Reacties op topics

Discussie in 'Over deze site' gestart door Mouse, 3 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mouse

    Mouse Bekend lid

    22 mei 2007
    944
    0
    0
    hallo ladies,

    Misschien ligt het aan het weer, of aan het feit dat ik bijna vakantie heb of wellicht spelen de hormonen ook een rol, maar het valt me op dat er de laatste tijd niet altijd even prettig op elkaar wordt gereageerd.

    Toen ik me aanmelde voor dit forum, vond ik het helemaal geweldig hier. Iedereen kon van alles vertellen en anderen reageerden op een zwaar relaxte manier op.
    Op de een of andere manier heb ik op het moment moeite om bepaalde berichten door te lezen. Berichten waarin iemand aangeeft iets te hebben gedaan, of te willen doen en waar anderen dan met een zekere veroordeling / beoordeling op reageren (in mijn optiek totaal niet nodig)

    Ik vraag me oprecht af waarom?! Als je de handels wijze van een persoon vreemd of raar vind, kan je er ook voor kiezen om er NIET op te reageren en die ander in zijn waarde te laten, of sla ik hier de plank volledig mis?

    Zie ik nou de wereld op z'n kop en moet ik nodig uit mijn putje komen en de bewoonde wereld instappen, of herkennen meer mensen dit?

    Ben benieuwd naar de reacties!
     
  2. Zena

    Zena Fanatiek lid

    9 dec 2006
    2.428
    0
    36
    Amen :)
     
  3. Natasja

    Natasja VIP lid

    1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Het is nu eenmaal een forum. Een topic kan reacties uitlokken, ook die je niet wil horen denk ik. Ook ervaringen van andere spelen mee. Soms wil je iemand behoeden voor dingen die kunnen komen, dan zeg je misschien iets wat andere niet willen horen liever, kan me voorstellen dat je als vragen stelster daar niet altijd op zit te wachten.
    Dat neemt niet weg dat er wel normaal tegen elkaar gedaan kan worden natuurlijk.
     
  4. Elvira

    Elvira VIP lid

    6 okt 2005
    7.494
    0
    36
    Nee het valt inderdaad wel op, ook wel omdat er vaak vage topics worden geopend. Ook kom je steeds meer topics tegen, met spelfouten, een breezertaal. Dit zorgt vaak best wel voor irritatie.

    Vaak ebt het wel weer weg hoor en ik vind het vooral nog steeds gezellig hier.
     
  5. Hannah

    Hannah Fanatiek lid

    19 nov 2006
    4.137
    5
    38
    Daar is het nou eenmaal een prikbord voor....
    Geschreven tekst komt vaak anders over als gesproken tekst....

    Persoonlijk interesseert dat me weinig... Lees de topics wel die ik echt wil lezen...
    Ga me dr in ieder geval niet door laten opfokken/druk maken...
     
  6. Mouse

    Mouse Bekend lid

    22 mei 2007
    944
    0
    0
    @natasja, natuurlijk heeft iedereen zijn eigen referentie kader van waaruit hij of zij reageert, maar het gaat mij vooral om de manier waarop de reactie gegeven wordt. gelukkig geeft jij ook aan dat er wel normaal tegen elkaar gedaan kan worden!

    @elvira je hebt helemaal gelijk als je zegt dat het weg ebt... maar las vandaag twee topics door en zonder dat het topics waren die ik had geschreven. Voelde ik me echt even niet zo prettig bij het lezen van de reacties. Net als jij vind ook ik het nog steeds gezellig hier, maar dit viel me op en raakte me eigenlijk wel even, vandaar het topic :)
     
  7. Bloempjes1313

    Bloempjes1313 Actief lid

    21 aug 2006
    273
    0
    0
    amsterdam
    Ik vind ook dat er de laatste tijd best fel gereageerd word op sommige topics..
    Het gaat dan nergens over en het lijkt dan wel of iedereen tegen elkaar in de aanval gaat..

    Dat is wel jammer...
    Maar buiten dat is het nog steeds een super forum :) :)

    xxx
     
  8. ik ben t helemaal met je eens maudi, ik vind ook dat de laatste tijd eigelijk overal negatief of minder aardig gereageerd word. erg jammer!
    daarom post ik ook zo min mogelijk dingen...want ik weet vaak de reakties toch al...
    k weet ook niet waar t aan ligt... ga er maar vanuit dat t de hormonen zijn hihi

    liefs marieke
     
  9. jaimy22

    jaimy22 Actief lid

    28 jun 2007
    210
    5
    18
    Ik ben het hier ook helemaal mee eens

    het slaat gewoon nergens op om zo tegen elkaar te doen

    je mening geven is tot daar aan toe
    maar je hoeft een ander niet personelijk aan te vallen !
     
  10. Essiegirly

    Essiegirly Fanatiek lid

    14 mrt 2007
    1.712
    0
    0
    Dordrecht
    Ik heb het alemaal gemist geloof ik.....
    Heb het hier nog steeds reuze naar mijn zin!
    Maar ik kan me er wel iets bij voorstellen voor diegenen die het hebben meegemaakt! En de spelfouten.... ik maak ze ook nog wel eens hahahahahaha :oops:
     
  11. Essiegirly

    Essiegirly Fanatiek lid

    14 mrt 2007
    1.712
    0
    0
    Dordrecht
    Zojuist wat meegemaakt hahahahahaha.
    Soms wordt er inderdaad grof ngereageerd jammer genoeg :(
     
  12. Pearl29

    Pearl29 Fanatiek lid

    Ik lees nog de verhalen die ik wil lezen en vind het nog steeds gezellig. En soms heb je van die dagen dat alles vervelend lijkt en dan weer een periode dat alles weer koek en ei is. Dat hoort er gewoon bij. Leuk is anders, maar je zal zien dat het weer overwaait. Hoe meer aandacht je er aan geeft hoe meer irritatie.
     
