Ok, wij hebben geen bad, onze oudste van ruim 2 wil wel graag in bad (in vorige huis hadden we dat namelijk wel, wonen nu tijdelijk hier, zonder bad dus) en mijn jongste van bijna 4 maanden kan echt nog niet zitten natuurlijk. Willen ze weg graag in 1 badbeurt badderen en het kleine kinderbadje is daar een beetje te klein voor. Oudste klaagt dat baby hem in zijn buik schopt.... Wie heeft tips? Ik heb die inklapbare vierkante gezien, vrij prijzig, weet ook niet hoe makkelijk het is om daar een baby in vast te houden? Ik heb wel zo'n standaardje waar de baby zelf in kan liggen. Maar wie heeft tips waar ik ze allebei tegelijk in kan zetten? Dank dank!
Wij hebben een Opla badje van OK baby waar Louise heel erg veel plezier van heeft, maar ja, daar past niet nog een baby bij. Ik denk dat het sowieso lastig is om zoiets te vinden. Anders een specikuip kopen bij de bouwmarkt, maar dan sta/zit je zelf wel helemaal krom en dat lijkt me ook niet handig. Misschien een optie om met de oudste sochtends te douchen en de baby savonds in het babybadje doen?
Wij hebben gewoon twee babybadjes naast elkaar staan. Ieder een eigen badje zodat ze af en toe tegelijk in bad kunnen. Verder doen wij ze vaak juist apart in bad omdat de een anders in bad moet zitten wachten tot de ander gedroogd en gekleed is en dat vinden we eng ! Maar jou oudste is al wat ouder misschien dat het dan minder is.
We doen het eigenlijk altijd met zijn 2tjes. Ik bedoel man en ik. Eerst gaat ukkie in bad, en de oudste (Daniel) heeft dan zijn favoriete spring kwartiertje op het bed van zijn ouders , dan droogt 1 van ons de kleine af en aan, die hup aan de borst en mijn man doet dan Daniel in bad. Op zich geen vervelende methode hoor. Maar zou best eens willen kijken of ik ergens een wat groter badje kan vinden om ze dus tegelijk te badderen. Ja, 2 jr en bijna 3 maanden alweer is dan wel wat groter dan die van jou, in mijn ogen nog veeeeeels te klein om hem alleen te laten wanneer hij in bad zit. Nee, daar begin ik ook niet aan! Dan liever maar apart en meer tijd 'kwijt'
Wij doen ze id ook alleen samen in bad als we samen thuis zijn om ze in bad te doen. Maar oke ook die van jullie is dus nog te klein om alleen in bad te laten (wist ik niet, geen idee wat ze dan allemaal precies kunnen enzo ). Maar een groter bad waar ze samen in kunnen weet ik dus ook niet. Misschien trouwens zo een bibabad, maar die zijn wel behoorlijk duur geloof ik.
Ow wacht sorry! Dat bibabad is natuurlijk die vierkante, inklapbare, prijzige die je al gezien hebt ! Sorry!
Haha, geeft niet. Op marktplaats staan ze ook, dus dat zou nog kunnen. Manlief zegt alleen dat het wel handig is zo'n opklapding maar dat die ook echt eerst moeten drogen anders gaat het schimmelen, dus dat je dan de halve dag zo'n groot ding in onze wat kleine badkamer hebt staan. Nee, tis niet makkelijk.... Dacht zelfs uiteindelijk maar een of andere speciekuip. Goedkope variant, maar om nou over mooi te spreken................................... Je hebt ze iig ook rechthoekig en een grotere variant dan het badje waar ze nu in zitten. Maar goed, ben er niet helemaal over uit nog...
Tja dat schimmelen is misschien wel waar, of misschien valt het mee als je hem toch elke dag gebruikt? Een douche gordijn schimmelt volgens mij ook niet als je het elke dag gebruikt. Een plastic zitbad hebben wij laatst naar zitten kijken, hebben ze bij de praxis enzo voor ongeveer 50 euro geloof ik, maar dat is misschien ook wat groot dan om in de badkamer te laten staan?
met z'n drietjes onder de douche? Zo hebben wij het het eerste jaar voornamelijk gedaan (toen we nog geen ligbad hadden). Ik met de kleinste op de arm en dochterlief op de grond in de douchecel. Later zetten we het babybadje op de grond in de douche. Maar dat was pas toen de kleinste een beetje kon zitten. Voordeel: je oudste blijft warm als je de jongste afdroogt
Ik weet 't, ben erg lastig, maar we hebben geen douchecel, jammergenoeg, anders zou dat inderdaad een goeie oplossing zijn geweest! Onze badkamer is gewoon betegeld en of je nou onder de douche, op de wc of aan de wastafel staat, je staat op 1 en dezelfde tegels. Nu zou misschien gewoon een douchebak kopen en die onder de ouche zetten een oplossing zijn? Daar heb ik nooit eerder over nagedacht?!
