Vage buikpijn, zorgen maken?

Discussion in 'Zwangerschap' started by Tammie1986, Oct 2, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Tammie1986

Sep 24, 2016
    14
    0
    1
    NULL
    NULL
    Hallo!

Ik ben 21 weken zwanger en heb best regelmatig dat ik opeens buikkrampen krijg onderin mijn buik. Vandaag heb ik dit wel 3 keer gehad.

Boven in de douche, in de keuken, en net zomaar op bed. Dan krimp ik een moment in elkaar en voelt me onderbuik heel hard aan.

Het is best pijnlijk.. me vriend zegt dat ik de vk maar moet bellen. Maar heeft iemand dit ook? Misschien is het normaal?

2. lisa27

lisa27 Bekend lid

Sep 25, 2013
    557
    91
    28
    Female
    Ik denk dat het harde buiken zijn. Bij mijn eerstw zwangerschap begon dat ook al erg vroeg. Maar als je het niet vertrouwd zou ik de vk voor de zekerheid even bellen

3. Disneyfan

Disneyfan Fanatiek lid

Oct 14, 2013
    1,036
    158
    63
    Harde buiken kunnen rond de 20 w beginnen

4. anoniempje101

anoniempje101 Bekend lid

Jun 20, 2015
    735
    2
    0
    NULL
    NULL
    Het klinkt als harde buiken maar in de 'regel' zouden die geen pijn mogen doen. Pas aan het eind kunnen ze vervelend worden, omdat er dan knietjes en ellebogen porren tijdens zo'n harde buik. Dus ik dit geval zou ik het toch bij je vk checken!

5. xNadine

xNadine Actief lid

Jul 27, 2016
    383
    39
    28
    Ik denk ook aan harde buiken, maar die mogen met jouw termijn echt nog geen pijn doen.. zou het dus zeker even na laten kijken!

6. Whoopie

Whoopie Fanatiek lid

Jul 20, 2015
    1,488
    308
    83
    Gewoon even bellen voor de zekerheid. Kan vanalles zijn, bijv. een blaasontsteking, last van je darmen, harde buiken...

7. DagmarLE

DagmarLE Lid

May 23, 2016
    48
    0
    0
    NULL
    NULL
    Herken het helemaal! Afgelopen zaterdag ook gehad. Buik super hard en opgeblazen en kon niet meer rechtop staan van de kramp. Liep in elkaar gedoken. Vandaag ook voor de zekerheid verloskundige gebeld die zei dat het inderdaad dat het waarschijnlijk harde buik is geweest en raadde me aan rustiger aan te doen. Mag deze week nog langskomen voor extra controle.
    Zou inderdaad even de verloskundige bellen voor de zekerheid!

8. Samsie

Samsie Fanatiek lid

Nov 11, 2012
    1,634
    3
    38
    NULL
    Noord-Holland
    idd even bellen voor de zekerheid meis! Zijn wellicht 'alleen maar' harde buiken maar beter een keer teveel gebeld dan een keer te weinig. En wellicht je urine laten checken op een blaasontsteking? Succes!

Share This Page