Tandarts

Discussion in 'De lounge' started by Miraclee, Aug 12, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Miraclee

Miraclee Niet meer actief

Wie o wie heeft ook angst voor de tandarts ??

Ik ben er als de dood voor nu!! Ik heb een beugel gehad daardoor zijn plekken van mijn tanden verkalkt veel geboord dus! En ik heb gevoelige tanden gekregen!! Heel erg..

Nu is mijn vulling eruit gegaan!! Uit eerdere ervaring weet ik wat er gaat gebeuren!! even met een haakje er langs zooooo pijnlijk.. en nog een keer erop boren en weer vullen.

De vorige keer deed ik het zonder verdoving, maar nu?? Echt niet!

Ondankt mijn beugel en flossen en poetsen mijn tanden hebben altijd wel wat..:(

Hoe staat het met jullie tanden ervoor?? Wat doen jullie ervoor om een stralend gebit te hebben? Of juist ook veel problemen?? Of juist een mooi hollywoord gebit:D

2. Bika

Bika Niet meer actief

Ja heb precies hetzelfde. Alleen toen mijn beugel er uit ging bleken onder alle plakkertjes gaatjes te zitten. Zal niet beweren dat ik met mn 14 jarige zelf zo geweldig heb gepoetst als misschien noodzakelijk was, maar feit is wel dat je onder een plakkertje niet kunt poetsen en dat dit toch wel echt hele grove fout was van de orthodontist daar. Sinds die tijd is het een en al ellende met mn tanden :(

3. Mootjuh87

Mootjuh87 Actief lid

Jul 13, 2011
    447
    0
    0
    Oeh ja, de tandarts....... Ik ben geen fan... Heb niet vaak wat, maar als ik wat heb is het wel meteen een gedoe. Komende week moet mn verstandkies eruit, en ach, als we dan toch bezig zijn wordt dr meteen een gaatje gevuld.
    Kan me dr niet op verheugen..... :(

4. blinky

blinky VIP lid

Feb 11, 2010
    8,249
    2
    38
    huisvrouw
    ossendrecht
    ik heb te lang een beugel gedragen en nu staan mijn tanden een betje schuin naar binnen. ik was nog erg jong en had dat zelf niet in de gaten. is dus een slordige fout van de tandarts waar ik nu de rest van mijn leven mee voor schandaal loop. er zijn toen voor mijn beugel ook tanden getrokken en dat zou weer naar elkaar toe trekken. NOT!!! nu dus in mijn bovengebit behoorlijke fietsenstallingen al 15 jaar. ik heb van heel klein af aan altijd hele slechte tanden gehad. ik heb altijd heel braaf en heel grondig gepoetst, maar dat mocht nooi baten. ik moet ook bijna altijd terugkomen voor een nieuw gaatje. ik ben ook panisch voor de tandarts. nu heb ik een angsttandarts die is geweldig. ik ben nog heel erg bang, maar zij heeft mij al 3 keer zover gekregen om te laten vullen zonder verdoving. zelfs toen ik 6 maanden zwanger was heb ik een voortand zonder verdoving laten vullen. wat was en ben ik daar trots op

5. Draak

Draak Bekend lid

Mar 31, 2009
    675
    2
    18
    Ergens in NL
    Ik ben ook bang voor de tandarts..ik heb eigenlijk niet echt te klagen met mn gebit.. geen beugel gehad en 3 gaatjes, maar het idee dat ik naar hem toe moest.. de controle vond ik altijd al vreselijk laat staan als er dus wel iets moest gebeuren:( mn vorige tandarts zei altijd dat ik niet moest zeuren en dat ik aan moest geven als hij moest stoppen en ging dat toch nog even door.. en dat het zo voorbij was (dit was met de controle zo maar ook met een behandeling) je raad het natuurlijk al ik ging niet meer..
    Heb een nieuwe tandarts gezocht (mn huidige) het uitgelegd en hij neemt echt de tijd.. stopt als het moet en legt uit wat er gaat gebeuren!
    Ik ben er nog bang voor en ga echt liever niet! Maar het is zeker een stuk minder geworden door deze tandarts dan voorheen!
    Over een paar jaar ga ik het mis. nog wel leuk vinden:);)
    ennee.. maak een afspraak voordat het erger wordt.. en heeeel veel succes!!
    Ik heb makkelijk praten, ik weet het en ik zou het uitblijven stellen om te bellen maar dadelijk krijg je zo‘n pijn in je mond.. beter voorkomen:)
    sterkte;)

6. femmy

femmy Fanatiek lid

Jan 1, 2006
    4,061
    0
    0
    Administratie
    ja herkenbaar hier een slecht gebit, ik heb een trauma aan mijn oude tandarts over gehouden maar dankzij de tandarts die ik nu heb word het wel steeds minder (die legt alles rustig uit) dit jaar had ik ook weer eens een wortelkanaalbeh. toen voelde ik de 2e keer wel wat gewrik in die zenuwen zo dat was wel pijnlijk, ik lig dan ook echt helemaal verstijfd in die stoel maar zo blij als ik weer buiten sta en zonder pijn, nu moet ik ook 2 kronen op mijn voortanden en dan betaal je zoveel per maand (top verzekerd) en nog moet je de helft zelf betalen he! iemand trouwens ervaring met kronen?.

