Dom?

Discussie in 'De lounge' gestart door Darinka1, 18 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Darinka1

Darinka1 Bekend lid

21 nov 2010
    504
    10
    18
    thuis
    Mijn man heeft via 2dehands.be (Belgische Marktplaats) zijn PS console voor 20 euro verkocht. De koper vroeg ons adres en zou onmiddelijk de ps2 komen afhalen.
    Van zodra hij ons adres had mailde hij terug. Ik kom morgen.
    Al zijn mails zijn kort.

De mail met het bod in was enkel 20 en als antwoord op onze mail dat het in orde was was: stuur u adres ik kom nu afhalen.

Nu begin ik een beetje bang te krijgen dat dit inbrekers gaan zijn ook omdat zijn e-mail adres eindigt op yahoo.fr

Mijn man is morgen met zijn broer naar een of andere computerbeurs in Gent(ruim 1u rijden van ons thuis) en ik zit dus alleen met onze dochter thuis.

Angsthaas die ik ben haal ik nu al allemaal scenarios in mijn hoofd van inbrekers die ineens binnen staan of dat de meneer mij neerslaat en dat onze dochter hulpeloos in de woonkamer ligt.
    Iemand vragen om bij ons te komen zitten gaat niet want ik heb geen idee wanneer de koper langs komt en iedereen in de familie werkt op zaterdag.

Sorry voor het lange verhaal. ik weet eigenlijk ook niet wat ik ermee wil bereiken buiten het even allemaal neerschrijven..

2. paula1984

paula1984 Niet meer actief

Terug mailen morgen kan niet heb een verjaardag met huis vol visite overmorgen bent u van harte welkom

3. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.284
    11.893
    113
    Goed plan.

4. milika15

milika15 Bekend lid

13 aug 2008
    927
    0
    0
    Zuid Holland
    De buurman vragen is het mogelijk? Heb je de tijd ook afgesproken met de koper? Anders tja je man vragen om bij jou te blijven.

De laastste tijd ben ook bang om mijn adres te geven aan een koper. Lastig want aan de andere kant wil ik mijn spullen verkopen. Dus nu maak ik afspraak om ergens anders te ontmoeten. Mijn man neemt de spullen mee. Voor grote spullen ja ik kan niet anders dan mijn adres geven maar maak ik afspraak als mijn man thuis is.

Iig maak de console klaar bij de deur. Goed kijken voordat je de deur openmaken. En je telefoon bij je. Ik wil je niet bang maken maar zo overdrijven voorzichtig ben ik altijd.

5. Darinka1

Darinka1 Bekend lid

21 nov 2010
    504
    10
    18
    thuis
    Ik had al teruggemaild met de vraag wanneer hij dacht langs te komen morgen zodat we niet zonder reden moesten zitten wachten met de hoop dan toch versterking van familie te kunnen inroepen (sommige werken voor de middag andere nademiddag) maar ik krijg geen antwoord meer.

6. Pietel

Pietel Actief lid

21 mrt 2013
    385
    31
    28
    Nou voor 20 euro komen ze echt niet bij je langs... Als je nou een vette Breitling te koop had...

7. milika15

milika15 Bekend lid

13 aug 2008
    927
    0
    0
    Zuid Holland
    Oh ik lees nu pas dat je met die persoon nog geen ja gezegd heb voor het ophalen morgen.

8. Darinka1

Darinka1 Bekend lid

21 nov 2010
    504
    10
    18
    thuis
    @milika Ja de console staat klaar voor de deur denk dat ik met mijn moeder ga afspreken dat ik sms als hij voor de deur en sms als hij weg is. als ze binne de 10/15 min nog geen ok heeft terug gehad van mij dat ze dan politie moet bellen?

Met de buren heb ik eigelijk bijna geen contact een hallo of kort praatje wel als we passeren op straat maar meer ook niet

9. Tutu

Tutu Fanatiek lid

30 jun 2013
    1.089
    0
    36
    Vrouw
    Noord Brabant
    Ik gebruik ook Yahoo (.com) en deze meneer gebruikt de Franse versie dat hij in Belgie woont denk ik?

Als hij komt, is het misschien handig om sowieso ff een (mannelijke) kennis of familielid uit te nodigen zodat jij niet alleen met je dochters bent!

