Wat kan je aflezen uit je temp. curve?

Discussion in 'Temperatuurkaartjes' started by Johannal, Jun 25, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Johannal

Johannal Fanatiek lid

Jan 28, 2009
    3,119
    0
    0
    Hallo,

Sinds deze cyclus temperatuur ik, netjes rectaal en elke ochtend, voor het opstaan, op hetzelfde moment. Ik vul alles vervolgens in bij fertelity friend (wat een heerlijk fijne site je kan er echt van alles bijhouden heel fijn).

Maar dan!?!?!?

Wat kan je er nou eigenlijk allemaal uit opmaken?!?!? Ik zit nu 7 dpo en mijn temp. is alle dpo dagen heel dicht in de buurt van de 37 graden. Ik weet nu dus wel redelijk zeker wanneer ik mijn ei heb gehad en dat is fijn... Maar:

Kan ik uit mijn curve opmaken of ik (een kans heb dat ik) zwanger ben????

Betekent een gelijke, fluctuerende op dalende curve na je eisprong iets en zo ja wat???

Ben benieuwd naar jullie deskundigheid, Alvast bedankt.

2. september1909

september1909 Actief lid

Mar 27, 2009
    453
    0
    0
    Hoi Johannal,

Fijne site he FF. vond ik ook!

Eigenlijk is het achterafwijsheid, dat tempen. je ziet achteraf pas dat je je ei hebt gehad. daar dien je het ook primair voor te gebruiken.

Feit is wel dat als je temp langer dan 14 dagen na je vermoedelijke eisprong hoog blijft (in jouw geval dus rond de 37.0 graden) je zwanger kan zijn.

Over het algemeen is het zo dat je lichaam na 14 dagen na je ei het eventuele niet bevruchte eitje dmv ongi afstoot. dit kan wel eens een daagie of 2 langer duren.

Succes met zwanger worden, hopelijk is het vlug raak voor je.

3. Johannal

Johannal Fanatiek lid

Jan 28, 2009
    3,119
    0
    0
    Bedankt voor je antwoord.... en gefeliciteerd met je tweeling!

Het is dus eigenlijk ook weer gewoon afwachten, weet ook niet waar ik de illusie vandaag haalde om te denken dat ik iets had gevonden wat al vroeg signalen geeft, dan zou iedereen het ook wel doen. Al moet ik wel zeggen dat het me boven verwachting afgaat dat temperaturen en het geeft me echt meer inzicht in mijn cyclus. weliswaar achteraf maar toch!

fijn weekend!

Share This Page