  13. Elmo

    Elmo Niet meer actief

    Eens in de zoveel tijd verschijnt er een topic met vraagtekens en irritaties hierover...
    Ik denk dus dat er vlagen zijn van een wat stroevere berichtgeving.
    Waait wel weer over denk ik dan ;)
     
  14. FreeWilly8

    FreeWilly8 Fanatiek lid

    23 okt 2006
    2.055
    0
    36
    Gediplomeerd SPW4 WB'er, Rugzakbegeleider regulier
    Hardenberg
    De laatste tijd sla ik wat topics over waarvan ik weet dat als ik de posts ga lezen de kriebels ga krijgen en ik ben iemand die nogal fel kan reageren op dingen waar ik het niet mee eens ben. Ik vind het jammer dat sommige mensen zich daar persoonlijk door voelen aangevallen, want het is vaak meer de bedoeling anderen de andere kant van het verhaal te laten zien bijvoorbeeld. Alleen als daar dan zo fel op gereageert wordt, heb ik zoiets van: dan kan ik dat beter niet doen.

    Meningen geven is niet erg. Ik vind zelf dat je het mag verdedigen en als je niets met het verhaal of de mening van een ander kan, laat het dan je ene oor ingaan en de andere weer uit, dan is 't gewoon klaar, toch? Misschien heeft iemand anders er wel weer wat aan.
    Er zijn ook topic waarin met op elkaar scheld. Dat gaat werkelijk te ver, we zijn hier toch met een stel volwassenen bij elkaar.

    Met z'n allen even iets vaker nadenken over je post en als je je boos voelt worden eerst even goed nadenken voordat je gaat reageren, dat voorkomt waarschijnlijk een heleboel narigheid.
     
  15. Ice

    Ice Fanatiek lid

    15 jun 2007
    1.510
    0
    0
    Ik denk dat een geschreven reactie vaak heel anders overkomt dan miss wel bedoeld, omdat je geen gezicht/ houding erby ziet.
    Dat neemt niet weg dat je wel degelyk rekening kunt houden met wat je typt, tuurlyk mag ieder zn eigen mening geven,maar t is vaak de manier wáárop!
    En t feit dat anderen zich weer geroepen voelen om dáárop te reageren, zodat er wel 10 discussies in een topic ontstaan.
    Persoonlyk vind ik dat wel jammer, maar t heeft niet veel zin om dan in ieder topic me maar in de discussie te gaan mengen.
    ik lees, en vergeet...... ;)
     
  16. Deb

    Deb VIP lid

    19 jul 2005
    7.394
    0
    0
    Noord- Scharwoude
    is ook vaak het beste Ice , maar helaas kunnen sommige het niet laten om toch te reageren en dat doet nog wel eens veel stof opwaaien :)
     
  17. FreeWilly8

    FreeWilly8 Fanatiek lid

    23 okt 2006
    2.055
    0
    36
    Gediplomeerd SPW4 WB'er, Rugzakbegeleider regulier
    Hardenberg
    Ik moet zeggen dat 't soms ook heel moeilijk is om niet tereageren.

    Jammer is gewoon dat persoonlijke meningen als aanvallend worden gezien, terwijl sommigen alleen maar proberen te laten zien waar zij voor staan in een bep. situatie. Als er om een mening gevraagd wordt in een topic, dan moet men niet ineens steigeren als iemand iets zegt wat helemaal niet in je straatje past of wat je totaal niet begrijpt, dat is gewoon diegenes mening.
    Aangezien veel mensen zich toch aangevallen voelen laat ik mijn mening de laatste tijd maar eens achterwege in bepaalde topics. Maar zoals ik al zei: soms vind ik 't heel moeilijk om niet te reageren.
     
  18. Deb

    Deb VIP lid

    19 jul 2005
    7.394
    0
    0
    Noord- Scharwoude
    gaat ook niet om meningen maar heb het nu meer over grove aanvallen :)

    en die zijn niet voor de poes , maar goed daar weten we raad mee :)

    ik vind we zijn een gezellig forum en dat willen we zo houden
    en niet dat bepaalde dames het gewoon verpesten en dat diegenen dan niet meer terug komen omdat ze bang zijn voor commetaar

    maar zoals ik al zei zijn we streng geworden kwa maatregels nemen

    niet luisteren dan maar voelen
     
  19. Sanny

    Sanny Niet meer actief

    Ze willen wel terugkomen om zich te verdedigen, maar dat gaat een beetje moeilijk als je geband bent he ;)
     
  20. Elmo

    Elmo Niet meer actief

    Tjah....het schijnt toch echt dat er nog zoveel sites zijn waar je ineens een ban hebt. Dus raar is dat niet in forumland ;)
    En zo ineens krijg je geen ban hoor...dan is er echt al vaker wat voorgevallen + dat je altijd contact kan opnemen met het beheer.
    Het is niet zonder discussie en je krijgt altijd een keurig antwoord terug.
    Dat is ook niet overal zo :-D
     

Deel Deze Pagina