Dames, Vanaf het hele begin hanteren we op Zwangerschapspagina.nl de regel dat het niet is toegestaan reclame te maken voor je eigen bedrijf. Dit om te voorkomen dat mensen lid worden om alleen maar hun webwinkel/product te promoten. Dat is nou eenmaal zo en we willen dat niet veranderen. Elke vorm die je zou gaan bedenken waardoor het wel mag zorgt voor onduidelijkheid. Geen reclame maken voor je eigen webwinkel is geen reclame. Bedrijven die een account aanmaken op Zwangerschapspagina.nl om reclame te maken of uit naam van het bedrijf te reageren worden door ons ook verwijderd. Het verwijzen naar een webwinkel of website mag wanneer het betrekking heeft op de vraag van degene die het onderwerp is gestart. Maar dit mag weer niet je eigen webwinkel zijn. Er zijn een aantal leden geweest die om hun webwinkel te promoten een winactie hebben geplaatst in het win forum. Ik vind het jammer dat er gezegd wordt dat daar niks mee gedaan wordt want dat doen we wel. Als jij een product aan wilt bieden wat voldoet aan de voorwaarden m.b.t. het plaatsen van een winactie staan we hier altijd voor open. Het is alleen niet de bedoeling om daar dan weer allerlei voorwaarden aan te hangen zoals het verwijderen of aanpassen van je huidige account en dan met een nieuw account of het gewijzigde account een winactie te plaatsen. Lotte
Ik vind het dan wel bloedirritant dat je verder dood word gegooid met reclame van de "big company's" hier op ZP , want overal waar je kijkt zie je reclame hier, dan komt het voor mij over alsof je alleen maar geld wil verdienen ALS je verder niet kijkt naar wat je leden bijdragen, zonder je leden konden jullie geen geld verdienen (want die advertenties e.d. verdienen aardig een centje bij, vriend van mij had dit ook en verdiende meer als mij toen ik nog fulltime werkte) Het gaat me niet erom dat jullie geld verdienen aan de website, het kost ook geld en tijd dus is ook gewoon verdiend maar ik vind dat jullie soms wel vergeten dat deze site zonder jullie leden helemaal niets was. Van mijn part maak je een aparte pagina waar kleinere shopjes zich kunnen aanmelden voor bv 25 euro per jaar ofzo? Dat is wel te doen denk ik en dan kan het evt onder rubrieken komen staan, misschien is dat dan een idee? het wemelt hier toch al van de advertenties dus dan zou ik zeker het verzoek van je leden om hier wat mee te doen serieus nemen. Wat betreft winactie vind ik ook niet eerlijk want heb gewoon een goede respons hier op gehad (soms wel wat laat maar ik snap dat jullie meer te doen hebben) en is (vind ik) een hele leuke manier om ook kleinere webshopjes mee te laten doen, dus daarvoor mijn complimenten.
Beste Lotte, ik heb je destijds een aantal keer een bericht gestuurd waar pas reactie op werd gegeven als ik er na een maand of zo een keer weer naar vroeg. Ik zie hier leden die regelmatig hun naam laten veranderen in een andere. Ik zie leden die hun account op inactief laten zetten om weer verder te gaan op een nieuwe. Sterker nog: ik zie leden die geband zijn en op een andere naam weer verder meeschrijven of leden die zp zwart hebben gemaakt op een andere forum en weer met open armen worden ontvangen. Maar een lid dat al jaren meeschrijft, nog nooit een waarschuwing heeft gehad en die graag iets leuks wil doen voor alle leden van zp, maar graag anoniem wenst te blijven, nee, dan kan er ineens niks meer...
Ik zie ook niet zo goed in waarom je je naam zou willen veranderen als je je webshop promoot maar goed dat is persoonlijk natuurlijk, ik ben daar ook een stuk makkelijker in.
