Wij hebben vanmiddag een klein ongelukje gehad met zoontje achterop de fiets, hij had zijn voet op de slot gedaan terwijl wij fietsten en nu is de hele achterwiel kapot. Gelukkig hebben wij niks aan overgehouden. Maar aangezien dit een duur grapje gaat worden vroeg ik mij af of ik dit kan declareren bij inboedelverzekering of aansprakelijkheidsverz. Zoontje? Soms lees ik wat men allemaal vergoedt krijgt dan denk ik jee daar had ik nooit aan gedacht om dat te declareren.
mijn zoontje had mijn telefoon kapot gegooid, beeldscherm was kapot. Dat hebben ze toen niet vergoed, ben trouwens verzekerd bij de ABN. Maar wie weet vergoed jou verzekering het wel. Gelukkig zijn jullie niet bezeerd
Hangt van je dekking af, maar denk dat het lastig wordt. Aansprakelijkheid sowieso niet, je kan eigen gezinsleden niet aansprakelijk stellen. Inboedel; fiets valt normaal alleen onder inboedel als hij zich thuis bevindt, dus niet onderweg. Dan heb je een aparte fietsverzekering nodig. Sommige verzekeraars hebben hele ruime voorwaarden qua inboedel, dan zou het misschien lukken. Maar dan moet je wel een alle van buiten komende onheilen dekking hebben, ook wel totaal dekking of Goud dekking genoemd en nog een paar van die termen. Ook moet je dan een buiten de deur dekking hebben voor een deel van je inboedel. Ik weet niet of dit voor fietsen geldt, ik ken het alleen in het geval van mobiele telefoons en camera's enzo. Lees je voorwaarden eens door, welke voorwaarden van toepassing zijn staat op je polis. Als de voorwaarden niet bijgesloten zijn kun je ze makkelijk googlen.
Ik denk het niet, maar ik weet niet hoe je precies verzekerd bent natuurlijk. De avp is een verzekering voor schade die jij en jouw gezinsleden toebrengen aan 'derden'. De inboedel is in de basis voor de roerende goederen binnen de woning, meestal is schade door eigen schuld uitgesloten, of je moet all risk verzekerd zijn. Ik zou even bellen met de verzekeraar als ik jou was, als je twijfelt over de dekking.
Ik denk het niet hoor. Zal dan onder een fietsverzekering vallen. Denk trouwens dat je voor een paar tientjes wel een nieuw achterwiel op je fiets hebt... Kijk eens bij de hema of decathlon.
zou het altijd proberen je weet het nooit. hier eens geprobeerd met laptop die door zoon van kast viel en daardor aquarium stuk alles onder water en weet ik veel....... maar niet vergoed was ook heeeel duur grapje. toen een keer de pomp stukging van het aquarium en hele kamer vol water stond toen weer wel. dus jah ligt er ook aan hoe je het brengt denk ik dan.
Sowieso even bellen. Hier dekte de inboederverzekering alleen alle schade die binnenshuis is gemaakt. Dus toen de telefoon in de tuim kapot viel kregen we niks. Toen een paar weken later de ipad binnen stuk viel, werd het wel gewoon vergoed. Succes!
Dat is heel vreemd...het is nog steeds je eigen "grondgebied" dus dit zou geen verschil moeten maken. Kijk nog eens in de begripsomschrijvingen in je polisvoorwaarden bij Woning/woonhuis. ik heb in 11 jaar tijd nog nooit meegemaakt dat er onderscheid werd gemaakt tussen huis of tuin.
We hebben het echt dubbel gecheckt. Toen de ipad sneuvelde hebben we nogmaals gebeld om te vragen hoe het nou precies zat met de telefoon. Zo konden we evt een klein detail in he verhaal aanpassen. Ben helemaal niet van het oplichten van de verzekering dus een heel anders verhaal zou ik er niet van gemaakt hebben maar voelde me na het verhaal van de telefoon toch een beetje genaaid... Dit is wat de medewerker ons toen vertelde. Maar ik zal het binnekort nog eens nazoeken. Gek inderdaad, want bijvoorbeeld mijn tuinset is wel degelijk inboedel volgens mij, maar staat zelden tot nooit binnen Ik ben trouwens wel heel benieuwd naar het vervolg van TS....?
Mijn zoontje had met een bal zijn drinken omgegooid, over onze de tv heen Wij hebben m volledig vergoed gekregen Bij a.s.r.
Ik zou zeggen. Maak er even een ander verhaal van. Ik ga nu echt veel reacties over me heen krijgen maar met de waarheid vertellen kom je zo veel voorwaarden weer tegen bij zo'n verzekering dat je niks terug krijgt. Ik bekijk tegenwoordig eerst wat er voor regels zijn in mn polisboekje en dan verbuig ik het verhaal zo, dat het wel vergoed word. Ik pleeg trouwens niet bewust fraude door zelf iets kapot/kwijt te maken zodat ik geld voor een nieuwe krijg.
Wij zijn ook verzekerd bij ABN, mijn zoontje heeft ook mijn telefoon kapot gegooid! Wij kregen het wel vergoed... Gek dat het zo verschilt dan!
Bedankf maar ik ga tochniet opgeven in voorwaarden staat fiets wat in de tuin of schuur staat is inboedel
De naam zegt het al he, inboedel verzekering dus iets dat gebeurd in huis of bijv in de garage/schuur. Wat betreft de dames met een kapotte telefoon: Als je kindje je telefoon in huis kapot gooit zal je deze vaak wel vergoed krijgen. Soms doen ze wel moeilijk als je een jong kindje zelf je mobiele telefoon hebt gegeven. Je kan er dan bijna vanuit gaan dat je kindje je mobiel zal laten vallen.