weddingplanner

Discussie in 'De lounge' gestart door Monieqje, 2 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. brabbel1988

brabbel1988 VIP lid

8 jul 2009
    7.504
    139
    63
    Nee ik zou nooit een weddingplanner aannemen.
    En als het nu een hele grote bruiloft is, dan zou ik er gewoon extra tijd voor nemen.
    Het leukste is alles samen regelen, en dagjes weg van maken.
    Dus in mijn geval is een wedding-planner altijd te duur.;)

En de stress valt 100% mee, ik en mannetje hebben samen 1 week vakantie gehad, en de rest gewoon tussendoor geregeld.

Misschien een goede toevoeging op dit bovenstaande.......

Ik ben echt een pietleut, en enorm perfectionistisch!!!!!

2. Wijffie75

Wijffie75 VIP lid

26 jun 2009
    5.330
    0
    36
    Midden v/h land
    Ik denk dat veel mensen zich verkijken op het stukje 'weddingplanner is te duur'. Want juist met een goeie weddingplanner kun je betere deals regelen en op bepaalde delen van je bruiloft zelfs geld bespáren. En daarmee betaalt die weddingplanner dus eigenlijk zichzelf:)

Ik zou zelf geen gebruik maken van een weddingplanner, maar m'n vriendin is weddinplanner, heeft al aardig wat bruiloften gedaan en doet t hartstikke goed. Lijkt me een superleuke baan trouwens :)

3. klarinet

klarinet Fanatiek lid

23 apr 2007
    2.985
    132
    63
    Praktijkondersteuner somatiek
    Zuid limburg
    Ik vond het heerlijk om alles zelf te regelen en heel veel met de aanstaande bruiloft bezig te zijn.
    Daarnaast vind ik het ook gewoon te duur.

4. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    ik vind het op zich niet duur want vriendin van mij heeft het gedaan en ze was niet veel kwijt (was zoiezo percentage) maar ze kreeg ook overal korting op (omdat het contacten waren van de weddingplanner) op de bloemen, cateraar e.d. dus aan het einde was ze echt niet meer kwijt ofzo..

Een goede weddingplanner hoort je niets tot weinig te kosten (als je het totaalplaatje bekijkt)

maar ik vind het ook leuker om zelf te doen en ja wat is stress, ik heb geen stress gehad ofzo, ik had wel mijn zusje die de gasten ontving e.d. en dus ook wel wat taken had (wat normaal dan een weddingplanner zou doen)

Het kan zeker een fijn iets zijn hoor en echt hun geld waard..

5. Monieqje

Monieqje Bekend lid

12 feb 2008
    883
    0
    0
    thanks meiden voor jullie meningen :D hieruit kan ik wel halen dat het HEEL moeilijk en veel tijd kost om zoiets op te bouwen....dat heb je vaak wel, maar ik denk dat dit nog moeilijker is...met name omdat de meeste het zelf inderdaad willen regelen...Ik vraag me nu wel af of er genoeg business in is...ook omdat er al een aantal weddingplanners zijn in NL en ook in mijn omgeving (zuid-holland).....

6. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    Ik zou gewoon klein beginnen om een portfolio op te bouwen zeg maar en contacten te maken (en dus weinig commissie vragen of zelfs geen!) zo kan je erin komen, contacten leggen, prijsafspraken maken met (vaste) leveranciers e.d. en dus een portfolio met (als het goed is ;) ) tevreden klanten...

7. augustus

augustus Niet meer actief

Persoonlijk zou ik wel een weddingplanner in de arm nemen.
    Het is zoveel geregel een bruiloft en het is fijn als iemand je erbij helpt. Je kan een intake doen met verschillende weddingplanners. en dan kijken wie je het meest aan spreekt.
    Ook kan je natuurlijk zelf de dingen regelen die je heel belangrijk vind en die je op je eigen manier wil doen.
    Weddingplanners hebben vaak leuke/ andere/ speciale ideeen. Zo wordt jullie dag net iets specialer dan het normaal zou worden.

En je moet goede afspraken maken met je weddingplanners qua betaling. Vaak betaal jij niet zo heel veel. Zij halen hun inkomsten uit fee van bijv. de trouwlocatie als zij dat geregeld heeft. Dat is dan zoveel procent en dat gaat vaak buiten jullie om.

Deel Deze Pagina