Wederom kolfvraag

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Ann77, 2 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ann77

Ann77 Bekend lid

9 feb 2013
    615
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ik begin me wat ongerust te maken aangezien ik over een maand weer aan het werk ga en heel graag nog een tijdje door wil met bv. Ze drinkt nu 5 a 6 x live, gaat prima. Ze is max 20 min bezig. Maar met kolven krijg ik er sinds 1,5 wk weinig uit, 20/30cc avond/ochtend, extra na ochtendvoeding en voor de laatste voeding.

Ik wilde oefenen voor een hele voeding en toen 1 x 60cc en 1x 70 cc, 2 x overdag gedaan ipv live. Maar bij die van 70 had ze daarna niet voldoende.
    Hoe kan ik goed oefenen? Ik deed heel lang elke ochtend, wkje pauze vanwege kerst enzo en sindsdien lukt het niet echt. Is het slim om hele dagen even te kolven overdag? Ik gebruik geen neusspray....kan natuurlijk nog maar liever eerst gewoon.

Een tijd terug ging het veel beter..., ik weet dus niet zo goed wat het probleem is....

2. 27mama

27mama Bekend lid

8 mei 2013
    669
    1
    0
    NULL
    NULL
    Zou haar wel live blijven voeden anders wil ze dat straks misschien niet meer.

s ochtends vroeg als je wakker wordt heb je de meeste kans om er veel uit te kolven.

3. Aislyn

Aislyn Fanatiek lid

16 feb 2011
    2.448
    1
    38
    Dordrecht
    Het "probleem" is dat de vraag en aanbod nu veel beter op elkaar afgestemd is, terwijl je de eerste maanden vaak nog wat overproductie hebt. Zo rond de 4 maanden hebben veel vrouwen trouwens ook een productiedip. Je kunt je baby dan vaker aanleggen of een paar keer kolven tussendoor om de productie op te krikken.

70 cc lijkt me idd weinig voor een baby van 4 maanden. Maar het gaat er op dit moment alleen om dat ze de fles kent, zodat ze die pakt als je werkt. Ik zou me dus vooral richten op het opbouwen van een voorraad en kleine oefenbeetjes blijven geven met de fles. (één keer per week is geloof ik voldoende) Daarna leg je de kleine gewoon weer aan als ze niet genoeg heeft. Ook al krijg je er met kolven niets meer uit, wil niet zeggen dat je borsten leeg zijn!

4. Ann77

Ann77 Bekend lid

9 feb 2013
    615
    1
    0
    NULL
    NULL
    Nee dat laatste weet ik:). Dank! Vandaag kolfde ik 120 cc op de tijd dat ze eigenlijk live drinkt... ik wachtte wat langer op een goede tsr en dat leek te helpen...

5. Patrijs1981

Patrijs1981 Fanatiek lid

22 dec 2011
    2.011
    1
    36
    Draagdoekconsulent
    Woerden
    Heb je ook aan de 4 maanden dip gedacht :).

6. Ann77

Ann77 Bekend lid

9 feb 2013
    615
    1
    0
    NULL
    NULL
  7. Aislyn

Aislyn Fanatiek lid

16 feb 2011
    2.448
    1
    38
    Dordrecht
    120 cc is prima toch!

8. Kache

Kache VIP lid

11 jan 2012
    6.257
    1.165
    113
    Eerlijk gezegd zie ik oefenen alleen als dat ze de fles begrijpen en ook blijven accepteren, niet zo zeer om live voedingen al over te nemen als dat niet nodig is. Ik heb thuis geoefend met de fles, ik kolfde wat na bij ochtendvoeding en dat kreeg ze dan later in een flesje. En als het flesje leeg was, dan ging ze gewoon aan de borst verder tot ze voldaan was.

Kolven in plaats van een voeding heb ik echt alleen gedaan als ze er niet was (op mijn werk dus) en daar uitstekende opbrengst (makkelijk 2 keer zo veel als ik ooit thuis gekolfd had). En hoeveel ze drinkt per voeding op de opvang is in het begin toch altijd een beetje zoeken. Hier begonnen met 100 ml (+30 ml extra als ze niet voldaan zou zijn) en dat is eigenlijk heel natuurlijk opgebouwd naar de 150 ml die ze nu (al maanden) drinkt.

120 ml is mooi!

9. Ann77

Ann77 Bekend lid

9 feb 2013
    615
    1
    0
    NULL
    NULL
    Dank voor de reactie, geeft moed. Vandaag ruim 150, dus is goed. Ze wilde ineens geen fles maar ook aan borst moeizaam, vast alle aal met 4 mnd te maken :)

Deel Deze Pagina