brief naar de buren sturen?? auto weer bekrast!

Discussie in 'De lounge' gestart door Zonnebeertje, 21 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zonnebeertje

Zonnebeertje Fanatiek lid

1 jul 2007
    4.257
    0
    0
    Voor de 3e keer in 3 weken tijd is onze auto bekrast!! We hebben hem net 3 weken dus zijn hier behoorlijk boos over!!
    De vorige keer waren ook een stuk of 6 andere auto's bekrast, waarvan bij 1 van de buren een poppetje op de auto was getekend. Het zijn dus waarschijnlijk kinderen uit de straat, maar niemand heeft het zien gebeuren.
    Nu wil ik een brief sturen naar de hele straat, maar wat zet ik er in?
    Ik wil graag weten of mensen iets gezien of gehoord hebben en dat de mensen met kinderen het aan hun kinderen willen vragen.
    Eventueel met een beloning (die we uiteraard dan verhalen op de dader.)
    Politie kan niks doen, en gemeente ook niet.
    Iemand een idee voor de brief?

2. ella27

ella27 VIP lid

22 jan 2010
    13.977
    1
    0
    waarom kan de politie niets doen??

3. Zonnebeertje

1 jul 2007
    4.257
    0
    0
    omdat we niet weten wie het gedaan heeft :(

de BOA van de gemenete belt straks, hoop dat die iets kan doen, maar ga er niet van uit aangzien hij de vorige keer ook geweestis en niks kon doen.
    Hoop eigenlijk dat de gemeente een brief kan sturen.

4. nense

nense Fanatiek lid

14 apr 2008
    1.358
    0
    36
    Vrouw
    Gelderland
    Ik zou eerder aanbellen bij buren om te vragen of zij er iets meer ervan weten.
    Hoe weet je zo zeker dat het door een kind gedaan is? Niet alleen kinderen kunnen poppetjes tekenen.

5. Zonnebeertje

1 jul 2007
    4.257
    0
    0
    we hebben de laaste keren al bij een hoop buren nagevraagd. het moeten wel kinderen zijn, die spelen hier voor op straat en het is overdag gebeurd!

6. Kolibrie

Kolibrie VIP lid

29 jun 2008
    5.767
    423
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Staat je auto in zicht? Ik ging mooi zitten waken!! Toch te zot voor woorden dat ze je spullen beschadigen? :x

7. Zonnebeertje

1 jul 2007
    4.257
    0
    0
    ja,hi staat voor de deur, schoonvader heeft een camera'tje,die gaan we ook installeren, mag vast niet officieel, maar een auto bekrassen ook niet!

8. butterfly83

butterfly83 Fanatiek lid

14 feb 2008
    2.047
    46
    48
    friesland
    Wat akelig!! Hoop dat je er snel achter wie het gedaan heeft!

9. Kiwi08

Kiwi08 Fanatiek lid

30 okt 2008
    1.169
    0
    0
    idd camera plaatsen en dan actie ondernemen..

10. Zonnebeertje

1 jul 2007
    4.257
    0
    0
    de overburen hebben gisteren een meisje bij de auto gezien, dat is het meisje waarvan wij al dachten dat ze het gedaan heeft.
    De buurvrouw heeft haar gisteren weggestuurd bij onze auto, maar ze heetf niet gezien wat ze aan het doen was omdat ze aan onze kant zat...
    Wat is handig, aanbellen bij de ouders?meisje is 4, zit bij onze dochter in de klas

11. Yukl

Yukl Niet meer actief

Bizar als dat meisje het inderdaad heeft gedaan. :$ Wat zou een kind van 4 bezielen om zulke streken uit te halen? Tsssk.

Succes. Lijkt me heel frustrerend en hopelijk krijg je snel gerechtigheid. ;)

12. Rica

Rica VIP lid

16 mei 2008
    7.521
    105
    63
    Vrouw
    Mama en meer
    Boven de ijssel
    als je dan wil weten wie het doet, ja mooi klote maar dan zou je moeten wachten tot het nog een keer gebeurd en dan misschien een webcam of camera vanuit je slaapkamerraam richten op je auto. Je mag het niet gebruiken maar auto's bekrassen mag ook niet...maar dan weet je wel wie!

13. socoldasice

socoldasice Actief lid

13 jul 2011
    197
    0
    0
    Verzorgende IG
    Zoetermeer
    ik zou aanbellen bij de ouders

(ik heb toen ik 5 was ook een auto bekrast samen met een vriendje, alleen vriendje ging naar papa om te zeggen; kijk eens pap, we hebben een mooie tekening op jou auto gemaakt ahahahahaha)

14. lautjuhhh

lautjuhhh Niet meer actief

ik zou aanbellen en vragen hoe ze het op willen lossen.. als je echt zker weety dat zij het is geweest.. maar aangezien ze weggestuurd is is dat wel vrij zeker..

15. Tord

Tord VIP lid

26 okt 2009
    7.304
    299
    83
    Nee dit zou ik dus echt niet doen. Stel dat ze verstoppertje aan het spelen waren en zij zat daar toevallig? Er kunnen zoveel redenen zijn dat zij bij de auto zat, maar dit is toch absoluut geen geldige reden?
    Ik zou eens navragen inderdaad of anderen ook iets gezien hebben, en het cameraatje ophangen indien nodig.
    Niet zomaar vals een kind beschuldigen zonder enige serieuze verdenking...

16. Flutterby

Flutterby VIP lid

23 jul 2008
    10.153
    63
    48
    Inderdaad een camera ophangen, dan weet je het zeker!

@Yukl: Zo schokkend is het toch niet als een 4 jarige dat doet? Ik heb op die leeftijd ook een keer een kunstwerk op de motorkap van de auto van de buurman gemaakt. Wilde het wegvegen met mijn mouw, maar dat ging niet... Was echt niet met kwade bedoelingen! Zou het erger vinden als het een volwassene is ;)

17. Zonnebeertje

1 jul 2007
    4.257
    0
    0
    Tord; ze was dara alleen, ze loopt hier wel vaker, ze wacht dan op een vroendje van de overkant.
    Ik zal nooit iemand zomaar beschuldigen, maar langsgaan kan nooit kwaad! misschien dat de ouders op een speelse manier kunnen uitzoeken of zij het idd was.

18. Fransa

Fransa Niet meer actief

Misschien kun je bij de ouders aanbellen en het een beetje anders brengen?
    Dat je auto is bekrast en dat je haar toevallig zag lopen (of dat iemand anders haar heeft zien lopen) op straat. Of zij misschien wat heeft gezien?
    Wie weet bekent ze dan wel. Of kan ze echt een bruikbare tip geven...

Deel Deze Pagina