Voorwaarden voor tempen

Discussie in 'Temperatuurkaartjes' gestart door Anna91, 6 jun 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Anna91

    Anna91 Actief lid

    14 mei 2015
    183
    150
    43
    Ik lees wel eens wat mee met de temperatuur topics hier en lees af en toe over bepaalde voorwaarden waaraan je moet voldoen om temperaturen te gebruiken als betrouwbaar middel om je eisprong te vinden. Ik vroeg mij dus af, wat zijn die voorwaarden? Elke dag op hetzelfde tijdstip is er een die ik vaak zie, maar ook elke nacht 8 uur onderbroken slapen? Je bed niet uit snachts? Klopt dat, en is er nog meer ?

    Als dit voorwaarden zijn dan zal dit helaas nooit een optie voor mij zijn denk ik. Of is het niet erg als je er wel vanaf wijkt ?

    Aldus een echte temperatuur leek hier ;)
     
  2. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.584
    15.061
    113
    Nabij Utrecht
    1) Elke ochtend op dezelfde tijd tempen
    2) Rectaal meten
    3) Elke nacht evenveel slaapuren maken voordat je tempt (minimaal 5 uur slaap)
    4) 's-Nachts je bed niet uit gaan
    5) Direct tempen na ontwaken, dus thermometer op je nachtkastje.

    Waarom zou bovenstaande niet haalbaar zijn voor jou?
     
  3. Anna91

    Anna91 Actief lid

    14 mei 2015
    183
    150
    43
    bedankt voor je antwoord ! Had ik t dus wel aardig goed begrepen.
    Wij moeten er hier nog wel eens uit voor de kindjes, en ik slaap een zeer onregelmatig aantal uren per nacht aangezien ik soms tot 01:00 snachts werk en dus pas na 2:00 op bed lig. Tijden dat ik wakker word, ook door wekker, gaan ook alle kanten op.. en als ik heel eerlijk ben zie ik t niet zitten dagelijks m’n wekker te zetten op hetzelfde tijdstip als ik gewerkt heb en wel kan uitslapen ;) die uren slaap zijn zo hard nodig. Ik slaap heel moeilijk in als ik eenmaal wakker ben.
     
  4. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.584
    15.061
    113
    Nabij Utrecht
    Snap ik.
    Als je wisselende tijden naar bed gaat, maakt het opstaanuurtje niet uit, zolang je maar wel elke nacht evenveel slaapt.
    Dus bij de ene nacht van 22 uur tot 6 en de andere nacht van 2 tot 10 uur.
    Beide nachten slaap je 8 uur, maar sta je op verschillende tijden op, dat is dan geem probleem.

    Alleen dat snachts op staan kan nog wel gekke dingen gaan doen met je temp ;)
     
    Anna91 vindt dit leuk.
  5. Anna91

    Anna91 Actief lid

    14 mei 2015
    183
    150
    43
    Uitslapen tot 10:00 is helaas een utopie haha ;). Meestal slaap ik van 00:00-7:00. En werkdagen van 1:00-7:00 of van 2:00-8:00/9:00. Heel wisselend allemaal.

    Haha ja dat snachts eruit ;) helaas een 4jarige met night terrors :( zo sneu
     
  6. Leraje

    Leraje Fanatiek lid

    19 apr 2013
    4.961
    2.790
    113
    Je moet vooral gaan uitproberen hoe het uitpakt bij jóu. Bij mij persoonlijk is het veel belangrijker dat ik direct na het wakker worden temp (als ik even wakker lig, koel ik namelijk een paar tienden van een graad af) dan of ik om zeven uur of half tien temp. (Ik temp regelmatig als ik wakker word om bijv zeven uur en dan weer om half negen, en dan heb ik dezelfde temperatuur). Bij een ander maakt dat tijdstip juist wel veel uit, maar de uren slaap misschien niet.

    Je moet het gewoon een paar maanden doen en zien wat er bij jou belangrijk is om een duidelijke grafiek eruit te krijgen.

    Vaginaal tempen is trouwens ook een optie. Ik vind het zelf fijner dan rectaal, maar iedereen heeft zijn eigen voorkeur.
     
  7. Dubbeltje82

    Dubbeltje82 VIP lid

    7 jan 2011
    11.704
    3.815
    113
    Vrouw
    Ik temp ook vaginaal om die reden.
     

Deel Deze Pagina