Alleen maar problemen

Discussion in 'De lounge' started by blondje010, May 31, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. blondje010

Apr 5, 2015
    44
    0
    6
    NULL
    NULL
    Halo dames,

Ik weet niet of het hier kan/mag maar ga t proberen.

De problemen bijen zich opstapelen hier.
    Zal vanaf t begin beginnen.

Vriend en ik zijn volgende maand 5 jaar samen. Van die 5 jaar hebben wij 3 jaar samen gewoond waarvan 2 jaar is een andere stad. Dit was vlakbij zijn familie terwijl die van mij op 90 km afstand woonden.
    Het eerste jaar ging het voor mij wel werkte nog in de staf en zag familie en vrienden regelmatig. Daarna kon ik een baan krijgen in de plaats waar ik woonde en fiancieel was dat handiger ( was elke maand zo een 150 € aan brandstof kwijt voor auto ) dus baan aangenomen. Fout 1 na iets meer dan 6 maanden ging t bedrijf failliet en zat ik zonder baan met een uitkering.
    Dat is niet het probleem had een goed inkomen dus was geen vervelende uitkering. Wat wel een probleem.was is dat ok me steeds meer geïsoleerd ging voelen op de plek waar ik was dus na een gesprek besloten terug te verhuizen naar de stad.
    Hier begint t probleem, ik had al wat schulden opgebouwd in de maanden dat ik daar woonden en ik kon ook niet echt bij me ouders terecht met me hele hebben en houden dus moest ik alleen gaan wonen. Toen werd het vervelend, elke maand moeten strubbelen om de rekeningen en huur enz te betalen waardoor er hier en daar weleens wat niet betaald werd. Nu is sinds 3 maanden ook me uitkering g gestopt en word ik aangevuld tot t bedrag van 940 € in de maand naast de inkomsten van mijn partime baan.
    Alle kosten hij elkaar opgeteld kom ik elke maand tekort.
    Ook ben ik bijna 23 weken zwanger en ontzettend bang dat ik straks op straat kom te staan.
    Ben al om hulp gaan vragen bij de schuld hulpverlening maar word elke keer van t kastje naar t muurtje gestuurd. Ik ben op het moment radeloos en weet niet wat te doen.
    Vriend weet er van maar steekt Ijn kop in t zand en doet vrolijk waar hij zelf zin in heb.

Iemand tips of zo waar ik wat mee kan ?

Xxx

2. blondje010

Apr 5, 2015
    44
    0
    6
    NULL
    NULL
    O ja ik woon alleen vriend is blijven wonen waar we zaten

3. Dese

Dese Actief lid

Jun 15, 2014
    198
    1
    16
    Meid, dit klinkt onwijs ellendig. Ik heb hier, gelukkig, geen ervaring mee. Weet dan ook niet hoe je dit verder kan regelen. Heb je het al eens bij je vk aangegeven? Ik denk dat zij dit wel vaker aan de hand hebben.
    Wel naar om te horen dat je vriend alles bagatelliseert. Vind dat niet getuigen van een goede relatie. Jij maakt je er overduidelijk zorgen over.. En terecht!

Misschien handig om dit te plaatsen onder een andere groep op het forum. Denk dat je dan meer reacties zal krijgen.

In ieder geval succes met alles!

4. Clivia

Clivia Bekend lid

Jul 12, 2014
    843
    103
    43
    NULL
    NULL
    Hoe kun je met al bestaande schulden besluiten om ergens anders te gaan wonen? Nu betalen jullie 2x huur.
    Of zijn jullie uit elkaar?

En dan ook nog zwanger - dus een baan gaat je helemaal niet meer lukken. Wellicht kun je beter je huur opzeggen - en daarmee flink geld besparen - en weer bij je vriend gaan wonen. Ik neem aan dat hij ook graag zijn kindje ziet opgroeien?

Het is rot voor je dat het daar niet zo leuk is, maar wellicht kun je daar ook wat meer ondernemen?
    Het is geen reden om heftige schulden op te bouwen denk ik.

Verder een goed overzicht maken van je inkomsten en uitgaven. Kijk waar je kunt besparen.
    Heb je abonnementen? Opzeggen!
    Boodschappen doen bij een goedkope supermarkt en altijd met een weekbudget werken.
    Spullen voor je kindje via marktplaats/bekenden.

5. Biny

Biny VIP lid

Feb 10, 2011
    17,556
    5,653
    113
    Female
    heb je geen recht op toeslagen e.d.? lijkt me van wel toch..

