Website maken

Discussie in 'De lounge' gestart door Lojo, 12 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lojo

Lojo Bekend lid

19 dec 2012
    612
    6
    18
    Ik werk al jaren samen met een webdesigner voor diverse sites die ik heb en klanten waar ik de begeleiding voor doe. Nu wil ik mijn bedrijfje ook wat professioneler gaan maken en dus ook een site erbij maken. Laten ontwerpen kost me een paar honderd euro dus ik dacht, ik ga het zelf doen! En dan natuurlijk het liefst gratis. Iemand een tip waar ik dit betrouwbaar kan doen? En waar ik dan rekening mee moet houden?

Thanks!

2. Smile

Smile Fanatiek lid

11 sep 2008
    4.358
    0
    0
    De webdesigner met wie je al jaren samenwerkt wil je niet even helpen? Of zie ik dat nu verkeerd...

3. alamea

alamea Fanatiek lid

15 jan 2013
    1.270
    0
    0
    Als je een professioneel bedrijf wilt worden, heb je een professionele uitstraling nodig. Ik vind het raar dat je daarvoor niet zou willen betalen. Mensen betalen jou toch ook voor jouw professionele deskundigheid?

Ik reken overigens een uurtarief van 50 euro ex btw voor mijn professionele webdesign skills :)

4. Kuona

Kuona Fanatiek lid

7 dec 2007
    1.258
    6
    38
    Je wilt het professioneler aanpakken, maar wil vervolgens wel zelf je website ontwerpen terwijl je daar geen ervaring mee hebt? En wie gaat je website bouwen? Wil je dat ook zelf gaan doen?

Ik zou echt afraden om zelf te gaan klungelen, een website ontwerpen is echt een vak apart hoor, dat doe je niet zomaar even.

5. Lojo

Lojo Bekend lid

19 dec 2012
    612
    6
    18
    Nou ik heb wel zelf wat skills om een site te ontwerpen/bouwen maar ben hier nog echt in training in. Daarom dacht ik, ik ga eens kijken hoe zulke sites werken en neem mezelf als voorbeeld.

Uiteraard kan mijn designer me prima helpen maar ik wilde wel eens kijken of ik het ook zelf kan. Als leerschool zullen we maar zeggen.

En dat het een vak apart is weet ik, ik heb er al tientallen mede ontworpen alleen nog nooit echt zelf de achterkant.

6. Kuona

Kuona Fanatiek lid

7 dec 2007
    1.258
    6
    38
    Ah, dus eigenlijk bedoel je niet het ontwerpen zelf? Maar het bouwen? Misschien kun je je verdiepen in wordpress? Daar bestaan best veel gratis themes voor, die je nog wat aan kunt passen aan je eigen huisstijl.

Dat kun je volgens mij zo makkelijk of ingewikkeld maken als je zelf wilt. Al zou ik er als complete leek niet aan beginnen.

Voordeel van wordpress sites is dat ze vaak al zo 'ingesteld' zijn, dat ze geoptimaliseerd zijn voor zoekmachines.

7. alamea

alamea Fanatiek lid

15 jan 2013
    1.270
    0
    0
    Ah, het gaat om de backend. Dan zou je een opensource CMS kunnen kiezen, zoals Wordpress of Drupal.

Dan moet je alleen nog uitvogelen hoe je je frontend code tot een theme moet programmeren, en dan ben je klaar.

8. Lojo

Lojo Bekend lid

19 dec 2012
    612
    6
    18
    Het ontwerp is al gedaan. Die is in lijn met andere sites van mij. Er zit een soort van herkenbaar punt in wat de basis vormt.

Ik ga die programma's even bekijken! Thanks!

Deel Deze Pagina