7. Springmuis

Springmuis VIP lid

Aug 19, 2008
    7,043
    0
    0
    Ik ben ook als de dood... was ook al 2 jaar niet geweest.. *schaam*

Maarja ik kreeg woensdag heel veel pijn aan mn tand en tóch maar even een afspraak gemaakt en had dus een gaatje..
    Heb hem meteen laten vullen, maar wel met 3 verdovingsprikken!
    En nog voelde ik het :(

En nu moet ik binnenkort nog een keer.. want ik heb nog een gaatje in mn kies..

Nu maar voorgenomen om gewoon elk half jaar te gaan want dan heb ik minder last van gaatjes dan nu ;) (Al vond ik 2 gaatjes in 2 jaar ook nog wel meevallen, had het erger verwacht hihi)

8. cherryl

cherryl Fanatiek lid

Jan 27, 2009
    2,923
    0
    0
    ook ik ben/was als de dood voor de tandarts...
    toen mijn beugel eruit ging ben ik ook nooit meer geweest... tot vorig jaar en toen had ik ernorme spijt dat ik zo lang niet gegaan was!!
    ik heb vanaf dat ik een jaar of 6 was bijna om de maand een antibioticakuur gehad wegens veel blaas/nier problemen... mijn tanden zijn hierdoor van binnen uit langzaam aan het weg rotten!
    ik moet nu om alles weer een beetje te herstellen bijna maandelijks naar de tandarts en dan maakt hij iedere keer 2 tanden of kiezen....
    ik moet zeggen nu ik maandelijks ga en dus maandelijks verdoving krijg, geboord en gevult wordt vind ik het ineens niet zo heel eng meer... ben nog wel misselijk voor die tijd, maar valt altijd weer mee!
    succes!

9. Foxter

Foxter Niet meer actief

Ik heb totaal geen angst voor de tandarts, wel verschillende gehad ivm verhuizingen, de eerste keer naar een nieuwe vind ik dan wel eng :)

Maar ik heb ook zelden wat, dat scheelt. Mijn tanden zijn super sterk (zelfs na 4 beugels :) ) maar zien er niet super hollywood uit. Ze zijn niet zo mooi wit als ik zou willen, maar bleken durf ik niet omdat ik bang ben dan mijn sterke tanden te verpesten.

10. Danjay

Danjay Fanatiek lid

Dec 3, 2009
    1,407
    1
    0
    smurfenland
    Ik heb geen hekel aan de tandarts maar ik heb ook eigenlijk nooit wat, toen ik verkering kreeg met mijn man was ik al meer dan 10 jaar niet geweest mijn man was een jaar of 5 niet geweest, samen een afspraak gemaakt en met 10 minuten stonden we weer buiten allebei helemaal niks:) nu af en toe een beetje tandsteen weg laten halen.

11. Chillin

Chillin VIP lid

Mar 22, 2007
    68,586
    899
    113
    Zorgprofessional.
    Belgische grens.
    Geen angst voor de tandarts maar wel 15 jaar lang verwaarloosd met alle ellende die erbij hoort :(
    2 maanden terug de stoute schoenen aangetrokken en afspraak gemaakt,wel bij speciale kliniek in Amsterdam die ik ook echt aan kan bevelen.
    Eerst een aantal keren naar de mondhygieniste om de boel schoon te laten maken,kaakchirurg om alle rotte kiezen te laten trekken:) en toen kon eindelijk de tandarts weer beginnen met opbouwen,het resultaat is fantastisch!:D
    Ik krijg zoveel leuke reacties van mensen,ik kijk met plezier in de spiegel en heb mn zelfvertrouwen weer terug :)
    Er moet nog wel meer aan gebeuren maar ondertussen onderhoud ik het zelf zo goed mogelijk.
    En de pijn is achteraf best meegevallen moet ik zeggen.
    Op aanraden van mijn tandarts poets ik elektrisch en gebruik ook mondwater+flos.

12. linnepinneke

linnepinneke Fanatiek lid

Oct 8, 2010
    3,046
    0
    0
    Middelburg
    Als de dood!!! Is al begonnen toen ik klein was! Mijn melktanden waren eigenlijk al niet goed toen ze doorkwamen... Overal vielen gaten in, steeds opnieuw vullen en vullen en dus ook boren... Maar ik was ook als de dood voor een verdovingsprik... Mijn grote mensen voortanden waren gelukkig wel goed maar mijn kiezen was wederom drama drama drama... Zo erg dat ze allemaal onder verdoving weg gesneden moesten worden want nog niet misschien dat ik dat bij een tandarts liet trekken... Toen was het afwachten of ik nog wel kiezen zou gaan krijgen... En er zijn er een paar terug gekomen :) Mis er overal maar eentje dus dat valt reuze mee haha en deze lading was wel goed *yippie*
    Nu heeft het ook grotendeels met mijn oude tandarts te maken! Ze was ontzettend laks met vanalles! 5 jaar geleden ben ik verhuisd dus ook een nieuwe tandarts... Hij had mijn dossier gelezen en had zoiets van je gaat naar mij luisteren, afbellen doen we alleen met een hele goede reden en mocht er iets gevuld moeten worden, je gaat die verdoving sowieso 1 keer proberen! Nou ik ga nog niet graag maar met een stuk meer vertrouwen dan voorheen! Heb tot nu toe 2 hele kleine gaatjes gehad dus valt reuze mee!!!

Share This Page