6. jongenmeisje

jongenmeisje Bekend lid

Jan 2, 2012
    838
    0
    0
    #6 jongenmeisje, Jun 1, 2015
    Last edited: Jun 1, 2015
    terug bij je vriend gaan wonen. probleem opgelost.
    Ik zal wel hard zijn maar ik hoop niet dat de schuldsanering het voor je oplost. Het was jouw keuze om in de stad te gan wonen terwijl je onvoldoende inkomen had. Dan los je het ook maar zelf op.

Deze reactie is wat ongenuanceerd gebracht. denk toch dat jezelf de gevolgen van deze wellicht onverstandig keuzes zal moeten oplossen. Weet niet wat je aan huur betaald maar ga in ieder geval zo goedkoop mogelijk wonen voordat de schulden verder oplopen

7. blondje010

Apr 5, 2015
    44
    0
    6
    NULL
    NULL
    Is makkelijk praten met terug bij je vriend gaan wonen. Er zitten nogal wat haken en ogen aan dat verhaal. Heb het verhaal.wat ingekort om.t niet zo heel lang te maken.
    Op t moment dat ik in de stad ging wonen had ik voldoende inkomen, dat was het probleem toen niet.
    Ben benieuwd of jij al je zaken op orde heb.

De baby was niet gepland want ik weet ook wel dat het niet een ideale situatie is.
    Vriend en ik zijn dan weer bij elkaar en dan weer uit elkaar.
    Maar ik ben tegen abortus en zeker omdat ik uit eigen ervaring weer dat een kindje krijgen niet voor iedereen is weggelegd. Ook iet voor mij, heb 3 jaar geleden baarmoeder halskanker gehad dus het zowiezo al een wonder.
    En verder doet vriend er niet zoveel voor dus vraag ik me eigen af of gij het kindje wel wil hebben.

Ik heb alles wat er niet nodig is al opgezegd, heb alles voor de baby via via verkregen of via mp gekocht.

Ik vraag ook niet of de schuldsanering mijn problemen op lost. Heb tot nu toe altijd goed voor mezelf kunnen zorgen, alleen is het nu wat moeizamer.

En om iemand af te katten via Internet is altijd makkelijk,
    Ik vraag niet dat iemand een oplossing heb maar iemand een tip om het zelf op te lossen zodat ik niet bij de staat moet bedelen
    Vind het al erg zat dat ik een uitkering g krijg terwijl ik altijd hard voor me geld heb gewerkt en nooit ergens me hand heb opgehouden.
    Heb altijd netjes alles betaald en had nooit geen achterstanden ergens. Alleen ben ik van 1660€ in de maand naar 1000€ in de maand gegaan. Ga dan maar eens bekijken hoe je alles in het gareel houd.
    Ik koop niks voor mezelf, en als ik wat over houd gaat t naar de baby.

8. G89

G89 VIP lid

Sep 18, 2008
    10,058
    1,290
    113
    Nederland
    Wat een kortzichtig antwoord!!

9. Biny

Biny VIP lid

Feb 10, 2011
    17,556
    5,653
    113
    Female

Hoe zit het met toeslagen dan...?
    Als je een uitkering heb en je huurt... dan krijg je ook toeslagen

10. chrystel73

chrystel73 VIP lid

Jan 9, 2009
    6,300
    2,569
    113
    Terug bij je vriend gaan wonen.
    Lijkt me de enige oplossing. Is toch gek dat jezelf een bijstandsuitkering hebt, zwanger raakt en dan verwacht dat anderen de problemen van jullie niet zo verstandige keuzes moeten oplossen.

11. MyMiracle

MyMiracle Fanatiek lid

Jun 2, 2013
    4,657
    2,872
    113
    Waar mijn huis woont
    #11 MyMiracle, Jun 1, 2015
    Last edited: Jun 1, 2015
    Ondanks dat ik het met je eens ben, dat ts zelf problemen heeft gecreëerd door een verkeerde keuze te maken, vindt ik je reactie onnodig gemeen.
    Waar is die 'bah' goed voor?

gezien je vorige uitgebreide reactie denk ik niet dat het slim is om terug te gaan naar je vriend. En zou ik kijken wat je allemaal kunt doen om extra geld binnen te krijgen en daarnaast juist geld te besparen.

Iedereen maakt fouten! Soms zie je door de situatie waar je, als gevolg van je slecht keuze, in zit. Niet altijd de "juiste" oplossingen meer.