Hoi, Ik kan me voorstellen dat je het vervelend vindt maar het is een keuze die we gemaakt hebben. Zeker ook i.v.m. het commerciële aspect van Zwangerschapspagina.nl (daar heb je gelijk in), als een bedrijf binnen het forum reclame kan maken waarom zou hij dan adverteren? Luisteren naar je leden houdt niet in dat je het dan moet doen. Waarom kunnen we niet naar jullie verzoek luisteren en dan beslissen het liever niet te doen? Je kunt als webwinkel eigenaresse op een aantal manieren je webwinkel promoten op Zwangerschapspagina.nl: Door het starten van een advertentiecampagne Door het plaatsen van een winactie (hier hoeft je gebruikersnaam niet bij genoemd te worden) Door het plaatsen van een informatieve advertorial NB het plaatsen van een winactie is kosteloos. Lotte
Lotte, Het spijt me voor je maar er is met mijn aanbod tot een winactie niets gedaan. Als ik je er naar vroeg kreeg ik redenen op over drukte, prive omstandigheden en ziekte van Jan. Nooit is mij concreet geantwoord op mijn voorstel. Ik ben het ook met de anderen eens dat je veel url's tegenkomst in topics. Het enige wat ik tegenwoordig nog doe is melden, melden en melden. Elke keer maar weer! Waarom? omdat ik van gelijke behandeling houd en het niet fair vind dat de leden geen url mogen achterlaten maar dat alle andere wel mogen. Ik heb nog wel een vraag hierover; stel ik koop een koffiezetapparaat online en meld dat ik dit besteld heb bij www.onlinekoffiezetapparaatenbijbehoren.nl dat mag dan volgens de regels........alleen wie weet of ik niet de eigenaar ben van deze site of mischien ben ik wel eigenaar van intertoys zonder dat iemand het weet en strooi deze url bij ieder topic waar er over speelgoed wordt gepraat. Ik bedoel hiermee te zeggen dat het niet fair is. Als jullie weten dat een bepaald lid een webshop heeft hier op gelet wordt en de persoon een waarschuwing of ban krijgt, zolang jullie het niet weten mag deze persoon op de hele site reclame maken want dan gaan jullie ervanuit dat het om de site van iemand anders gaat?! Het is toch te absurd dat ik in topics mbt mijn vak gebied niet eens meer durf te reageren en ik tegen niemand hier op de site durf te vertellen wat ik nou eingelijk verkoop. Moet je zeggen dat dit heel raar is hoor als je een kletsgroepje hebt en iedereen weet van elkaar wat voor werk ze doen en ik kan niet meer zeggen dan dat ik zelfstandige ben, puur omdat ik geen ban wil?! ps zou je nog willen reageren op het voorstel van gezamelijk adverteren en wat daar de kosten van zijn?
Tips voor alle meiden met een eigen webshopje....ik heb sinds kort een pagina aangemaakt op FB van mijn webwinkeltje en probeer zo een beetje te promoten. Hier mag het helaas niet, maar zo heb ik dus via FB al wel veel meiden die mijn pagina 'liken'.....(die ik dus via ZP heb leren kennen) En jullie hebben allemaal gelijk, vooral de kleine webwinkels (ik doe het ook als hobby erbij) hebben geen geld om allerlei dure advertenties te zetten. Tenminste ikke niet... Verder heb ik via PB mijn webwinkel wel eens doorgegeven omdat daar naar gevraagd werd, heb daar nooit een waarschuwing voor gekregen en ik zou ook niet begrijpen als ik deze wel zou krijgen daarvoor, er wordt immers door iemand anders naar gevraagd.... Jullie ideetjes voor een soort gezamelijke link hier voor een klein bedrag per jaar zou ik ook super vinden!! Dus....keep up the good thoughts!
@ Heppiedepeppie; nu ze dat weten zal er ook wel een verbod komen op FB accounts door te geven want dat is dan reclame via een omweg, net als via een blog want dan mag ook niet.
Hoi, Pcootje, het kan zijn dat ik je dan wat dat betreft vergeten ben, mijn excuses daarvoor. Wat betreft het gezamenlijk adverteren ligt helemaal aan welke plek je wilt. Op dit moment is er een wachtrij voor de advertentieplekken die we hebben op Zwangerschapspagina.nl. Maar ik zou zeggen, maak een mooie verzamel website met informatie en links naar jullie websites en stuur dan eens een mailtje naar info@zwangerschapspagina.nl voor meer informatie over adverteren op Zwangerschapspagina.nl. Je kunt ook een website maken en dan via Google Adwords adverteren op Zwangerschapspagina.nl en tevens op andere gerelateerde websites. Je kunt niet zeggen dat je nooit een website mag noemen op Zwangerschapspagina.nl je mag alleen geen reclame maken, als we een bericht gemeld krijgen wat lijkt op adverteren dan gaan we altijd kijken en nemen indien nodig actie. Als we het idee hebben dat het reclame is verwijderen we de reactie. Vaak zie je dat wel aan het aantal geplaatste berichten. Maar klopt, is niet waterdicht. Waarom zou jij niet mogen zeggen dat je zelfstandig ondernemer bent? Dat is geen reclame maken. Het wordt anders als je dat telkens in een topic plaatst en de nadruk ook