Dag meiden, Ik wil waarschijnlijk volgende week beginnen met fitnessen. Ook op advies van een arts. Maar nu heb ik een paar praktische vraagjes: - er is een kleedkamer. Maar moet je je daar omkleden of kan je ook gewoon in je fitnesskleren die kant op fietsen en weer terug naar huis? - douchen lijkt me ook niet verplicht toch? - Nemen jullie een flesje water mee? - en hoe zijn jullie begonnen? Er liggen vast trainingschema's, maar ik vind het vast fijn om een beetje te weten wat ik kan verwachten... Vind het eigenlijk stiekem maar niets!! Groetjes, Arri
Je moet je daar niet omkleden, mag wel. Alleen je sportschoenen mag je niet alvast aan hebben omdat je dan het vuil van buiten mee naar binnen neemt. Douche is zeker niet verplicht. Zelf douche ik altijd thuis. Niemand die je raar aankijkt. Ik raad je echt aan om een flesje water mee te nemen, want tijdens het sporten krijg je dorst en dan is het wel zo fijn als je water bij je hebt. Ook zou ik een handdoekje meenemen, tegen het zweten. Vind ik persoonlijk altijd wel fijn. Ik ben begonnen met een trainginschema en ben daarna zelf dingen gaan doen. Dat is niet verplicht, maar ik persoonlijk vond dat we fijn. Hoop dat je wat aan deze informatie hebt gehad en veel plezier en succes met sporten
Ik kleedde me altijd daar om. Ik ging wel in me stinkie kleren naar huis en douchde daar dan. Ik nam altijd een flesje water en een handdoek mee de vloer op. Bij ons was er een machine daar kon je dan op inloggen en kreeg je van te voren een kleine uitlegronde op alle apparaten.
Ja hoor je kan gewoon in je fitness kleding die kan op en weer terug als jij dat prettiger vind... Vaak schrijf je je in en plan je de eerste keer met iemand die je begeleid. Zodat je jou schema af kan stellen op je persoonlijke doelen. Hij/zij neemt dan alle oefeningen met je door en helpt je op weg. Vervolgens ligt het sxhema voor de volgende keer dat je komt klaar voor je en kun je zelf aan de slag...
Ohw ja in veel sportscholen is het zelfs verplicht om een handdoek mee te nemen. Dan kun je die op de apparaten leggen voor je gaat zitten/liggen...
Haha, meid toch! Ga je naar een grote club of gewoon bij een kleine instelling? Heb je een afspraak met een personal trainer of fysiotherapeut? Ga je los 'fitnessen' of groepslessen volgen?
Wat een snelle reacties! Fijn!! En wat voor kleren dragen jullie?? En ik zag bij de regels staan dat je de apparaten moet schoonmaken... wat houdt dit in?? En hoe vaak gaan jullie per week? En hoeveel tijd ben je per keer kwijt?? Nog wat vragen dus!!
Waarschijnlijk naar BasicFit. En nee, heb geen afspraak. 't Is zonder begeleiding. Groepslessen kan je volgend, maar ben ik eigenlijk niet van plan.
Geef je ook antwoord? Oh, zie het al! Je moet om medische reden, dan mankeer je dus wat. Ik zou naar een sportschool gaan waar ze goede personal trainers hebben die je sowieso de eerste paar keer begeleid. Zit vaak bij de prijs in hoor!
Maar nu heb ik een paar praktische vraagjes: - er is een kleedkamer. Maar moet je je daar omkleden of kan je ook gewoon in je fitnesskleren die kant op fietsen en weer terug naar huis? je kan met de fitnesskleren gewoon naar daar gaan, in de meesten fitnessruimtes is wel een handdoek verplicht dus die wel meenemen (voor zweet,...) - douchen lijkt me ook niet verplicht toch? nee is niet verplicht, doen de meesten ook niet - Nemen jullie een flesje water mee? normaal gezien is consumptie daar verplicht dus geen drinken van thuis meenemen - en hoe zijn jullie begonnen? Er liggen vast trainingschema's, maar ik vind het vast fijn om een beetje te weten wat ik kan verwachten... in het begin krijg je begeleiding, geef aan waar je aan wil werken en welke oefeningen je niet leuk vind
Joggingbroek met een sport tshirt Schoonmaken houd in even je zweet afvegen met een doekje. Ik ging 5 keer per week 2 uur lang maar was beetje verslaafd aan sporten. Goede oude tijd...
in pt zit nooit bij de prijs in ja of je moet een abbo van 70/80 euro nemen maar bij abbo van 40 euro krijg je geen pt. ze moeten ergens hun geld op verdienen. vaak betaal je zon 35 euro per maand extra plus nog uren die je sport en begeleiding krijg en dat is niet laag
Bij basicFit is het 16 of 17 euro per maand. Dit is zonder begeleiding, maar je kan altijd je vragen stellen. Ik moet van de arts aan mijn conditie werken, omdat mijn pezen zwak zijn aangesloten op mijn gewrichten. Niet iets heel ernstig dus.
die heel de tijd met jou bezig is? jou compleet begeleid door heel traject heen? zullen ze heel wat pt nodig hebben daar
daarom is het ook zo goedkoop geen duur/extra personeel. ze hebben daar soort van ''standaart'' trainingsschemas klaar liggen..
Bedoel je niet gewoon een trainer die daar de hele dag rondloopt en iedereen begeleid die vragen heeft?Een personal trainer is alleen met jou bezig de hele 1/2/3/4 uur dat jij daar bent en niet met iemand anders als enkel met jou Daarom heet het een persoonlijke trainer Vaak kost hun uurloon al meer/hetzelfde als wat jij aan fitness abbo kosten per maand betaald
Ik sport in een sportbroek en een sportshirt. Ik kom gewoon met mijn sportkleding naar de sportschool, neem wel een handdoek, een flesje water en mijn iphone voor muziek mee. Na afloop douche ik thuis. Een personal trainer traint jou alleen doelgericht. Die lui die er rondlopen zijn instructeurs. Die laten je zien hoe alle apparatuur werkt en wegen/meten je 1x per maand. Toen ik net begon met sporten sportte ik 3x per week met een personal trainer, kostte mijn 65 EUR p.m. Nu ik mijn doel bereikt heb sport (3-4x p.w.) ik zelfstandig en betaal ik 55 EUR p.m. Apparatuur schoonmaken is met een papieren doekje en wat alcohol even een snelle veeg. (zitgedeelte en handgrepen)
1 tip. Ik zou nooit zomaar beginnen bij een sportschool zonder intake en trainingschema. Als je het nog nooit gedaan hebt weet je niet wat je doet en ga je misschien te snel. Zeker omdat je toch op advies van de fysio gaat sporten. Ik ken basic fit niet (alleen van die irritante reclame met Tatjana), maar 'je kan altijd je vragen stellen' komt op mij niet heel proffesioneel over. Ik vind persoonlijk fitness echt vreselijk, dus wens je ve succes haha.