Na alle dieet en afvaltopics hier dan nog maar eentje. Ik ben vandaag begonnen met t ziekenhuisdieet omdat ik ff snel wil afvallen. Er staat dat je per week 5 kilo kan afvallen. Wie heeft dit ook gedaan en is t vol te houden. Ik ben van plan om t deze week alleen te doen en kijken of t resultaat geeft.
Ik heb het gedaan! Het werkt zeker.. maar volhouden is moeilijk. Ik deed het echter niet precies zoals er op stond. Ik nam op een dag dit : Ochtend: 2 beschuitjes kaas 2 glazen water Middag: 2 beschuitjes kaas/tomaat komkommer 2 glazen water Avond: Sla ( gewoon met dressing deed ik) en biefstukje of tartaart of kipfilet. Af en toe nam ik gewoon groente. 2 glazen water Tussendoor ook heel veel water en af en toe wat fruit of een beker magere joghurt. Ik zeg je vast je gaat je er heel dizzy op voelen.. vooral als je het langer gaat doen. Ik moest er na 4 weken echt mee ophouden omdat het gewoon niet meer ging. (Max is ook 3 weken maar ik was eigenwijs) Groetjes Chantal
De naam zegt het al. Ziekenhuisdieet. Is dus bedoelt voor mensen die in het ziekenhuis liggen en niet voor gezonde mensen. Je kunt beter gewoon gezond eten en bewegen. Desnoods shakes, maar dit is echt heel erg ongezond. En die 5kg per week. Sommige mensen halen die week niet eens omdat ze van hun stokje gaan.
Inderdaad en als je stopt met dit dieet dan kom je gelijk weer aan over het algemeen. Op je eten letten en sporten doet veel meer dan dit dieet, Maar toch succes.
Ik zou dit crashdieet dus ook niet doen, want na die ene week ben je gelijk weer - als je geluk hebt - 5 kilo zwaarder. Ik zeg als je geluk hebt, want door dit soort dieten raakt je lijf zo van slag dat het meestal in de spaar- en opslagstand gaat, waardoor je vaak meer aankomt dan je bent afgevallen.
Het zou niet best zijn als je dit in het ziekenhuis te eten kreeg! Heb er vaak gelegen en het is toch aanzienlijk meer en de keuze is groter die je daar krijgt. Dit is een crashdieet en die zijn bereslecht voor je lichaam. Bovendien zul je gaan jojo-en, want op gegeven moment moet je weer normaal gaan eten. Je kan het beste 1 kilo per week afvallen door mager maar wel gezond te blijven eten en erbij te sporten/bewegen. Gewoon zorgen dat je niet meer kcal binnenkrijgt dan dat je verbrandt. Mag ik vragen waarom je 5 kilo per week wilt afvallen? Ik heb een keer in korte tijd 12 kilo af moeten vallen voor een operatie. Dit dmv M odifast-shakes ONDER BEGELEIDING VAN EEN DIETIST.
Bedankt voor jullie reacties dames. Ik weet dat t ongezond is maar ik heb echt geen tijd om te sporten en wil toch graag afvallen. Ik ga over 2 weken op vakantie en wil dan graag 5 kilo minder wegen. Ik weet dat ik mischien weer bij ga komen maar ik ga daarna goed op me porties let moet dat goedkomen.
Bij dit soort diëten geldt over het algemeen dat je, nadat je stopt met het betreffende dieet, binnen no time weer op je oude gewicht zit. Vind je het zelf dan ook niet een beetje zonde om een week te "verspillen" aan dit soort onzin (diëten)? Als je blijvend wilt afvallen, dan zoek je een dietist op, ga je sporten (meer bewegen) en pas je je leefstijl aan. Het afvallen zal beduidend langzamer gaan, maar wat je kwijtraakt is dan wel blijvend. Verder ben je dan op een gezonde en verantwoorde manier bezig. Misschien wat hard om te zeggen (mijn excuses alvast), maar dit soort diëten vind ik echt iets voor luie mensen: ze willen er het liefst zo weinig mogelijk voor doen en zoveel mogelijk mee afvallen. Niet lettend op het feit of het wel goed en gezond voor je is (en als ik lees wat je moet eten, dan is dat helemaal niet gezond).