10. Darinka1

Darinka1 Bekend lid

21 nov 2010
    504
    10
    18
    thuis
    Daar heb je waarschijnlijk gelijk in. maar sinds onze dochter geboren is ben ik een echte angsthaas. Als ik snachts nog maar DENK bvb de trap te horen kraken slaap ik gegarandeerd niet meer omdat ik denk dat er inbrekers zijn.

Voor Nora haar geboorte had ik dit al in lichte mate maar nu is het echt erg geworden. nu ik erover nadenk moet ik binnenkort misschien maar eens met iemand gaan praten daarover en daaraan werken.Ik ben echt heel goed in mezelf bang maken en ik ben me daar ook bewust van.

11. milika15

milika15 Bekend lid

13 aug 2008
    927
    0
    0
    Zuid Holland
    Denk ook aan 112 emergency call. Ik heb 112 op mijn speed dial (weet niet wat het is in het nederlands). Een druk dan krijgt je de 112.

12. Darinka1

Darinka1 Bekend lid

21 nov 2010
    504
    10
    18
    thuis
    Ja dat zou ik ook wel willen doen alleen heb ik geen idee wanneer hij langs komt en om nu iemand heel de dag (als de koper pas nademiddag zou komen) bij ons te laten zitten terwijl zij ook gewoon werk hebben...

Heb net met mijn moeder afgesproken dat zij misschien langs komt als ik het morgen niet zie zitten of dat ik een smsje stuur als hij aan de deur staat en als hij terug weg is

13. ShampooL

ShampooL Niet meer actief

Volgende keer niet meer bij je eigen huis afspreken. Mijn vriend spreekt altijd een punt af tenminste 3 metro haltes bij ons huis vandaan.

Ik zou inderdaad mailen dat je visite hebt/een feestje tot laat in de nacht. :)

14. Darinka1

Darinka1 Bekend lid

21 nov 2010
    504
    10
    18
    thuis
    Normaal gezien verstuur ik alles maar omdat een PS2 toch vrij breekbaar is heb ik deze op alleen ophalen gezet. volgende keer krijgen ze inderdaad een adresje hier in de buurt ofzo maarja heb mijn noodplan voor morgen al klaar :)

En Milika mijn man vragen om thuis te blijven gaat niet lukken. hij zit me nu al uit te lachen.... Hij vindt me dom dat ik zo bang ervoor ben

15. Luciaatje

Luciaatje Fanatiek lid

15 nov 2011
    2.349
    2
    36
    Psycholoog
    Ik snap je angst wel hoor! Als je het echt wilt laten doorgaan, dan maar met je noodplan idd! En probeer uit te gaan van het goede van de mens :D Is dit trouwens dan niet het moment contact met de buren te beginnen?

verder hoop ik dat je nog wat kan slapen vannacht!

16. Roxyroxx

Roxyroxx Niet meer actief

Respectvolle reactie van je man om je uit te lachen en je dom te vinden ;)

17. Dayna

Dayna Fanatiek lid

3 jun 2013
    1.742
    0
    36
    Daarom laat ik dat mijn man altijd regelen. Vind het sowieso niks om vreemde mensen aan huis te krijgen.

Zou mijn man mij heel hard uitlachen en dom vinden, zou ik ook gewoon weggaan of de deur niet open doen, haha :D

18. Darinka1

Darinka1 Bekend lid

21 nov 2010
    504
    10
    18
    thuis
    Dat is ook omdat ik hier de reputatie van de angsthaas heb.
    Kan bvb ook bijna geen films zien omdat ik altijd bang wordt ervan en echt bang als in de zin van overtuigd dat zombies (om even een voorbeeld te noemen) bestaan of dat de moordenaar uit de film onder ons bed zit....

19. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Ben ik dan de enigste die dit wat overdreven vindt?

Niet iedereen is een potentiele inbreker, moordenaar of verkrachter.

20. Miss T

Miss T Fanatiek lid

3 mei 2012
    4.367
    306
    83
    Afhalen doe ik alleen 's avonds en in het weekend, als mijn man thuis is. Noem me maar overdreven, maar ik vind dat een prettiger idee.

Ik zou inderdaad of afzeggen vanwege een vergeten afspraak o.i.d. of iemand vragen langs te komen/contact met me op te nemen na de afspraak.

Deel Deze Pagina