Een kleine, en daarbij een half loon minder (man werkt nog maar 2 dagen p/w) merk je uiteraard enorm in de portemonee! Ik vraag me af wie hier nog goede bespaartips heeft. Luiers in de aanbieding kopen, eten inslaan bij de Aldi, verwarming een stuk lager zetten en alleen de kamer(s) verwarmen waar je ook daadwerkelijk bent.... Logisch allemaal. Wie heeft nog meer gouden tips?
abbonementen opzeggen stoppen met het kopen van luxe producten als kleding, make up douchen ipv in bad geen lichten aan laten staan vaker de fiets pakken niet op vakantie op zoek gaan naar goedkope/gratis dagjes uit (strand, kinderboederij,bos) overbodige spullen op marktplaats zetten misschien kun jij op zoek gaan naar een bijbaantje? bovenstaande natuurlijk indien van toepassing en indien mogelijk
Als het past en als je kindje al los in bad kan zitten: Badje in de douchecabine: kleine in bad terwijl jij doucht. Verder... - kranen uit als je aan het tandenpoetsen bent - voor meerdere dagen koken - restjes bewaren en een restjesdag inlassen - 's nachts en als je er niet bent alle apparatuur UIT (dus niet standby, maar helemaal van het stroom af). Wij hebben de TV, decoder en hifi op een stekkerdoos met een knop. 's Avonds dus gewoon de knop om en er staat geen stroom meer op. - abonnementen zoals telefoon, tv en internet herzien. Mogelijk kun je terug naar een abonnement met minder belminuten, minder zenders of minder bandbreedte. - qua telefoon: minder bellen. - pak vaker de fiets (voor zover het kan) - lees folders voor aanbiedingen, MAAR laat je niet verleiden tot het kopen van dingen die je ook niet zou kopen als ze NIET in de aanbieding zijn. Tip hierbij is bijvoorbeeld een lijstje maken met dingen die je nodig hebt. Bijvoorbeeld een nieuw droogrek. - Als je zo'n lijstje hebt van wat je nodig hebt, is het ook handig als je voor verjaardagen dat soort dingen vraagt. Of een HEMA cadeaubon. Leuke dingen zijn ook leuk, maar als je iets krijgt wat je echt nodig hebt, hoef je er zelf geen geld meer aan uit te geven. Een HEMA kaart vragen vind ik ook handig, want bij de HEMA heb je zoveel verschillende dingen, die je regelmatig nodig hebt. Sokken, onderbroeken, theedoeken, kinderkleding, speelgoed, make-up, kaas en vleeswaren... - soms is zelf bakken duurder dan kopen, zoals een normale cake of koekjes. Dus als je zelf wat maakt, denk dan goed na wat het je eigenlijk kost
Douchen Is hier duurder dan het bad omdat ik er lang onder sta om mijn haar te wassen. Aldi is lang niet meer met alles goedkoop. http://www.zwangerschapspagina.nl/de-lounge/222260-weinig-boodschappengeld-eten-per-week.html Dit topic lezen! Hihi Aanbieding zijn echt niet altijd goedkoop!
boodschappen doen voor de gehele week en niet per dag. en als je dan iets tekort komt is het jammer dan maar je niet laten verleiden om toch naar de winkel te gaan. en maak een lijstje waar je niet vanaf wijkt.
Pin een vast bedrag per week voor boodschappen... op = op zorg dat je niet rood kan staan gebruik spaarlampen Overdag goed ventileren (een droog huis verwarmen kost minder energie dan een vochtig huis verwarmen) zet inkomsten en uitgaven op een rij
Inderdaad wat hier allemaal al gezegd is. Of proberen iets bij te verdienen. Ik heb nog wel wat tips op mijn blogje staan. De gouden tip heb ik ook niet. Gewoon op allerlei kleine dingen letten, zoals aanbiedingen bij de boodschappen. Wij pinnen een vast bedrag per maand voor boodschappen. Zo heb je een beter overzicht wat je nog te besteden hebt i.p.v. alles pinnen. Misschien een kasboek bijhouden om eens te kijken waar je je geld aan uitgeeft en waar je nog op zou kunnen besparen?
