lekkerste quinoa recept?

Discussion in 'De lounge' started by PinkMonkey, Mar 12, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. PinkMonkey

PinkMonkey Niet meer actief

Ik heb het nog nooit gegeten en nu moet het er maar eens van komen:D . Dus post hier jouw lekkerste recept met quinoa!

2. oumYahya

oumYahya Niet meer actief

Wat is dat?

3. Islah

Islah Niet meer actief

Een graansoort.

4. Whysteria

Whysteria Niet meer actief

Doe 100 gram quinoa in een kom. Zet deze opzij.

Verwarm een frituurpan op 180 graden. Wanneer deze op temperatuur is gekomen bakt u naar behoefte frietjes en andere snacks zoals kroketten, frikandellen etc. goudbruin.

Tijdens het bakken van de frites en gevarieerde versnaperingen zet u de kom met quinoa buiten op de tuintafel.

Zo hebben de vogeltjes ook een fijne avond.

Everyone's a winner ;):D

5. maansneeuw

maansneeuw VIP lid

Nov 14, 2011
    9,867
    992
    113
    Verslaafd aan namen zoeken
    Nederland
    Ik weet het niet heel precies, maar volgens mij is dit mijn favoriet:

* Quinoa wassen in een zeef en vervolgens koken (1 kopje quinoa = 2 kopjes water)
    * Marineer kipfilet in olie, knoflook, paprikapoeder, tijm, peper en zout en bak vervolgens tot de kip goudbruin is
    * Doe olie en knoflook in een pan en laat even bakken tot de knoflook goudbruin is, voeg courgette toe en bak kort, doe er dan tomatenblokjes uit blik en het vocht van de gebakken kip bij, met wat peper, zout, Italiaanse kruiden en een klein beetje (Surinaamse) sambal, laat lekker sudderen, voeg op het laatst (eventueel kleingesneden) verse bladeren spinazie toe.

6. Joycey

Joycey Niet meer actief

Ik maak vaak gewoon een roerbakgerecht en gebruik het zoals ik rijst of couscous zou gebruiken. Gewoon groentes zoals courgette, paprika, uien, champignons en andere wokgroente met blokjes kipfilet en woksaus (of zelfgemaakte saus met kruiden) en dan met quinoa erbij.

Ik vind het verder niet zo heel erg bijzonder of apart. Ik vind het er vreemder uit zien dan dat het smaakt. Ik vind het niet echt een specifieke smaak hebben; gewoon ergens tussendoor mengen en dan proef je er niks meer van. Net als met rijst, pasta, couscous, etc.

7. rocketscience

rocketscience Fanatiek lid

Feb 16, 2015
    4,273
    3,239
    113
    Female
  8. sieppie

sieppie Niet meer actief

Je kunt ook quinoa verwerken in een lekkere salade. Met fijn gesneden wortels maïs paprika en komkommer

9. Logan

Logan Niet meer actief

Ik kook het vaak en gooi het dan door een salade :)

10. MamaNiess

MamaNiess Fanatiek lid

Aug 6, 2008
    2,166
    10
    38
    Female
    Paradise.

Ik heeeeeeel aandachtig lezen, dacht voor bij de patat ofzo hahaha.. :):):)

Share This Page