12. blondje010

Apr 5, 2015
    44
    0
    6
    NULL
    NULL
    Zoals ik al zei ik vraag niet of iemand mijn problemen wil oplossen, alleen om een advies oid om dit ZELF op te lossen.

13. G89

G89 VIP lid

Sep 18, 2008
    10,058
    1,290
    113
    Nederland
    TS, je geeft aan dat je bij schuldhulp van het kastje naar de muur wordt gestuurd. Wat doen of zeggen ze dan? Heb je al eens gevraagd waarom en wat je dan wel kunt doen? De gemeente kijkt naar de schulden, zijn ze problematisch of niet. Hoe hoog is het inkomen en alle vaste lasten. Vanuit daar wordt het traject vaak overgenomen door een kredietbank, plangroep oid.

Kijk naar welke vaste lasten je kunt verlagen. Wellicht ander tv/internet provider. Mogelijk overige abonnementen opzeggen/verlagen.

14. blondje010

Apr 5, 2015
    44
    0
    6
    NULL
    NULL
    @mymiracle ik snap de reactie wel, maar je slaat wel de spijker op de kop.
    D
    Idd door een aantal verkeerde keuzes zie ik op het moment ff Door de bomen het bos niet meer.
    Ik weet idd zelf ook wel dat t niet helemaal handig is wat er allemaal aan de hand is.
    En als ik rug zou kunnen naar vriend had ik dat al gedaan maar die optie is er niet.

15. Wensmamma

Wensmamma Fanatiek lid

Jun 4, 2013
    2,347
    993
    113
    Maar door weer bij je vriend te gaan wonen los je het toch ook zelf op? Vanuit daar kan je dan bv weer opzoek gaan naar ander werk, maar zit je niet met dubbele lasten. En als je dan ander werk hebt kun je bv weer teruggaan naar de stad. Of misschien hoeft t dan wel niet omdat je gewoon wat vaker naar familie/vrienden toe kunt gaan en het weer beter zit tussen jou en je vriend.

Wat je verder kunt doen? Ja pff echt heel erg moielijk vind ik dat. Volgens mij zijn er niet zoveel opties, vooral niet met een kleine opkomst.

16. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

Mar 21, 2012
    23,184
    16,521
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Ik zou nu terug bij je vriend gaan wonen.
    Dit geeft ook rust en dat is gezien je zwangerschap wel een pré.
    Als de baby straks geboren is kun je weer verder kijken.
    Van uitkeringen en toeslagen heb ik geen verstand.
    Succes met alles!

17. MyMiracle

MyMiracle Fanatiek lid

Jun 2, 2013
    4,657
    2,872
    113
    Waar mijn huis woont
    Wat een lastige en stressvolle situatie en dat nu je zwanger bent...niet leuk!
    Je zult nog veel meer vinger wijzende en kortzichtige reacties gaan krijgen.
    Maar zeker ook heel veel tips, die daar je voordeel mee en negeer de rest;)

Een aantal dingen waar je naar zou kunnen kijken:
    -Toeslagen, waar je mogelijk recht op hebt.
    -Abonnementen bekijken en opzeggen waar dit kan.
    -Ander huis die goedkoper is.
    -Spullen voor je baby bij weg geef hoekjes zoeken(die zijn er volgens mij genoeg).
    - spullen verkopen op mp.

18. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

Mar 21, 2012
    23,184
    16,521
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Waarom kun je niet terug naar je vriend?

19. G89

G89 VIP lid

Sep 18, 2008
    10,058
    1,290
    113
    Nederland
    Zo te lezen aan het verhaal van TS is de relatie verre van stabiel. Uit elkaar, bij elkaar, vriend steekt kop in het zand voor de problemen van haar.

Eerlijk? Dan zou ik niet terug gaan. Ze heeft nu een eigen woning en uitkering. Gaat ze terug en het loopt weer stuk dan staat ze (zwanger) op straat zonder huis en inkomen. Daarmee lost het probleem zich niet op, maar stapelen de problemen alleen maar meer op.

20. MyMiracle

MyMiracle Fanatiek lid

Jun 2, 2013
    4,657
    2,872
    113
    Waar mijn huis woont
    Wat ik tussen de regels door lees bij ts, is de situatie bij en met haar vriend helemaal niet zo goed......
    Of het dan slim is om terug te gaan....denk het niet. De stres van het financiële stuk wordt dan vervangen door stres van de relatie.

Share This Page