Ik gebruik zo'n blauwe schelp van de bartsmit! Ideaal! Droogmaken met de handdoek rechtop zetten en klaar.
Wij hebben een bibabad. Het is inderdaad prijzig, maar we hebben er veel plezier van. We hebben hier een douche met een lage douchebak. Milou vindt het heerlijk en zwemt er lekker in. Ik kan zelfs samen met haar er in zitten. Wat die schimmel betreft. We hebben het bibabad al een jaar. Milou gaat om de dag in bad.. het water eruit laten lopen. Het doek linksom draaien en afdrogen. 1 keer in de week met een sopje even navegen en 1x in de 2 maanden in de wasmachine. Is geen werk. En geen schimmel gehad!
Bij de praxis heb je kleine hoekbaden van 85 x 85 . die kan je verplaatsen en los laten staan boven het doucheputje. Dus als je daar de ruimte voor hebt, is het misschien wel handig. Hier zie je een foto http://link.marktplaats.nl/228067820
maar dan heb je dus eigenlijk een heeeeeeel groot bad! Wat dacht je van een gewoon opblaasbadje van de speelgoedwinkel?
hmmmm. Heb zelf nog geen kindjes, dus ms zeg ik wel iets raars. Maar een grote specikuip. Zo'n zwarte ronde. Kosten haast niets.?
@pientje: wat grappig, dit had mijn badkamer kunnen zijn, precies dezelfde tegels, precies zo'n hoekie waar bij ons ook dat badje zou komen. Ziet er ideaal uit! Ik heb haar gemaild om te vragen hoeveel geld ze die gekocht heeft. Hopelijk mailt ze terug. Dank je voor de tip! Ga anders vanmiddag gewoon even naa de praxis denk ik! Super! @miepie77: ik had het eerder in dit topic ook precies over zo'n specikuip. Vind het er alleen niet erg mooi uitzien. Nu is dat ook niet het allerbelangrijkste. Het is een oplossing voor ongeveer een jaar, daarna hopen we te verhuizen. @Tezzz, haha, inderdaad, een heeel groot bad, en daarna een heleee grote lekkage ja speelgoedbadje is idd ook een optie. Voor nu wacht ik even een mailtje af van die badkuip-vrouw van marktplaats. @all: Dank jullie wel voor alle goeie tips en het meedenken! Hopelijk komen we er snel uit, en stiekem hoop ik dat zo'n hoekbadje van de praxis een betaalbare tijdelijke oplossing is voor zolang we hier wonen. Daarna..... och, wat zal het lekker zijn als we weer een grooooot bad hebben in een nieuw huis! droom droom
Ik dacht dat dat hoekbadje ongeveer 129 kost, maar zeker weten doe ik niet. Praxis heeft ook vaak van die bonnen 15% korting op al het sanitair enzo. Wil em zelf ook graag, maar kon em bij onze praxis niet vinden. Speciekuip lijkt mij persoonlijk niks, vooral het legen dan, want er zit dan toch geen stop in?
Ja, klopt, zit geen stop in. Das idd niet handig, hoewel mijn man ons badje dat we nu gebruiken met stop gewoon leeggooit en de stop niet gebruikt! Heb net even de praxis gebeld. Idd 129 euro. Die man zei wel dat het het beste is als je hem op een verhoging zet omdat anders het putje de hoeveel water niet aankan als je hem leeg laat lopen. Nu, ik ben geen klusser, maar volgens mij moet dat wel meevallen. Ik heb een man die niet erg van klussen houdt namelijk, dus hier geldt: een makkelijke, snelle oplossing Man van praxis zei ook dat je hem kan leeggooien, maar das wel erg zwaar en onhandig. Dat zou zelfs mijn man niet doen denk ik. Denk jij dat zo'n verhoging echt 'moet'? Die van marktplaats heeft dat niet, ik hoop dat zij antw, dan vraag ik dat ook eens. Het is het handigst om het maar gewoon te vragen aan iemand die zo'n ding gebruikt heeft, toch?!
Kan je hem niet betsellen? Dat ze hem bij een andere praxis voor je halen? En gaan jullie hem verhogen?
Oh, nog 1tje. Die sticker bonnen hebben wij ook, gelden jammergenoeg niet op badkamermeubels Haha, ik had het ookal nagekeken, zou leuk zijn geweest!