wat misschien ook helpt is eens je verzekeringen vergelijken bij andere verzekeraars. kan enkele tientjes per maand schelen soms
Ik ben serieus gaan kijken naar de vaste lasten. We waren bij Ziggo en zijn overgstapt op Telfort. Vaste telefoon eruit, sim only bij telfort afgesloten. Dit scheelde 30. Gas en elektra over gesloten via gaslicht.com we zaten bij Essent nu bij energie direct. Dit scheelde 300 per jaar. Verzekerings tussenpersoon laten komen, alles bekeken, scheelde 20 per maand. In december hebben we de zorgverzekering goed bekeken en gewijzigd. En we hebben alle overbodige dingen (abonementen ed) beeindigd. Daarnaast heel goed letten op de boodschappen. Veel succes met besparen!
kleding koen bij de H&M, goed op sales letten! ik heb bijv. voor mij zoontje het afgelopen jaar een zomergarderobe bij elkaar gescharreld, duurste artikel, Z8zomerjas, 25 euro..... de rest was allemaal goedkoper, mooie spijkerbroeken voor 10 euro per stuk, alles in de opruiming of zgan van MP
Overzicht van alle folder aanbiedingen in Nederland heel handig voor de dagelijkse boodschappen. Alles wat je koopt pinnen zodat je op de website van de bank een duidelijk overzicht hebt van je in en uitgavenpatroon. Vegetariër worden, vlees is erg duur. (grapje hoor, maar elke dag vlees is echt overbodig) Kleding voor je kinderen bij de kringloop halen. de dingen die daadwerkelijk in de verkoop komen zien er over het algemeen prima uit en je betaald ongeveer o,50 voor een shirtje en 1,50 voor een broekje. Verder heeft de zeeman ook prima kleertjes. reclame stickers op je auto laten plakken, daar schijn je ook weer een paar tientjes per maand mee te kunnen verdienen. ik zal je eerlijk zeggen dat ik daar helaas geen ervaring mee heb en je dus ook geen betrouwbaar bedrijf kan aanwijzen. Succes!
ik vind dat je super veel op boodschappen kunt besparen. je moet zoiets wel echt onder de knie krijgen. dat heet: hele goedkope produkten kopen en het tot iets groed bouwen. veel verse groente kopen in de aanbieding en alles zelf koken, van kaassaus tot dressing zelf maken. voor de hele week boodschappen doen en vlees invriezen in porties. nooit eten weg gooien. de dingen die goedkoop kunnen, zo goedkoop mogelijk: mijn standaard dingen in de boodschappenmand de goedkoopste houdbare melk 30 cent de goedkoopste tomaten saus 30 cent kun je van alles mee de goedkoopste ham de goedkoopste kaas het goedkoopste brood eieren de groente die op dat moment in de aanbieding is het vlees die dat moment in de aanbieding is doe boodschappen bij de dirk die is echt heel voordelig! goedkoopste rijst. 40 cent ik doe boodschappen voor 7 dagen voor 30 euro . en we eten elke dag gevarieerd en wat anders. (voor 2 personen) dat betekend dat we per dag per persoon 2 euro aan al ons eten uitgeven. verbied jezelf om naar de ah to go te gaan of andere dingen, smeer een boterham met kaas en pak het in. houd dit 3 maanden vol! je merkt het echt. veel mensen geven het 4 dubbele uit per week en hebben het niet eens door...
Bedankt tot nu toe! En fluitekruid, vegetariër ben ik al! Goede tips, maar het meeste doe ik inderdaad al. Wel superfijne tips van klarinet (wat betreft van Ziggo naar Telfort bijvoorbeeld). Dat ga ik ook eens bekijken. Ik vind het wat betreft gas/licht erg onoverzichtelijk en weet niet waar ik moet beginnen met overstappen. Maar we zijn daar al wel heel erg zuinig mee! (Nu bij Essent betalen we 98 euro p/m. Sinds de kleine er is verbruiken we wel meer en moet ik dit eens gaan aanpassen. Misschien dat we nu op 125 p/m moeten gaan zitten...)