wat heb je allemaal nodig van zwitsal voor je baby ??? Ik heb ergens dit onderwerp gelezen maar ik kan het niet meer vinden 8) kunnen jullie me helpen ? ik wil deze week even shoppen bij etos want daar is weer 2 zwitsalprodukten halen en 1 betalen.
Wat ik gebruik van zwitsal: -bodylotion -wasgel -badolie -haarlotion Verder gebruik ik nog bepanthen en sudocreme
Ik heb precies hetzelfde als Consider gekocht...alleen laatst nog Zwitsal washandjes erbij. Ik stel me zo voor 's avonds de baby te badderen en dan in de ochtend lekker met het (wegwerp) Zwitsal washandje... (maar goed, moet alles nog gaan uitproberen natuurlijk, kijken of het bevalt en wat voor huidje mijn beeb zal hebben).... Heb trouwens ook Zwitsal geurbuiltjes gekocht voor in de kast en commode (maar ben een GROOT fan van de Zwitsalgeur!)
Geen zwitsal! Zwitsal droogt de huid namelijk heel erg uit (kan uitleggen waarom dit is, maar dan wordt het zo'n verhaal). Ik zou eerst even afwachten wat voor huidje je kindje heeft (eczeem, droog etc.). Koop bijv. een mini verpakking, zodat je wel iets in huis hebt en dan kan je altijd als het kindje er is kijken wat het beste is. Wij gebruiken hier Natusan, en ons kindje ruikt ook heerlijk schoon. En de huid droogt een stuk minder uit.
geurbuiltjes zijn inderdaad lekker , wel erg sterk washandjes zijn ook erg fijn haarlotion voor het lekkere luchtje, omdat wij verder dus geen zwitsal gebruikte en verder gebruiken wij natusan goedenacht, heerlijk luchtje, maar mogelijk heeft zwitsal ook een goedenacht lijn? Badolie is sowieso ook wel erg prettig
Hier ook geen zwitsal fan (als ik dat spul in bad deed begon ze toch te brullen... volgens mij vond ze het gewoon vies ruiken) Ik gebruik nu zelf maar de goedenachtrust! Voor de baby zweer ik bij Weleda. Er zit zoveel chemische troep in Zwitsal! dat komt allemaal in je kindje terecht! En ik gebruik eigenlijk alleen maar 'Iedere dag olie' en we badderen/douchen hooguit 3 keer per week! Teveel is echt slecht voor het huidje! Daarnaast Bepanthen voor de billen of op droge plekjes in het gezicht in de winter (vorig jaar november is ze geboren).
Idd geen chemische zooi op mijn kids. Je hebt van Weleda zo'n tube kun je haar en lichaam mee doen. Billenbalsem ook altijd handig. Evt. dan nog badspul of iedere dag olie als je dat fijn vind.
bedankt voor jullie snelle berichtjes. De geurbuiltjes heb ik ook al. Er hangt er al 1 op de babykamer. Het hele huis ruimt er al naar..... Heerlijk !!! Ik heb nu een tweetal produkten van zwitsal gekocht. Het zit niet in die gele verpakking maar in de witte. Was ook niet van plan om meteen een hele berg te gaan halen maar gewoon voor de 1e periode. Ik wil gewoon even kijken wat onze baby fijn gaat vinden. Heb ook andere babyprodukten. Was benieuwd wat ik nodig zou hebben.
wij gebruiken alleen maar de wasgel van zwitsal en dan nog maar 1 keer in de week of zo. Ze gaat om de dag in bad of onder de douche maar maar 1 keer in de week zepen we haar in (of ze moet erg vuil zijn geworden natuurlijk) Met de wasgel doen we zowel haar lichaampje als de haartjes wassen en dat gaat prima. Heb denk ik bijna een jaar met de eerste fles zwitsal gedaan. Toen ze ging kruipen en veel buiten kroop heb ik van die natte washandjes gekocht om 's avonds even de handjes en voetjes snel schoon te kunnen maken. Gelukkig hebben wij wel een kindje met een hele makkelijke huid.
Van Zwitsal gebruiken wij alleen de haarlotion en de gel. Van Zarqa de 3 in 1 wash en bodylotion en verder af en toe sudocrem en bepanthen. Badolie nooit gebruikt, lijkt me echt troep als ze dat per ongeluk binnen krijgen. Het eerste jaar hebben we babyolie van Zarqa gebruikt, daarna gewoon lekker bodylotion. Dat glibbert een stuk minder en ze glijden zelf niet zo snel uit Voor het schoonmaken van de handjes/voetjes tussendoor en aan het einde van de dag gebruiken we gewoon luierdoekjes. Een stuk goedkoper en werkt net zo goed.
Wij gebruiken nog steeds Zwitsal! En dan de shampoo, van al t andere krijgt Eva nog steeds berg. Maar goed, voor de kleine man heb ik t volgende al in huis: Zeepvrije wasgel Shampoo Haarlotion Babyolie Creme En idd de geurbuiltjes, heel het kamertje ruikt naar Zwitsal...ZALIGGGGG Zo zie je maar dat smaken verschillen
- Shampoo - Douchegel - Talkpoeder (voor de oksels, aangezien ik die niet altijd goed droog krijg) - Billendoekjes - Geurzakjes voor in de kast - Babyolie - pot creme zonder parfum (voor op het gezichtje) Dit is wat ik gebruik, ik had ook 'op het wangetjes, haarlotion, goedenacht wasgel, badolie' maar dat staat in de kast zonder gebruikt te worden.
Wij hebben van zwitsal: Bodylotion Wasgel Haarlotion babyolie creme goedenacht (lavendel en eucaliptus) haargel talkpoeder geurbuiltjes Goedemorgen washandjes En dan heb ik nog wat avn natusan (babypakketen) hier en daar wat rondslingeren, Natalis bodylotion (kraampakket) en proefverpakkingen
Ik zal als ik jou was ook voor de zekerheid andere producten kopen! Van Zarqa heb je een 3 in 1 gel (bad, wasgel en shampoo) en dit is absoluut goed voor het huidje! Mijn zoontje kon ook niet tegen zwitsal en kreeg er exceem van! Nu is hij wat groter en kan er beter tegen, maar nog steeds gebruik ik zarqa!
Dank je! Ik vind het uiteraard ook heel lief, is elke keer weer een smelt-moment En ik ben vooral ook heel benieuwd of ze gelijk heeft!
heb alleen wasgel en haarlotion gekocht.... nu was ik me zelf ook 1x per week met wasgel van Zwitsal (zooo lekker) en gebruiken het ook voor handen wassen af en toe (met dat pompje), ik zie wel wat de kleine prettig vind, gaan er vanuit dat het een normale huid heeft, ander merk is zo gekocht als het moet..
ik trek op dit moment de geur van zwitsal helemaal niet.. wordt er misselijk van. zag gisteren bij de tuinen i.d. de lijn van Weleda ( heet dat zo ?? ) en die vond ik wel heel lekker ruiken en zit i.d. minder ``troep`` in dan in zwitsal. Denk dat ik daarvoor ga.. maar ik heb nog even..
Toen ze net geboren was gebruikte ik balneumolie extra vettend, heel fijn voor een droog huidje. Daarna ben ik zwitsal schuim voor huid en haar gaan gebruiken. Erg fijn spul en handig als je met je kleintje gaan douchen.