Laminaat (laten) leggen; met v-groef of zonder?

Discussie in 'De lounge' gestart door Koningsgezin, 31 mrt 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Koningsgezin

Koningsgezin Fanatiek lid

24 jan 2014
    1.689
    110
    63
    Hallo allemaal,

Wij gaan ons laminaat vervangen, maar nu hebben wij een vraag.

Wij hebben een bedrijf gevonden die het ook legt, wel zo makkelijk voor ons. Vooraf willen wij al oriënteren.

Wij hebben 2 honden en 3 kinderen. Woonkamer wordt dus intensief gebruikt. Al gevonden welke kwaliteit wij op moeten letten.

Maar wat is jullie ervaring met honden en laminaat met een V-groef? Is dat makkelijk schoon te houden of zijn die groeven een verzamelplek voor vuil, waar je niet tussen kan dweilen en het dus niet schoon wordt?

Groetjes

2. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Wij hebben keramisch parket gekozen (tegels) met houtlook om die reden. Niemand ziet dat t tegels zijn en zijn superblij dat t zo makkelijk schoon te maken is.

3. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.269
    25.737
    113
    Wij hebben een v-groef. Super mooi, maar ik zou het nooit meer doen. Er gaat inderdaad vuil in de groeven zitten en dat gaat er met gewoon dweilen niet uit.

4. Koningsgezin

24 jan 2014
    1.689
    110
    63
    Gaaf!!! Even opgezocht. Dat zijn dus echt tegels? Voelt dat ook koud aan en kan dat op een ondervloer van hout? Heel erg mooi zeg!

5. Koningsgezin

24 jan 2014
    1.689
    110
    63
    Het is inderdaad erg mooi, maar ben er dus inderdaad ook bang voor vanwege het vuil. Bedankt voor je antwoord

6. rijo

rijo VIP lid

5 mrt 2014
    5.272
    2.034
    113
    Dit geldt ook voor ons. Wij willen nooit weer een vloer met een v-groef.

7. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Ja t zijn gewoon tegels! Bizar hè!
    En t was ook nog vet goedkoop (man heeft t wel zelf gelegd)
    Nee niet kouder dan laminaat denk ik, het ligt bij ons op beton, het moet vast op een bepaalde manier op hout kunnen misschien even googelen?

8. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.048
    2.186
    113
    Brabant
    Wij hebben een houten vloer met v groef.
    Of - wij leven erg schoon
    Of- ik moet eens tussen die groef peuteren.

Maar hier oogt t niet vies hoor!
    (3 kinderen. Stofzuig wel, maar dweil echt weinig)

9. cactusje

cactusje VIP lid

12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    Persoonlijk vind ik met groef mooier. En ja daar gaat wel eens wat tussen zitten waardoor je er op je knieën bij moet. Maar dat heb je op elke vloer wel dat je even met je nagel o.i.d moet krabben. De tegelvloer in de keuken moet ik ook vaak genoeg even extra hard schrobben met de dweil of het echt af krabben.. Oh mijn jongste is zo'n smerig kind af en toe:oops:

DastyQueen vindt dit leuk.
  10. harlene2014

harlene2014 Fanatiek lid

23 mei 2014
    3.426
    920
    113
    Haaglanden
    Met dieren zou ik geen v-groef nemen. Mn ouders zitten namelijk op hun knieën en wattenstokjes die groeven schoon te maken wekelijks :roflmao:. Vuil gaat er echt in zitten.

Tweekids vindt dit leuk.
  11. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.634
    5.661
    113
    Nou inderdaad wil net het zelfde zeggen. Ik moet elke dag stofzuigen en veeg 2 keer, de groeven zijn hier gewoon schoon. Ik vind het heel mooi staan en ben blij dat wij een groef hebben genomen.

12. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.466
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Vuil in de v-groef? Echt nog nooit van gehoord! En dan hebben wij laminaat met aan 4 kanten (dus ook de kopse) v-groef.
    Ik zou dus mét doen. Veel mooier.

13. HappyRabbits

HappyRabbits Fanatiek lid

20 jan 2014
    4.891
    4.387
    113
    #13 HappyRabbits, 31 mrt 2018
    Laatst bewerkt: 31 mrt 2018
    Wij hebben v-groef en ik wil het nooit meer. Hoe schoon je ook bent, er gaat vuil en stof inzitten. Ja het oogt schoon, maar als je met een doekje en een nagel door die groef gaat.... geen huisdieren en nooit schoenen aan in huis. Wij krijgen binnenkort ook een andere vloer en mooi geen v-groef meer!

14. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Wij hadden "gewoon" laminaat in het vorige huis en na 6 jaar echt volledig kapot gelopen en.door vocht lelijk.

Daarom nu gekozen voor pvc houtlook. Beste keuze ooit!

Syane vindt dit leuk.
  15. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.243
    11.823
    113
    Hier ook pvc met houtlook. Echt heel mooi. Ook al veel complimenten voor gehad.

16. Bezige bij

Bezige bij Fanatiek lid

6 mrt 2016
    1.949
    1.711
    113
    Vrouw
    Ik raad v groef je echt zwaar af! Gaat allemaal vuil tussen zitten en de randen van de v groef slijten heel snel en word dan echt heel lelijk.

17. Ann85

Ann85 Bekend lid

15 okt 2011
    689
    289
    63
    Wij hebben beneden ook een met v groef en boven zonder. Veel mooier met groef en ik kan niet zeggen dat het daar vuiler is. Bij ons is totaal geen sprake van kapotte randen en hij ligt er al 6 jaar, dat heeft wellicht eerder met de kwaliteit te maken..

18. jessiejz

jessiejz Actief lid

19 apr 2013
    294
    70
    28
    Vrouw
    verzorgende ig
    Gelderland
    Wij hebben een v groef met kind en een hond. Valt echt mee hoeveel er tussen blijft zitten en de vloer is nu na bijna 7 jaar nog mooi!

19. Jessi79

Jessi79 Fanatiek lid

4 jan 2012
    4.815
    2.674
    113
    Wij hebben een lichte vloer met V-groef. Veel mooier dan zonder maar ik zou het nooit meer doen. Ik zit regelmatig op mijn knieen met ern oude tandenborstel het vuil eruit te schrobben. Vooral in de keuken en onder de eetttafel zijn de groeven snel donker en dat stoort me flink.

Hij ligt er nu 10 jaar in en sinds een jaar begint de lak in de groeven af te bladderen op plekken waar we veel lopen. Best lelijk. Het was zeker geen goedkope vloer maar een dure van Quick step. Als ik de lotto win gaat de vloer eruit en wil ik een pvc vloer met laminaat look.

20. blossom85

blossom85 Fanatiek lid

4 jan 2013
    4.621
    1.576
    113
    Vrouw
    het oosten
    Hier ook een eiken vloer met v groef. Ik herken die verhalen van met tandenborstels en wattenstaafjes niet.
    Ik vind een v-groef veel mooier en zou er absoluut opnieuw voor kiezen.
    In de keuken heb ik klassieke jaren 30 tegeltjes. Daar moet ik de voegen veel vaker van schrobben.

Deel Deze Pagina