te veel fruit??

Discussie in 'De lounge' gestart door tulip, 16 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tulip

tulip Niet meer actief

Een voedingsdeskundige ofzo in ons midden??? Hoeveel fruit is te veel op een dag? Ik weet dat ze 2 stuks minimaal adviseren per dag, maar kun je er ook te veel van eten, gezien de suikers in fruit enz.
    Ik kom makkelijk aan 4 a 5 stuks. Mandarijntjes tellen voor een 1/2 heb ik mij wel eens laten vertellen, maar dan haal ik het nog zo, meestal 2 appels, banaan, kiwi, schaaltje druiven of peer. Ik eet sowieso tussen de middag een appel en s avonds meestal een fruitcocktail, waar ik dan ook nog het nodige in gooi. :)

2. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Mag ik een beetje van jou fruit kick hihi.

Moet tot mijn schande bekennen dat ik nooit fruit eet.
    Ja soms een paar hapjes van dochtelief. die krijgt het wel.

Denk zelf dat het geen kwaad kan lekker veel fruit eten. gezond zelfs denk ik.

3. stef25

stef25 Bekend lid

9 mrt 2010
    500
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nou ik denk niet dat het kwaad kan. Het lijkt mij dat je dan fruit eet ipv koekjes, snoepjes (waar ook suiker in zit). Lijkt mij alleen maar goed!

4. KanjerB

KanjerB VIP lid

24 apr 2007
    5.097
    0
    36
    Ik lees even mee. Niet voor mijzelf maar voor manlief. Die kan er aardig wat van hebben hij is gek op fruit. En ik eet het haast nooit! Batuhan krijgt wel elke dag 2 stuks fruit. Sowieso elke dag 1 kiwi en wat anders

5. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    Zoveel fruit is niet aan te raden als je af wilt vallen, de suikers zijn best nog aanzienlijk. En dan kan je beter nog 5 appels eten, als fruit in de categorie bananen, druiven, ananas, mango, kersen. Daar zou ik echt maar 1 keer uit kiezen, want die zitten bomvol fruitsuikers.

Qua vitamines en vezels is het wel aan te raden 5 stuks fruit te eten. De meerderheid van de bevolking komt niet eens aan 2 stuks fruit, vandaar dat het voedingscentrum 2 stuks advsieert. Maar met 5 stuks is echt niets mis, alleen maar goed!

6. tulip

tulip Niet meer actief

haha, dat doe ik voor mijn dochtertje dus ook.

Ja ik pak het ook i.p.v een bak chips of chocolade, ik heb gewoon vreselijk trek s avonds.:)

7. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    Ik ben overigens geen voedingsdeskundige (wel ervaringsdeskundige ;)), maar mijn vader en man zitten in het fruit (en groente)

8. tulip

tulip Niet meer actief

ah kijk, iemand die er verstand van heeft. Oke, dus of een banaan of druiven, das duidelijk. Ik was dus ook al bang voor de suikers. Nu ben ik niet bezig met afvallen, maar aankomen hoeft van mij ook niet. Het blijft toch nog steeds wel beter dan snoep of chips???

edit, lees nu je 2e post.:D

9. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    fruit is sowieso beter dan snoep, want het is een natuurprodukt. Appels, peren, citrus is allemaal rond de 50 kcal per stuk. Dat zijn 2 dropjes ook! Bananen rond de 70 en met druiven en mango ga je wel over de 100 heen.

Ik eet overigens ook soms wel 4 appels per dag en ik wil wel afvallen, maar als je verrekt van het hongergevoel moet je wat toch ;)

10. tulip

tulip Niet meer actief

ja dat heb ik dus ook, ik eet flink wat avondeten, maar barst toch van de honger 's avonds.... Maar dat waren toch wat meer calorieen dan ik dacht.;)

11. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    als het je echt om de kcals gaat kan je beter kiezen voor iets met veel eiwit, dat vult het beste in verhouding tot de voedingswaarde. Ik eet uit ellende wel eens 2 gekookte eiwitten. Lekker is anders, maar ik heb na de bevalling nog steeds een veel te gezonde eetlust :(
    Nu is Sonjabakkeren met recht uithongeren geworden!

12. tulip

tulip Niet meer actief

ieuww, nou zo erg vind ik het toch niet denk. Het is meer een buikje waar ik vanaf wil, verder valt het wel mee vind ik: 1.60 meter en 57 kilo!

13. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.155
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    appels helpen bij afvallen

Deel Deze Pagina