Webwinkel starten

Discussie in 'De lounge' gestart door Chocochippie, 10 jun 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chocochippie

Chocochippie Niet meer actief

Al een tijdje denk ik erover om een webwinkel te starten, maar de echte stap nemen vind ik zo moeilijk!
    Ik heb zoveel vragen dus hoop dat jullie mij misschien kunnen helpen.

- Hoe bepaal je het product dat je gaat verkopen? Het liefst zou ik baby & kinderkleding gaan verkopen maar daar zijn al zoveel webshops van.

- Waar maak je reclame? Facebook, twitter, google?

- Wie doet de boekhouding? Doe je dit zelf?

- Waar vind je je leveranciers?

De website maken is geem probleem, mijn broertje volgt een studie ict gericht op webdesign dus die wilt dat graag voor mij doen :).

Hopelijk kunnen de dames met een webshop mijn vragen beantwoorden en desnoods nog wat tips geven :)

2. Lyt

Lyt Actief lid

21 dec 2009
    296
    0
    0
    Ik zou er nietvan uit gaan dat je echt veel gaat verdienen met je webshop. En dat het veel tijd zal kosten.

Eigenlijk zou ik er niet eens aan beginnen als je niet echt een idee hebt van wat je wil kopen. Er zijn zoveel webwinkels dat je al snel onder sneeuwt. Ook kan je qua prijs niet concurreren met grote webwinkels zoals wehkamp en bol.com. Of je moet iets heel vernieuwends hebben of producten die elders niet te verkrijgen zijn.

3. wishtobe

wishtobe Niet meer actief

Als je echt kiest voor baby en kinderkleding mkett je ervoor zorgen dat je opvalt. Wat je al zegt, er zijn al zoveel webshops daarvan, dus hoe ga jij je onderscheiden?

Boekhouding doe je zelf, of je besteed het uit. Als je het zelf doet, zorg ervoor dat je weet wat je doet.

Een gratis webshop kun je via google vinden, ga even geen reclame maken :p

Om reclame te maken kun je inderdaad beginnen met facebook. Dat werkt best goed blijkbaar.
    Misschien kennen ze bij jou in de buurt iets van een braderie waar je eventueel een kraam kunt huren om zo meer naamsbekendheid te krijgen.

Leveranciers....goeie vraag. Google er eens op? In Amsterdam zit wel een groothandel van merkkleding, waar je eerst moet bewijzen dat je een bedrijf(je) hebt. Misschien is dat wat? Zijn vast nog veel meer groothandels.

4. Linnepin86

Linnepin86 Fanatiek lid

10 jun 2013
    1.324
    184
    63
    Gelderland
    Ik werk bij een grote webshop in speelgoed & decoratie. Wij hebben een aantal jaren geleden ook kinderkleding proberen te verkopen, maar hier zijn we na 2 seizoenen al weer mee opgehouden. De concurrentie is erg groot. Het is ons niet gelukt, terwijl we toch een erg groot klantenbestand hebben.
    Je kunt bij de merken zelf aankloppen om klant te worden, maar reken er niet teveel op dat je ook daadwerkelijk klant mag worden. Er zijn namelijk al zoveel kinderkleding webshops. Ik weet niet hoe je het zelf voor ogen ziet? Je zal alle voorraad thuis krijgen, de merken zelf leveren niet via drop shipment oid. Heb je genoeg ruimte om de kleding thuis op te slaan?
    Het is moeilijk om zoiets op te starten, je moet geluk hebben. Een goede site is erg belangrijk, maar ik begrijp dat dit geen probleem moet zijn. Je moet over veel dingen nadenken. Wil je via de post verzenden? Mensen betalen het liefst zo weinig mogelijk (lees geen) verzendkosten. Kleding heeft in principe een vaste prijs totdat de opruiming begint. Als jij bijv. € 6.75 aan verzendkosten moet rekenen, en bij een grote kinderkleding webshop is dit minder of boven de €50 gratis zullen ze sneller daar heen gaan. Je kunt via google adverteren (SEO, Adwords), maar dit kost geld. Wil je het echt goed doen, dan kost dit veel geld.
    Succes, denk er goed over na! Ik ben het eens met m'n voorganger dat je er niet vanuit moet gaan dat je er (in eerste instantie) veel mee gaat verdienen.

5. jijenikke

jijenikke Niet meer actief

Ik heb misschien wel een leuk idee voor je! PB me maar bij interesse...

6. Brabootje

Brabootje Actief lid

11 feb 2013
    395
    1
    18
    NULL
    Je moet je wel echt kunnen onderscheiden van 'de rest' om op te vallen.
    Adverteren kan inderdaad via Google (Adwords, is tegen betaling), Facebook (tegen betaling, het kost veel tijd en inspiratie om hier veel volgers te krijgen) en je kan bloggers inschakelen. Ook zelf bloggen werkt, als je dit leuk vindt.
    Leveranciers vind je door bijv. de merken die je wil gaan voeren aan te schrijven, zij hebben vaste distributeurs. Je zou ook eens kunnen kijken of er een inkoopcentrum in Nederland is.
    Boekhouding en aangiftes is goed om zelf te doen, maar houd er rekening mee dat je wel een accountant nodig hebt voor de jaarrekening.
    Oja, en houd er rekening mee dat je de eerste drie jaar weinig tot niets verdient, kan frustrerend zijn.. ;)
    Succes!

Deel Deze Pagina