Hallo allemaal, Ik heb al lopen zoeken of deze vraag al is gesteld maar kom er niet uit. Misschien kunnen jullie mij helpen... Als alles goed mag gaan komt hier in december ons 2de kindje. Er zou dan 23 maand tussen zitten (1ste & 2de). Nu vroeg ik me af wat jullie extra hebben aangeschaft bij een 'klein' leeftijdsverschil. - Extra babykamer? Oudste verwacht ik nog niet over te kunnen doen naar peuterbedje. Is een heerlijk ondernemender dreumes - Duowagen? Andere tips zijn ook welkom... Alvast bedankt
Ik verwacht ook een tweede en er zou dan 20 maanden tussen zitten. Ik zit een beetje met dezelfde vraag als jij. Ik ga denk ik geen extra bedje kopen. De baby slaapt toch eerst 3 á 4 maanden in een wieg en de oudste kan dan die tijd nog in de ledikant. Wanneer de baby uit de wieg groeit, ga ik mijn dochter laten wennen in een peuterbed. Verder ga ik ook geen duowagen aanschaffen. Ik vind ze onhandig groot en zonde om mijn wagen van nu kwijt te zijn. Ik hoop op een baby die in de draagdoek wilt en ik wissel het af met lopen van de oudste. Ze loopt sinds ze 8,5 maand is dus ik verwacht dat ze dan een aardig eindje meekan. Ik heb ook een buggy dus die kan ik gebruiken als ik samen met mijn vriend ergens heen ga. Dan gaat de baby in de kinderwagen. Ik denk dat je vooral moet kijken naar wat jij handig vindt. Ben je veel op pad, heb je een zelfstandig oudste kind etc.. Daar moet je de spullen op aanpassen denk ik. Ik zou het zelf zonde vinden om dubbele spullen te kopen voor een paar maanden, het kost al zo veel
de oudste is bijna 2,5 als ukkie geboren wordt. wij hebben geen extra babykamer in de zin van "een complete meubelserie aanschaffen." De oudste heeft straks wel een eigen zolderkamer, met een goedkoop ledikant en een gewone goedkope garderobekast van een ander merk. Wij hebben overigens geen wieg voor de baby, die krijgt gewoon het ledikant dat de oudste als baby had. Er stond al een ladekast waar we voorheen het beddengoed en de handdoeken in opborgen, maar daar hebben we nu een andere kast voor en kan de ladekast nog even als commode gebruikt worden. kinderwagen is nu voor de baby, we hadden al een buggy erbij voor zoonlief. Als ik met beide alleen op pad moet, bv. boodschappen doen, kan ik de buggy pakken en baby in de buikdrager houden.
wij verwachten ook de tweede, onze dochter is sinds kort naar haar nieuwe kamer gegaan. We hebben gekozen voor een peuterbedje, maar dit is uiteraard persoonlijk. Tis wel een peuterbedje geworden met een ietwat hoge rand, ze kan er (nog)niet zelf uit komen. Verder hebben wij wel een duowagen aangeschaft, een 2e hands. Dat is meer omdat wij in een dorp wonen en alles op loopafstand hebben/doen. We hopen straks ook een mooie zomer te hebben, en als ik of mijn man met twee kids weg wel is het een beetje lastig. Onze dochter is laat gaan lopen, en sinds kort wil/kan ze een stukje in de buurt lopen. Maar echt mee lopen zie ik nog lang niet gebeuren. Het is ook geen kind wat op een plankje achter de kinderwagen gaat staan. Verder geniet ze ook nog heerlijk van het zitten in de wagen. De kinderwagen die we nu hebben bevalt ons supergoed, en willen we niet weghebben. De duowagen is voor erbij, en voor bij huis zal ik maar zeggen. Klinkt wel een beetje luxe als ik dat zo zeg Verder zou ik niet weten wat je nog zou moeten aanschaffen. Alles wat we nodig hebben hebben we nog.
