. Sorry voor de omschrijving maar zo was het helaas wel.

Heel erg om te zien, hij wilde zijn kamer niet eens meer in, 5 weken lang naast zijn bedje gezeten tot hij sliep en dan weer weg sluipen, werd hij wakker moest ik weer opnieuw beginnen.

Nu na de 5 weken hopeloosheid en doorzetten, slaapt hij weer perfect! Gaat lachend mee zijn kamer in, en is de periode dus voorbij.

12. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Alex1982, hoe kan je dan weten of er echt iets is als je niet gaat kijken, en wie bepaald wat 'echt iets' is, jij of je kind? Want huilen is toch om een reden?

Mijn zoon heeft perioden dat hij 's nachts zoveel draait dat hij ineens gaat zitten, of kruipen. Hij slaapt vanaf dat hij wakker word, bij mij in bed dus soms merk ik dan dat hij extra onrustig is. Zo kroop hij laatst bijna mn voeteinden af, in zn slaap. Gaan staan zou dus ook zo iets kunnen zijn, in kruiphouding gedraaid en 'automatisch' gaan staan?

Ik krijg helaas mn zoon niet teruggelegd als hij huilt in zn bed, ik weiger het om meer als 1x mn bed uit te gaan voor hem dus ik haal 'm op als hij huilt en leg hem naast me. Ik maak 't me niet moeilijker als dat de nachten al zijn ;)

13. mnonc

mnonc Fanatiek lid

9 mrt 2012
    2.589
    0
    0
    fase! hier nu eindelijk sinds paar weken stuk rustiger. maaar nog steeds 1 a 2 x per nacht.
    Zal vanzelf minder worden :)
    Hier trouwens ook hoor, als t hysterisch gehuil was ging k erheen, maar k ga er toch echt niet iedere x heen. moet zeggen dat t meegroeibedje hier ook wel voor betere nachten zorgt

14. Siertje2981

Siertje2981 Fanatiek lid

8 apr 2013
    3.456
    3
    0
    Werkzaam in een kledingwinkel als assistentbedrijf
    Leidschendam
    Zou presies ook mijn aanpak zijn :). Hier een meisje wat je zo om je vinger wind dus eerst alles uitsluiten en na een paar nachten de conclusie trekken dar ze aan het boevenkoppen is dus patroon doorbreken. Gelukkig nog geen ervaring mee, hopelijk blijft dat zo ;).

Ik denk dat je idd wat dingen uit moet proberen en dan vinden jullie vanzelf een manier die voor zowel jullie als de kleine het prettigst is en het beste werkt!

15. Sandana

Sandana VIP lid

9 jan 2012
    5.682
    5
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Door je kind te kennen. De verschillende huiltjes laten je weten of er echt wat aan de hand is of niet.
    Natuurlijk kun je stellen dat er altijd wel iets aan de hand is, anders huilt of moppert het kind niet. Het punt is dan of het iets is wat hij/zij zelf kan oplossen (doordat je je kind kent weet je dat) of dat het iets is waarbij je echt even naar je kind moet gaan.

Deel Deze Pagina