Binnenkort ben ik jarig en wil dit, na een aantal jaar geen verjaardag te hebben gevierd wel weer eens vieren. Ik heb vriendinnen van vroeger, waarmee ik in een groepsapp zit en zo nu en dan nog eens spreek. Dit is absoluut niet wekelijks, maar af en toe. Ik zou ze wel graag willen uitnodigen voor mijn verjaardag. Alleen het punt is ik wil de "aanhang" niet uitnodigen. Reden hiervoor is dat ik deze mannen nooit spreek, en nooit zie. Ik ken ze wel maar dat is ook alles. Ik heb geen zin om een godsvermogen aan alcohol in te slaan, zodat zij er in een paar uurtjes tijd veel alcohol naar binnen kunnen werken. Daarna spreek ik ze nooit meer. Nu wil ik graag dus de uitnodiging in de app gooien, maar krijg gegarandeerd de vraag of aanhang ook welkom is.. Nu mijn vraag, hoe vertel ik netjes en gepast, dat ik alleen de meiden erbij wil en de mannen niet? Het gaat om 12 meiden, dus dan zouden er ook nog 12 mannen bij komen, plus de rest van de familie, en andere mensen.. Dat zou neer komen op plusminus 60 man.. Dit vind ik gewoon te veel.. Ik wil het dus echt liever niet..
Ik zou gewoon open kaart spelen 'meiden, ik wil jullie heel graag uitnodigen maar ik ken jullie mannen niet, en daarbij wordt het qua aantal gewoon te veel met aanhang erbij'. Ik zou het persoonlijk geen punt vinden.
Kun je die meiden niet een keer apart doen en ze uitnodigen voor een meidenavond/vriendinnenavond ter ere van je verjaardag? Lijkt me veel gezelliger en rustiger voor jou om ze apart te doen en voor die meiden is het misschien ook leuker dan tussen de familie te zitten.
Persoonlijk vind ik het raar als de mannen niet mee mogen komen naar een verjaardag. Of je ze nu Geregeld ziet of niet, ze horen wel bij je vriendinnen. Is het het anders geen idee om op een zaterdag of zondag middag een soort high tea/vriendinnenmiddag te organiseren? Maak je lekkere hapjes enz.
Ik zou ook de voorkeur geven aan een aparte meidenavond. Op een verjaardag ren en vlieg je je rot. Niet echt tijd voor gezellige praatjes.
Mijn man wil meestal niet eens mee naar verjaardagen van vriendinnen . Hij zou het geen probleem vinden. Zelf vind ik het ook wel raar, zou het wel gek vinden als een vriendin dat tegen mij zou zeggen. Zelf zou ik het nooit vragen iig. Ik zie wel of ze merkomen of niet. Maar het zijn dan ook geen mannen die in een paar uur tijd mijn alcohol voorraad achter over slaan gelukkig .
Uhm tja mijn man ( en kinderen) horen bij mij. Is hij niet welkom dan kom ik niet. Beslis graag zelf of ik alleen of samen ga.
T is letterlijk jouw feestje! Jij mag kiezen wie je daar wel wilt hebben en wie niet. Je legt je redenen in je openingspost heel helder uit, en hoewel het misschien niet heel tactisch is om tegen je vriendinnen te zeggen dat ze hun kerels niet mee mogen nemen omdat je geen godsvermogen aan drank uit wil geven, zijn een aantal andere argumenten die je noemt heel duidelijk en begrijpelijk. Beperk je dus tot die argumenten. En als je het heel lastig vindt om het uit te leggen, is een aparte meiden-middag/avond ook een prima optie, toch? Wellicht ten overvloede: ik heb ook zo'n club vriendinnen als jij. We werden vriendinnen toen we allemaal nog single waren, de relaties zijn pas later tot stand gekomen. Bij ons is het tijdens feestjes dus ook niet automatisch een 'package deal', en we zijn er heel makkelijk over als we liever niet willen dat partners of kinderen meekomen... Nooit een probleem geweest.
In de WhatsApp groep: Hoi meiden! Ik ga voor het eerst sinds tijden weer mijn verjaardag vieren en het lijkt me leuk als mijn vriendinnen er bij zijn!! Komen jullie ook gezellig meiden? Lijkt me duidelijk genoeg, lijkt me sterk dat ze dan nog vragen of de partners mee mogen komen. En als ze het wel vragen kan je toch eerlijk zeggen dat het dan waarschijnlijk niet allemaal in je huis gaat passen
Ik zou gewoon een uitnodiging sturen voor een meidenavond. Mannen krijgen al jeuk als ze het woord horen en het is in 1 zin duidelijk wat de bedoeling is. Als je ze op de verjaardag wilt uitnodigen met ook familie e.d. vind ik niet dat je het kan maken het erbij te zeggen dat de mannen niet welkom zijn.
Nou ja naar zulke verjaardagen (heb ik ook oud klasgenoten, oud collega's) ga ik over het algemeen ook alleen. Mijn man wil dan niet eens mee haha. Maar goed die wil sowieso eigenlijk het liefst alleen mee naar m'n beste vriendin, zus, ouders en gezamenlijke vrienden en laat zelfs vriendinnen waar hij de mannen wel van kent liever achterwege. Behalve kraamvisite dan wil meneer altijd mee Maar ik zou het wel gek vinden als iemand hem zo specifiek NIET uitnodigd voor een verjaardag. Persoonlijk doe ik dat eigenlijk niet, In dit geval zou ik overigens de dames apart uitnodigen kun je ook leuker bijkletsen dan in de familiekring
Dit vind ik ook. Vind het een beetje ongeïnteresseerd overkomen ook, dat je ze niet wil leren kennen. Als ze jou ook niet kennen, komen ze vast niet allemaal mee ook. Dus misschien dat de helft komt? Meidenmiddag\avond lijkt mij een beter idee.
Dit inderdaad. Ik zou t een beetje raar vinden om aanhang niet uit te nodigen. Een meidenavond is misschien een goede oplossing
Ik heb ook een vriendinnengroepje en we spreken altijd zonder partners af, wij zijn vriendinnen, onze mannen niet. Ik zou het dus totaal geen probleem vinden, ik ben geen verlengstuk van mijn man of andersom.