Hallo, Ik heb even een vraagje ivm met mijn babyfoon. Ik heb op 1 juli van dit jaar een nieuwe babyfoon bij de prenatal gekocht. Na 2 wkn was hij kapot en ben ik direct terug gegaan. Ik kreeg een leen babyfoon mee en was mijn nieuw gekochte babyfoon direct al 2 wkn kwijt, omdat hij ter reperatie werd opgestuurd. Op 28 juli kreeg ik mijn babyfoon terug, maar wat bleek thuis, Hij was nog steeds niet goed. Toen heb ik opgebeld en gezegd dat ik niet weer accoord ging met opsturen. Ik kreeg toen een nieuwe babyfoon van hun. 2 wkn lang doet dat ding het goed en prompt vorige week op onze vakantie beginnnen weer dezelfde kuren. Kan ik nu mijn geld terug eisen? Ik ben namelijk nu wel klaar met die babyfoon. en vind 100 euro voor iets wat het niet doet een flinke smak geld. Alvast bedankt voor jullie reacties.
Ik weet niet wat je rechten precies zijn, maar ik zou het ze gewoon voorstellen. Als ze klantvriendelijke zijn en een goede service hebben, geven ze inderdaad gewoon je geld terug. Kun je niet om een ander merk vragen in ruil voor deze?
Bedankt voor je antwoord Ja ik kan ook niks vinden over rechten daarover. Wel als ze bijvoorbeeld geen nieuwe willen geven ,dan kun je wel afstand doen van de aankoop. Ik zat zelf idd ook al te denken aan te bieden om een ander merk te nemen, als ze erg moeilijk gaan doen. Heb toch altijd maar een hekel aan dit soort dingen ,maarja wil ook dat hij het gewoon doet
Volgens mij heb je wel recht op geld terug. Je hebt ze de kans gegeven om het op te lossen, dat blijkt nu niet voldoende, dus kan je de koop terugdraaien. Volgens mij zit het zo, mijn vriend weet dit allemaal, die kan ik het vanavond wel vragen.
Ik heb zeer goede ervaring met de service van de prenatal. Ik denk dat je je geld terug kan krijgen, of een cadeaubon of voor hetzelfde geld een ander mag uitzoeken.
@ prinses, ik ga het op die manier tegen hun zeggen zoals jij het nu beschrijft. Ben benieuwd @consider, nou hopelijk hier dan ook een prenatal met goede service
Google even op consumentenrecht. Er is veel te vinden over wat je rechten zijn. Ik weet dat de verkoper verantwoordelijk is. Maar ze mogen je éérst aanbieden het product te repareren (kostenloos) en ze mogen je een nieuwe aanbieden. Ook een ander model, als het maar vergelijkbaar is. Hoe het ze met geld terug, weet ik niet, maar dat hoeven ze niet meteen te doen. Normaal zou ik het voor je opzoeken en hier neerzetten, maar ik moet naar de vk... dussss.... Succes! EDIT: Oké, vooruit http://www.consuwijzer.nl/Ik_wil_advies_over/Elektronica_en_huishoudelijke_apparatuur/Ontevredenheid_over_aankoop
Bedankt voor de reacties Heb net mijn geld terug gekregen. Omdat hij al een keer gerepareerd is en ik al een nieuwe had gehad. Kreeg ik nu mijn geld terug Deze mag dicht.
Da's fijn! Ik zou alleen wel graag willen weten om welke babyfoon het ging en wat de klachten waren. Wij moeten er nog een kopen, namelijk
fijn hoor dat je je geld terug hebt gekregen dat is toch altijd lekker en gelukkig zijn ze daar niet zo moeilijk vaak komen ze er samen met jou wel uit...
Ja zeker fijn , Het ging om de prenatal eigen merk babyfoon pb17( zelfde als de alecto dbx 95) Mijn buren hadden goede ervaringen met het vorige prenatal type. Dus daarom deze gekocht. Maar het was dus helemaal niks. Constant viel hij weg. Heb nu net de alecto dbx 88 gekoxht en doet het tot nu toe goed
Ja is zeker fijn. Heb altijd zo'n rothekel om dit soort dingen te moeten doen ,mara nu viel het reuzemee
gelukkig ik heb het wel is met een zapp gehad waar ik een ongeluk mee had gekregen met mijn zoon hij viel zo voorover en hij was pas 7 maanden en hij deed niks verkeerds wil de poort dicht doen en laat dus de zapp even los en ja daar gaat mijn zoon klapt zo voorover schrok me rot heb het uitgelegt en laten zien en kon kiezen of mijn geld terug of een ander kinderwagen heb voor ander kinderwagen gekozen en heb wat bij gelegt ik koop echt altijd alles daar omdat ik weet dat ik behandeld word zo als ik behandeld wil worden als een klant en dat vind ik fijn