daadwerkelijk komt te liggen bij het promoten van je bedrijfje en de producten die je verkoopt. Maar zelfs dan krijg je geen ban hoor. Je krijgt dan een mailtje met het verzoek het niet meer te doen. We kunnen simpelweg niet elk bericht controleren op Zwangerschapspagina.nl en het kan dus zijn dat er soms een bericht tussen staat wat onder reclame maken kan vallen. Dat houdt dan niet automatisch in dat we dat goedkeuren. We proberen het reclame maken op het forum zo eerlijk mogelijk te bekijken en naar eer en geweten te handelen. Eerlijk gezegd begrijp ik alle ophef niet helemaal. Als je lid wordt van Zwangerschapspagina.nl ga je akkoord met de voorwaarden en in werkelijk de eerste zin staat: Het doel van Zwangerschapspagina is om een gezellig en informatief forum te zijn waar vrouwen (en mannen) terecht kunnen met hun vragen, opmerkingen, verhalen en/of ervaringen over alles wat te maken heeft met baby's en zwangerschap en is niet bedoeld voor scheldpartijen en dergelijke en ook niet voor commerciële doeleinden. Je wist dus dat toen je lid werd je eigen bedrijfje niet kon promoten. Toch heb je ervoor gekozen om lid te worden. En vast niet omdat je dacht .. ach over een jaar of zo passen ze dat wel aan. Nogmaals, we bieden de mogelijk om je webwinkel te promoten door een winactie, een advertorial of een advertentiecampagne. Neem voor meer informatie contact met ons op. Lotte
Lotte, Als ik lid ben van zp voor de commercie dan zal ik wel een volhouder zijn want om nou al vanaf 2009 te hopen dat ik hier ooit reclame zou mogen maken lijkt me iets te gek. Je wordt lid voor de informatie rondom vruchtbaarheid, zwangerschap etc maar als je dan ziet dat er url's gestrooid worden en je eenmaal je eigen url via pb verzend en je daarop direct een waarschuwing krijgt, tja dan vraag je je de dingen weleens af zoals hierboven gezegd zijn. Je zegt dat een url wel eens genoemd mag worden, maar dat reclame maken niet mag. De url zelf is toch al reclame, dat behoeft helemaal geen promotie over hoe geweldig je daar behandeld wordt. Zosnel er een url staat wordt er op geklikt en is het in mijn ogen reclame. Ik zeg ook wel dat ik zelfstandig ben, alleen op de vraag wat ik verkoop en wat mn site is geef ik geen antwoord, ook niet als me dit via pb wordt gevraagd. De melding waar ik het trouwens over had was mn link via pb. Nu we het daar over hebben vraag ik me dan het volgende af, hoe kan het dat een pb bij de mods opvalt? Pb is toch prive? Reclame eigen site; Zijn er leden die interesse hebben in een gezamelijk reclame site, doorgelinkt naar eigen site waarmee we kunnen adverteren op zp? Graag reageren Ik heb nog wel ruimte in mn hosting dus daar kunnen we de site wel plaatsen, scheelt weer kosten. Persoonlijk denk ik dat bovengenoemd idee het eerlijkst is voor alle partijen. ZP krijgt betaald en de leden met een site bereikt een groot publiek.
Ik vind het ook krom hoor, ik heb niet eens een eigen site maar een hobby waarbij ik ong 1 keer per maand uit opdracht iets maak, ik ziti n de wsnp en dit mag ik houden om mijn hobby te bekostigen, maar zelfs dan mag je niet een keer jezelf promoten, en nee hier ben ik niet voor op zp gekomen maar het zou wel leuk zijn als de leden op die manier eens gehoord worden, tja ik vind het jammer hoor want zelfs mijn blog mag ik hier niet eens noemen, en daar staat niets maar dan ook niets op met de intentie tot verkopen enz. dit is ook het enige forum waar ik op zit dat er zo op reageert, voor mij is alles onbetaalbaar, voor het winforum ben ik niet intresant genoeg, tevens heb ik dus geen website, alles wat ik maak is handgemaakt puur door mezelf, ik heb dus de tijd niet eens om het echt tot een website te maken, pcootje, ik snapp joun frustratie ook erg goed hoor, je moet zo op je handen zitten bang zijn wat verkeerds te zeggen, stiekum ben ik nu wel benieuwd wat voor shop je hebt, net als meerderen hier,
Een Pb valt ons niet op want die kunnen wij (moderators) niet zien. Wat opvalt is als een lid een melding maakt van de bewuste Pb. Het zijn de leden zelf die ons op reclame wijzen Kwebbel
Dan had ik schijnbaar de pech om een lid een pb te sturen die ontopic info vroeg en het via pb niet kon waarderen Op reclame wijzen door leden, tja dat doe ik nu ook omdat ik nu eenmaal iemand van gelijke behandeling ben en me besef dat jullie niet alles kunnen zien.
wel raar vind ik het een beetje we mogen wel bij shopaholic al die sites van allerlei kledingwinkels noemen wie zegt dat daar niet iemand baat bij heeft
volgens mij heb ik het inderdaad wel eens aan jou gevraagt maar jij hebt mij het inderdaad nooit willen geven en dat vond ik al zo raar maar maakt niet uit vind het ook wel raar als ik aan iemand zijn site vraag en dan daarna melding van maken