Onze oudste zal 16 mnd zijn als de 2e geboren wordt. Wij hebben wel een ledikantje erbij aangeschaft, zie mijn dochtertje nu echt nog niet in een peuterbed liggen. Ook hebben we een duowagen gekocht, dochtertje loopt nu nog niet en zal dat misschien tegen die tijd wel doen maar nog geen grote stukken oid. Verder weinig extra gekocht.. Een aankleedkussen, billendoekjesdoos en wat badcapes. Verder denk ik genoeg te hebben aan de spullen die we van de 1e hebben liggen. (Scheelt natuurlijk dat wij weer een meisje krijgen, dus kleertjes e.d. kunnen zo doorgeschoven worden)
Hier zal een kleine 25 maanden verschil zitten tussen beide dochters. Ik heb nog maar erg weinig gekocht, heb steeds het gevoel dat ik écht nog niet alles kan hebben maar ik kan ook niets bedenken wat ik mis . - Duowagen (wellicht niet perse nodig maar lijkt me toch wel zo makkelijk) - Nieuw speentje en flesje (beide in een gratis box, wil borstvoeding gaan geven weer dus meer ook niet nodig, is zo gekocht als het moet!) - Nieuwe spulletjes voor mn kolfapparaat (wel zo zuiver, bij mijn 1ste dochter de kolf in de kraamweek al nodig gehad) - Kraampakket (gekregen via zorgverzekering) - Electrische schommelstoel (dat lijkt me echt ideaal, dochterlief vond hem geweldig op het KDV maar toen ik daar achter kwam was ze al 4 mnd dus maar niet meer gekocht). - Pampers Hier geen extra babykamer oid, dochter slaapt sinds 21 maanden in een groot bed en dat gaat super. Zij krijgt een nieuwe kast en de rest kan zo door naar de babykamer (de baby ligt eerste maanden toch bij ons dus heeft geen haast). Volgensmij was het dat al wel
Bij ons zit er straks 24 maanden tussen, dus ik blijf dit even volgen. Onze dochter gaat binnenkort naar een peuterbedje. Heb een mooie kledingkast en commode staan die ik ga schilderen voor de oudste, dus de babykamer gaat over. We hebben nog een wipstoeltje van Bloom gekocht voor erbij, van onze dochter hebben we nog een schommelstoeltje. Vind het wel handig om zowel boven als beneden iets te hebben om de baby neer te leggen (behalve de box). Kleertjes heb ik niet zo heel veel meer. Wist dat ik voor deze baby ook nieuwe dingen zou willen hebben, dus dat moet ik ook nog halen.
mijn kindjes schelen een jaar, dus wij hebben bij ikea een extra ledikantje gekocht die tevens als aanschuifbed kan zodat we een soort co-sleeper ervan gemaakt hebben. Ook hebben we de bugaboo donkey zodat ik met de 2 kleintjes alleen weg kan. maar ik zie dat er bij jou vrij veel leeftijds verschil tussen zit dan is het wellicht niet meer nodig om een extra ledikant aan te schaffen, misschien eerst een wiegje voor de baby en dan eer de baby eruit gegroeid is kan de peuter in een gewoon bed? of eerst met bedhekje? een duo wagen is zo aangeschafd mocht je deze wel missen. Je kunt eerst kijken hoe je je zo kan redden met eventueel meerijplankje of babydrager
Bij ons gaat het 22 maanden schelen. (duurt nog even) Ik wil een extra bedje (ikea, zodat het een co-sleeper kan worden). De oudste is dan denk ik nog te klein voor een peuterbed. Ik hoop veel met de draagdoek te kunnen doen en voor langere uitstapjes een buggy erbij, en oefenen met een plankje. We gaan in de zomer verhuizen, dus dan krijgt mijn zoontje een "grote" kamer met een nieuwe kast. Zijn commode gebruiken we nauwelijks, doen alles op ons grote bed, dus die blijft in de babykamer. Verder niet veel, wel wat roze als het een meisje wordt!
