Bekkeninstabiliteit?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Seheira, 20 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Seheira

Seheira Actief lid

30 mrt 2011
    216
    0
    0
    Hoi Hoi,

Momenteel ben ik alweer 18 weken zwanger. De zwangerschap loopt tot nu toe vrij goed (misselijkheid etc. is over) Echter heb ik nu sinds een paar weken ontzettende last van mijn heupen/bekken. Meestal gebeurt dit als ik op 1 been leun, wat vaak voor komt als ik mijn dochter van anderhalf op til.. dit probeer ik dus al minder te doen. Verder schiet het er soms ineens in als ik op wil staan. Het is soms zo erg dat ik gewoon even niet door kan lopen, wat al meerdere keren in een winkel bijvoorbeeld is gebeurd. Ik moet dan even stil staan en wachten tot de pijn weg is voordat ik weer kan lopen. Ik heb de klachten van bekkeninstabiliteit opgezocht en daar staat meestal bij dat het uitstraalt naar de lies, dit heb ik niet. Wel onder rug pijn.

Komt dit bij andere bekend voor? Moet ik aan bekkeninstabiliteit denken of zou het toch iets anders kunnen zijn?

De verloskundige komt pas weer over een week of 2 langs, maar als het zo doorgaat moet ik haar denk ik eerder inschakelen.

2. SteffieLove

15 jan 2012
    98
    0
    0
    noord holland
    aan je verhaal te lezen klinkt het precies als een vriendin van mij die inderdaad wel bekkeninstabiliteit heeft.. ik denk dat je je vk even moet bellen en je verhaal vertellen en dan aan de hand van je verhaal of misschien een testje ofzoiets kan zei zeggen of het zo is of niet..

sterkte! Groetjes,,

3. pris87

pris87 Actief lid

20 apr 2009
    180
    0
    16
    revalidatie afdeling
    in de buurt van R'dam
    ik zou de verloskundige wel inschakelen, zodat je direct naar een (bekken)therapeut kan. Niet door blijven gaan met zulke klachten.

4. Loes1980

Loes1980 Fanatiek lid

31 mei 2011
    1.170
    15
    38
    Klinkt precies zoals ik het beleefd heb.
    Ik had ook BI en FLINK veel pijn.
    Maar de vk doet er verder weinig mee, mijn vk zei dat ik zelf langs een fysio moest gaan. Daar heb je geen doorverwijzing voor nodig.
    Wel kan je beter even je ziekenfondsverzekering bellen om te vragen hoeveel behandelingen je recht op hebt en met welke fysio in jou regio een contract hebben met jou verzekeringsmaatschapij.

De fysio zal dan achterhalen of het idd BI is en zo ja wordt je behandelt en schrijven ze een brief voor je vk om hun op de hoogte te houden.

Mijn BI heeft continu aangehouden tot 34 wk. Toen daalde onze meid in en is de boel daardoor recht getrokken. Nu ben ik BIJNA pijn vrij;)
    Succes

5. evelien28

evelien28 Actief lid

8 aug 2008
    107
    0
    0
    Het klinkt mij bekend in de oren. Ook bij mij begon het zo. Helaas al met 9 weken. Ik loop nu bij de fysio en dat helpt redelijk goed.
    Succes en neem vooral je rust. Ik snap hoe moeilijk dat is, heb ook een kleine van ruim 1,5.

Succes en mocht je nog tips willen hoor ik het wel.

gr

6. Daro

Daro Fanatiek lid

1 aug 2010
    2.548
    0
    0
    West-Brabant
    Zo begon het bij mij ook, rond 12 weken. Ik dacht dat het "gewoon zwangerschapsklachten" waren. Ben wel mn zoontje minder gaan tillen en gaan opletten met bukken, maar verder ben ik gewoon doorgegaan.
    Da's de grootste fout die ik kon maken!

Met 20 weken kon ik niet langer dan een paar minuten lopen en als ik nu even op en neer ga naar de supermarkt (400 meter hier vandaan) dan kan ik de rest van de middag en avond niets meer. Huishoudelijke taken zoals stofzuigen gaan ook niet meer. Achteraf herken ik dit wel van de laatste weken van mn vorige zwangerschap, maar toen dacht ik ook dat het er gewoon bij hoorde.

De uitstraling naar mn lies had ik met 12 weken ook nog niet, vanaf 20 weken wel.

Actie ondernemen dus! Al moet ik zeggen dat ik hier te horen krijg dat de fysio toch weinig tot niets kan doen.. maar ja proberen kan altijd.

7. evelien28

evelien28 Actief lid

8 aug 2008
    107
    0
    0
    Ik heb bij de fysio wat oefeningen gekregen en vooral veel tips.. Dingen waar jezelf niet snel aan denkt om te doen.
    En ze maakt iedere keer weer even mijn rug weer even los.

8. Seheira

Seheira Actief lid

30 mrt 2011
    216
    0
    0
    Hmm dus aan de reacties te zien is het dus bekkeninstabiliteit. Ik heb bij mijn dochter na de bevalling ook bekken klachte gehad, toen ben ik in therapie gegaan, ze dachten toen juist niet aan bekkeninstabiliteit maar werd wel uit voorzorg daarvoor behandeld. Heb nu contact opgenomen met dezelfde therapaut en die adviseert mij om alle oefeningen thuis te gaan doen. Dus ik denk dat ik daar maar eens mee ga beginnen. Hopelijk lost het een heel stuk op.

Deel Deze Pagina