Waarom 2 dekentjes???

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door kleintjevoorons, 20 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kleintjevoorons

kleintjevoorons Fanatiek lid

9 mei 2008
    4.173
    2
    38
    Onderzoeker
    Noord-Brabant
    Hey,

de titel zegt misschien al genoeg........

Is het omdat in de winter 1 te koud is of voor als er eentje in de was zit?

Alvast bedankt!

2. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    Geen idee. Ik heb er wel 2 gekocht maar ik gebruik er maar 1. Ik heb een hoesje voor om het dekentje gemaakt en die was ik. Het dekentje wassen vind ik onzin, ik was mijn dekbed ook nooit, er zit toch een hoes omheen?

3. Sarah84

Sarah84 VIP lid

21 jul 2008
    6.665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    Ik heb er ook 1...Finn werd in Juni geboren en ik vond dat als het in de winter nodig zou zijn we er zo 1 bij hebben gekocht.
    Nou ligt de deken dubbel...dus is het met zijn slaapzakje best warm genoeg!
    Ik heb het dekentje trouwens wel al eens gewassen! Maar dat doe ik met mn dekbed ook...heb een erg zweterige man ;)

Ik zou er dus maar 1tje kopen hoor! een 2e is zo gehaald!

4. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    Nou, stel dat je kindje eens gaat spugen bijvoorbeeld. Er kan echt een beste golf uitkomen hoor, en dan is het heel irritant als je geen dekentje erbij hebt.

(ik heb er ook maar eentje hoor, maar ik kan me voorstellen dat het best fijn kan zijn om er een bij te hebben)

5. Sarah84

Sarah84 VIP lid

21 jul 2008
    6.665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    @Vlinderbloem...daardoor heb ik hem idd ook een keer gewassen...maar toen was het nog niet zo koud als nu en heb ik overdag een zomerdekentje gebruikt...want die heb ik dan weer wel extra!

6. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    ja die zomerdekentjes zijn bij de ikea voor 3 euro ofzo...

7. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    sarah hoe was je een dekbed? In je wasmachine? Past dat wel?

8. linda84

linda84 Fanatiek lid

3 sep 2006
    4.383
    36
    48
    Ik heb er ook 1. Die sla je toch dubbel. Ze heeft in die 2 jaar 1 keer overgegeven. Toen heb ik 2 badlakens en een lakentje gebruikt als deken. En de deken kan zo in de droger dus was na 1 slaapje weer droog.

9. butterfly1984

butterfly1984 Niet meer actief

welk maat dekentjes gebruiken jullie dan?

Ik heb er 2 en ik gebruik ze wel in de winter allebei, ik sla ze niet dubbel, dat past nu ook helemaal niet meer.

10. Lynn77

Lynn77 VIP lid

29 dec 2007
    10.546
    1
    0
    Zuid-Holland
    2 heb je er echt wel nodig ivm wassen, als je kindje heeft gespuugd of langs de luier geplast, dan kan je dekentje ook wel vies zijn geworden, toch handig als je dan nog eentje in de kast hebt liggen, ik had de tweede week al de deken in de was ivm spugen.
    Oja als je het te koud vind, kan je dekentje trouwens dubbel vouwen, zeker in het begin dan passen ze nog lang niet onder de hele deken en dan kan je hem dus ipv een stuk onder het matras stoppen, ook dubbel vouwen als het erg koud is.

11. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.024
    1.850
    113
    Provincie Groningen
    Ik heb 1 dekentje en vind dit ook genoeg.
    Mijn dochter is nu 11 maanden en ik heb nog nooit de deken moeten wassen omdat ze langs de luier had geplast of had gespuugd in bed.
    Anders had ik altijd nog een dekentje van de kinderwagen.

Vanaf 5 of 6 weken liggen de meeste kindjes toch in een slaapzakje omdat ze dekens aftrappelen. Dus ik vind 2 dekentjes niet nodig.

12. Yjc

Yjc Fanatiek lid

18 jan 2008
    1.133
    0
    0
    Tilburg
    wij hebben een duodeken (dus 2) voor in een dekbed overtrekje, er ligt er altijd maar 1 op en die is al regelmatig in de was geweest want als ze ziek is spuugt ze meestal alles onder en dan lekt het ook door in het dekentje. De andere zit standaard bij de travelcot (campinbedje) zodat als we weg gaan ik niet alles bij elkaar hoef te zoeken.

13. kahrin

kahrin Fanatiek lid

8 sep 2008
    1.020
    0
    0
    Ik heb 2 dekentjes voor het ledikant en 2 had ik er voor de wieg. In de wieg was erg handig, omdat ze toen nog regelmatig spuugde, in het ledikant gebruik ik er maar 1.

14. Marnick

Marnick Fanatiek lid

16 mrt 2008
    1.167
    0
    0
    Onze dochter heeft in het begin toch echt twee dekentjes over gehad in de wieg. Zeker in de koude decembermaand was dat wel nodig.

Ledikantdeken hebben we maar één van en die heb ik laatst moeten wassen toen ze diarree had. Was binnen een dag weer droog. En overdag vond ze die deken toch niet nodig (ze schopte hem tenminste steeds weer af :))

15. AMS

AMS Fanatiek lid

14 mei 2009
    3.394
    4
    38
    España
    Hangt er ook vanaf hoe warm het in huis is. Hier ligt hij overdag onder 1 dekentje (dubbelgevouwen) en 's nachts ligt er nog een 2e over heen, omdat het anders echt te koud is.

16. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Maar in het begin moet je het bedje toch ook kort opmaken?
    Dan zou je de deken dus dubbel kunnen vouwen....
    Althans dat is wat ze tegen ons zeiden in de prenatal...

17. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Ik had er eerst 1, maar daar was ik NIET blij mee toen Alyna midden in de nacht haar bed had ondergespuugd. ;)

18. Realtjuh

Realtjuh Fanatiek lid

18 aug 2006
    1.181
    0
    0
    Tilburg
    Ik heb er 2.
    Niet alleen voor het geval de kleine de hele boel onder spuugt of poept, maar ook om eens het bedje in een ander kleurtje op te kunnen maken... Heb een effen lime-groene en een gestreepte met meerdere kleurtjes...
    Het oog wil ook wat he ;)

19. schaapie123

schaapie123 Niet meer actief

hier ook 2 dekentjes (bamboe en 1 van katoen) puur gewoon als ik er 1 in de was heb.
    maar toen ze heel klein was, had ze een lakentje en een dekentje, en in het begin 2 kruiken (sliep op onze kamer =geen verwarming erg koud)
    nu slaapt ze alleen in een slaapzakje, geen lakens geen dekens

20. Inkiewinkie

Inkiewinkie Actief lid

5 feb 2009
    467
    0
    0
    Poppenmaakster
    Noord-Holland
    Oei.. dan heb ik een verslaving vrees ik. Ik heb een dikke deken van de Hema en een dunne van de Ikea voor in bed. Dan nog een wrapper en 2 fleecedekens die ik door het huis heb slingeren voor alle "noodgevallen". Ow ja en nog een deken die mijn moeder heeft gemaakt, maar die gebruik ik nu in de box, omdat ie zo mooi is.
    Wat kan ik zeggen.. ik hou van dekentjes :D

Deel Deze Pagina