Ik ben nog niet zwanger van een tweede, maar er is wel het plan om dit jaar weer te stoppen met de pil. Om mijn kriebels enigszins onder controle te houden ben ik aan het rondkijken wat ik nodig zou hebben en vooral hoeveel het gaat kosten Tot nu toe ben ik hierop gekomen: - ergonomische drager - nieuwe flesspenen en normale speen - bedje (bedje van ons zoontje is een doorgroeibed) - nieuwe hydrofielen (de oude zijn nog maar een paar van over
Mijn kindjes schelen 17 maanden en ik heb (tot nu tu, jongste 10 maanden) de volgende gekocht: - Phil & Teds wagen, heel handig vind ik persoonlijk - Nieuwe babykamer - Kinderstoel - Flesjes en speentjes - Beddegoed - Extra waskussen + hoezen - Thermometer - Veel kleren (1ste is een meisje, nu een jongen) - Binnenkort nog 2 auto stoelen Volgens mij is dit alles
Bedankt allemaal! Fijn om even te lezen hoe anderen het doen of erover denken.. Heb weer wat op m'n lijstje gezet
Ik ben ook zwanger van de tweede en mijn dochter zal dan 26 mnd zijn. Wij hebben gekozen voor een peuterbed, ik was er ook wel huiverig voor omdat mijn dochter nogal een avonturier is. Gelukkig gaat dat juist heel goed, ze is trots op haar bed en blijft gewoon slapen. Als ze wakker is gaat ze eruit om te spelen. Wij gaan voor een kidsit mijn dochter loopt heel goed mee als ze dan moe is kan ze toch zitten. Verder hebben we nog niet veel aangeschaft. Dat gebeurt pas na de geboorte als we weten wat het is. Als het een jongetje is moeten we wel veel dingen vervangen.
Hier zal er als het goed is straks 22 maanden verschil zijn, maar feitelijk dan 20 en ik denk gevoelsmatig nog minder omdat mijn dochter lekker haar tijd neemt met dingen. Loopt ook nog niet. Hier dus wel een nieuw (nouja, tweedehands ) ledikantje gekocht van de Ikea waar de zijkant uit kan. En een dressoir die nu dient als commode maar later gewoon als dressoir. Duowagen Phil & Teds, die is heel compact dus niet groter dan een eenlingwagen en ik kan hem nu ook al gebruiken voor mijn dochter. En een extra aankleedkussen vond ik toch wel fijn. Verder heb ik dus nog een hoop van de eerste.. Hangt een beetje van het geslacht af of de kleertjes etc. nog een keer meekunnen, maar heb gelukkig ook nog zat uniseks dingen liggen dus hoef op dit moment niks meer te kopen.
Bij ons zal er straks een kleine 17 maanden tussen zitten. Wij kopen de donkey en een aparte quinny omdat ik me op het laatst niet echt meer de bugaboo zie in en uit de auto zie pakken. Wij krijgen een tweede knul dus kunnen veel hergebruiken. We zouden voor ons zoontje al een juniorkamertje aanschaffen. en de baby zal e eerste 2 maanden in de wieg slapen. Daarna zien we wel weer verder hoe het gaat!! Anders extra ledikant aanschaffen!
Hier de derde maar door minder leeftijdsverschil zat ik met dezelfde vragen. Voor dochter hebben we n peuterbed gekocht. Ik had er een hard hoofd in, maar het ging meteen prima. Dus zou niet nog n extra ledikant kopen. Verder een meerijdplankje voor als ik alleen met 2 kids wegga. Voor dochter hebben we ook nog een buggy. Als ik langer wegga, is dat meestal toch niet alleen. Verder heb ik gewoon mn uitzetlijst nagelopen en dingen die ik nog miste weer gekocht.
Als je de baby trouwens in een wiegje bij je hebt de eerste maanden, kan je 1e evt ook later pas in een peuterbed.
Bij ons zal er 21 maanden tussen zitten. We willen de oudste vanaf 19 maanden laten wennen aan een groot bed, krijgt een nieuwe kamer. Mocht dat echt te vroeg zijn, dan kan ze nog een tijdje in het ledikant want de baby ligt eerst in de wieg. Neefje lag al met 17 maanden in groot bed, dus hopelijk gaat onze meid dat ook goed doen. Wel met hekje of matras op de grond (de eerste tijd). Een meerijdplankje voor achter de kinderwagen, we hebben al een extra buggy dus voor lange wandelpartijen met 2 volwassenen kan ze ook zitten. Verder wat nieuwe kleren (hoeveelheid afhankelijk van geslacht), nieuwe flessen en spenen. En wat ik eventueel nog tegenkom. Ben nog vroeg in de zwangerschap dus heb er nog niet teveel over nagedacht.