Moet dit even van mij afschrijven in de hoop dat iemand nog wat tips heeft ook. Eind vorig jaar wilde wij ons inschrijven bij een zorgverzekeraar, zodat wij beiden bij dezelfde bedrijf verzekerd zijn en collectief verzekerd zijn. Dit hebben wij online geregeld en bevestigd gekregen. Tot zo ver ging het dus goed. Nu hadden wij in Januari nog steeds geen bericht, wat ik vreemd vond. Na bellen met de klantenservice, moest ik geduld hebben. Week later nog niets, waardoor ik weer belde. Ik stond niet in het systeem zeiden ze. Er was iets fout gegaan. Dus ook mijn andere verzekering was niet opgezegd door hun. Goed, na lang zoeken door hun, heb ik bevestigd gekregen niet verzekererd daar te zijn en heb ik mijn oude verzekering opgebeld dat ik daar bleef. Dit was zo voor elkaar. Ook bij mijn man gelukkig. Ook per mail nog een bevesting gekregen dat er geen verzekering bij hun liep. Maar.......kreeg die week toch een brief, ze hadden wat gegevens nodig om alles rond te maken??! Vreemd. 2 dagen later nog zo'n brief incl. dat ze hem verder alvast klaar gingen maken. Weer bellen, en nee hoor, als ik niet reageer, dan is er niets aan de hand en zijn wij gewoon niet verzekerd. Hierin vertrouwde ik dit niet en wilde hier van een bevestiging per mail. Deze gekregen. Nu kom ik er dus achter dat er alsnog al 2 maanden het maandbedrag wordt afgeschreven van mijn rekening! Dit is toch niet te geloven? Ik vind het gewoon soort van diefstal. Maar....gelukkig heb ik de mail waarin staat dat ik niet verzekerd ben en mijn man ook niet, dus sta in mijn recht. Maar echt......wat kost dit een moeite zeg! Nu maandag nog maar eens bellen en heb al een mail de deur uit gedaan. Iemand hier ervaring mee?
Inderdaad belachelijk tegenwoordig denkt men alleen nog maar aan geld geld geld en niets meer kan menselijk lijkt wel goed dat je alles op papier hebt!
Pff irritant! Hier ben ik al sinds begin dit jaar aanvullend verzekerd en heb geen basisverzekering! Mag niet eens... En ik wil alleen een basisverzekering en niet aanvullend. Op 1 of andere manier krijgen ze het daar niet geregeld...