Dit lijkt me inderdaad een dieet voor mensen die de hele dag op bed liggen en dus praktisch géén energie verbruiken. Meid, hier kun je toch niet op leven? Sorry, maar ik zou het vrij stom vinden als je echt op deze manier gaat diëten en dus bewust zó slecht met je lijf om gaat.
Het is een crashdieet..en eigenlijk erg gevaarlijk hoor! En wat helpt het als je zoveel afvalt en over paar weken er weer dubbel bij zit omdat je lichaam gelijk alles op gaat slaan wat die binnen krijgt. Nee hoor. Je kan beter verder kijken voor een dieet op langere termijn.. en gewoon bewegen. Alleen diëten heeft eigenlijk nooit echt zin!
Nu vind ik het doel helemaal dommig, want op vakantie wil je toch juist lekker eten en kom je meer aan dan thuis. De teller zal positief uitslaan. Streng gaan lijnen voor een vakantie is nooit zinnig, tenzij je het op vakantie door kunt zetten (geen snacks, geen alcohol, niet op de stretcher in de zon, maar baantjes trekken in het zwembad).
5 kilo binnen 2 weken afvallen is niet echt realistisch. Je doet er beter aan om te beseffen dat je eerder had moeten beginnen en het te laat is nu. Dan heb je maar een rolletje over je bikinibroekje hangen, probeer te genieten van je vakantie en maak je er niet zo druk om
Het ziekenhuis dieet is idd ooit in een ziekenhuis verzonnen, voor mensen die geopereerd moesten worden en te zwaar waren om te opereren (en dan alleen in extreme gevallen). En dan wordt het onder begeleiding in een ziekenhuis gedaan ... Verders ben ik het met de rest eens, het is een crash dieet, ongezond om te volgen en als je nu tot aan je vakantie 5 kg kwijtraakt, als je terugkomt heb je er zeker 7 aanzitten ... Succes.
Zoals zogelukkig ook al schreef, als dit je doel is, is het helaas gedoemd te mislukken. Dus dat je daarna goed op je porties let, moet dus helemaal niet goedkomen. Als je 5 kg kwijt wilt voor 1 belangrijk avondje waarin je in die ene strakke jurk wilt, kan ik het wel begrijpen. (blijf dit dieet alsnog dom vinden, maargoed) Maar als je op vakantie gaat? Meid, je gaat 2 weken op vakantie. Op de dag van aankomst ben je 5 kg kwijt. je hele vakantie kun je dan lekker uitdijen om vervolgens 8 kg zwaarder te zijn aan het einde van je vakantie. Nou, daar wil ik echt geen 5 kg voor kwijtraken hoor. Leuk, zo'n crashdieet. Wat ik me trouwens ook afvraag... Ik neem aan dat je niet nu zo last minute, 2 weken van te voren weet dat je op vakantie gaat? Waarom heb je die tijd daarvoor dan niet gebruikt om een paar kilo's af te vallen i.p.v nu op een ontzettend slechte en gezonde manier af te vallen?
ik geloof wel als je echt snel af moet vallen. Dat je bijv onder het mes moet maar echt heel veel te zwaar bent enzo. Kennis van mij heeft het jaren gedaan (met tussenpozes en ze heeft jaren steeds voor opgenomen gezeten). Ze mocht het enkel doen als ze in een zorgcentrum was want het moest in de gaten gehouden worden. Ze is inmiddels volgens mij 100kg afgevallen (woog meer dan 200kg). Ik zou dit noooit zonder constante begeleiding doen.
Dom of niet, dat mag jezelf weten natuurlijk. Ik vind uiteraard van niet, er zijn zoveel mensen die na een "gezond dieet" alsnog weer bij komen dus tja. Ff voor degene die zei dat ik al eerder wist dat ik op vakantie ging; nee, dat weet ik sinds gister dus vandaar dat ik vandaag begin. Overigens val ik altijd wat af tijdens vakanties omdat ik daar veel beweeg en zwem en m'n eetlust is door de warmte heel weinig, dus denk dat ik dan niet zal bij komen.
Da's natuurlijk een kulargument om dan maar voor een slecht dieet te kiezen, dat snap je zelf toch ook wel? Maar goed, je hebt inderdaad gelijk dat je zelf mag kiezen. Hopelijk doe je iets met de adviezen die hier gegeven worden.